بلیط هواپیمای طبس

تجربه یک سفر هوایی عالی و خوب به قلب کویر ایران از طریق خرید بلیط هواپیمای طبس راه حلی مناسب برای افرادی است که قصد دارند سفری راحت و بی غدغه داشته و  ایام تعطیلات خود را در طی سال در این شهر کویری بگذرانند و از جاذبه ها و مکان های دیدنی و همچنین شب های پر ستاره این شهر زیبا، دیدن کنند. اگر قصد سفر به شهرستان طبس به هر منظوری یعنی سفر تجاری، تفریحی و… را از طریق خرید بلیط هواپیما ارزان طبس دارید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا شما را با شهر طبس، آب و هوا و فرودگاه این شهر، زمان مناسب برای سفر، مدارک لازم برای تهیه و رزرو بلیط هواپیمای طبس و همچین نکات لازم برای یک سفر راحت و …. راهنمایی کنیم.

راهنمای سفر به شهر طبس

 یکی از شهرستان های استان خراسان جنوبی که در دل کویر جای گرفته؛ طبس نام دارد. شهر طبس با مساحتی معادل ۵۵۸۰۸ کیلومتر مربع به عنوان یکی از وسیع ترین شهرستان های ایران شناخته می شود. جمعیت این شهرستان طبق آخرین نتایج به دست آمده از سرشماری سال 1395 معادل  72617 نفر بوده است.

این شهرستان دارای رشته کوه شتری است که درشرق شهر طبس قرار دارد؛ اضلاع شرقی رشته کوه شتری  گودال بزرگ طبس را ایجاد می کند. در شهرستان  طبس معادن ثروتمند  از ذغال سنگ وجود دارد که در ارتباط  با جنگل های انبوه و دریاچه های بزرگ است که در گذشته های دور در این ناحیه وجود داشته است. وجود این معادن در طبس، شهرستان طبس را در ردیف ثروتمند ترین  بخش های کشور به لحاظ سرمایه ملی قرار داده است.

زبان و فرهنگ مردم شهر طبس

تاریخچه شهر طبس  نیز متعلق به استان خراسان بوده است، اما در طی سال های 1380 به استان یزد پیوست؛سپس چند سال بعد از تقسیم استان خراسان بزرگ،در سال 1391 به استان خراسان جنوبی ملحق شد.به روایات بعضی از افراد نام این شهرستان تب بس بوده است .معنای بسی داغ را به خود گرفته است. تعدادی هم نام آن را در ارتباط با زبان سلوکیان می دانند.همچنین ناصر خسرو در سفر نامه خود این شهر ستان را طبس گیلکی خوانده است.

راهنمای سفر به طبس

وضعیت آب و هوایی شهر طبس

از آنجایی که طبس شهری در دل کویر ایران است دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک می باشد، بنابراین دمای هوا در ماه های مختلف سال در این شهرستان، از حداقل 9 درجه در بهمن ماه و  حداکثر 53 درجه در ماه مرداد متغیر بوده است. این گرما و دمای بالا در شهرهای کویری ایران همچون طبس باعث شده که این شهر تابستان هایی به شدت گرم و زمستان هایی با شب های به شدت سرد داشته باشد.

در فصول گرم و خشک سال گاهی نیز وزش های شدید باد موسمی رخ می دهد، که در فصل تابستان سبب ایجاد طوفان های شدید شن و ماسه شده و گرد و غبار حاصل را از کویر های اطراف می آورد. در فصل زمستان نیز این نوع باد باعث سرمای شدیدی خواهد شد.شهرستان طبس در فصل بهار و پاییز نیز دارای آب و هوای مطبوع همراه با مقدار کمی بارندگی بوده است.

 بهترین زمان برای سفر به شهر کویری طبس

بهترین زمان برای خرید بلیط طبس و سفر به این شهرستان در فصل های بهار تا نیمی از فصل پاییز می باشد؛ چرا که قسمت های زیادی از سرزمین بزرگ ایران را کویر تشکیل داده است و شهرستان طبس از جمله شهرستان های ایران است که در کویر واقع شده و از آنجایی که برای سفر به کویر، نیمه دوم سال هوا سردتر می شود؛ بهتر است که این زمان از سال را برای سفر به شهر طبس انتخاب کرد. پاییز بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما طبس است، زیرا آب وهوا در این فصل سال مطبوع است وهوا نه گرم است ونه سرد، چون پاییز فصل کویر نوردی و شهر طبس هم شهری کویری است خرید بلیط و همچنین بهترین زمان برای پرواز در این فصل توصیه می گردد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر طبس

فرودگا طبس یکی از فرودگاه های ایران است که در شهر طبس قرار دارد . تعداد نشست و برخاست هواپیماهای این فرودگاه در سال 1394 شمسی  با 196 پرواز انجام شد و 1199 کیلو گرم بار و 68574 نفر مسافر از طریق آن به شهرهای مختلف منتقل گردیدند.

فرودگاه طبس در منطقه عشق آباد ساخته شده است. فاصله این فرودگاه تا شهر طبس حدودا بین 7.5 تا 9 کیلومتر است.از دلایل مهمی که باعث احداث فرودگاه در منطقه طبس شد؛  فاصله و بزرگی شهرستان و قرار گرفتن آن در مسیر رسیدن به شهر مشهد و  همچنین وجود معادن غنی  از ذغال سنگ و زلزله خیز بودن این منطقه بود. درحال حاضر فرودگاه طبس این توانایی را دارد که به صورت همزمان 4 فروند هواپیمای بدنه متوسط و کوچک را بپذیرد و  همین باعث شده که فرودگاه طبس به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های جنوب شرقی کشور در هدایت پرواز های عبوری و تعداد سیستم های هوانوردی محسوب شود.

 فرودگاه طبس در سال 1374  آغاز به کار کرد  و پرواز های این فرودگاه به مقصد فردگاه مهرآباد تهران برقرار شد. این فرودگاه از ابتدای آغاز به کار خود زیر نظر اداره کل فرودگاه های استان خراسان اداره می شد، که بعد از تقسیمات کشوری استان ها از ابتدای سال 1381 مسئولیت آن به اداره کل فرودگاه های استان یزد انتقال داده شد و در نهایت در پایان فرودین ماه 1392 با جدایی شهرستان طبس  از استان یزد و ملحق شدن آن به استان خراسان جنوبی، این فرودگاه به اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی پیوست داده شد.

در تقسیم بندی فرودگاه های کشور، فرودگاه طبس در جایگاه یک فرودگاه کشوری، بهروری آن درانجام پرواز های تجاری ماست و افزون بر این از آن می توان برای پرواز های آموزشی و نظامی توسط سپاه و نیروی انتظامی نیز استفاده نمود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر طبس

 بهترین زمان برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای طبس

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد؛ طبس شهری کویری با زمستان های بسیار سرد و تابستان هایی بسیار گرم و خشک است. بنابراین افراد لازم است که قبل از تهیه بلیط هواپیما چارتر طبس و سفر به این شهر اطلاعاتی را درباره ی آب و هوای این شهر کویری در فصول مختلف سال کسب کرده  تا در زمان متناسب با روحیه و تبع خود، بلیط هواپیمای طبس را تهیه کنند تا در مدت اقامتشان در این شهر زیبا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

به طور کلی می توان گفت که بلیط هواپیماها داخلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بلیط‌های سیستمی : دارای قیمت مصوب و ثابت
  • بلیط‌های چارتری : اجاره تعدادی صندلی هواپیما توسط افراد و فروش آنها

شهرستان طبس در فصل بهار بخاطر داشتن هوای مطبوع و بهاری ؛ انتخاب بسیاری از مسافران به عنوان مقصد سفر خود است. بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از سال گذشته تقریبا حدود۵۰۰ هزار نفر برای بازدید از مناطق دیدنی، تاریخی و زیارتی این شهرستان کویری استقبال کرده اند. از این تعداد مسافر، حدود ۱۲۰ هزار نفر در طول مدت سفر خود در اماکن اقامتی مختلف در سطح شهر همچون هتل و مسافرخانه یا خانه های کرایه ای موجود در این شهر و یا چادرهای شخصی خود اسکان یافته اند.

 

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیما طبس

افراد برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای طبس می توانند به 2 صورت زیر اقدام کنند

  • مراجعه به آژانس هواپیمایی و تهیه بلیط هواپیمای طبس به صورت حضوری
  • مراجعه به سایت های معتبر برای رزرو بلیط هواپیمای طبس به صورت غیر حضوری

نکته بسیار مهمی که لازم است هنگام سفر و ارائه بلیط هواپیمای طبس بدانید

  1. حضور فرد متقاضی با اطلاعات و مشخصات ثبت شده هنگام خرید بلیط
  2. دارا بودن بلیط هواپیمای طبس به صورت تأیید شده و معتبر جهت پرواز (نسخه چاپی یا عکس آن در تلفن هوشمند و تبلت)
  3. همراه داشتن و ارائه یک کارت شناسایی معتبر برای پرواز داخلی و مسافرتی و تأیید بلیط هواپیمای طبس (مثل: شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه)

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط طبس

شرکت هواپیمایی ماهان – Mahan Air

یکی از ایمن ترین شرکت های هواپیمایی شناخته شده در سطح خاور میانه در عرصه خدمات هواپیمایی ماهان نام دارد. هم اکنون دفتر این شرکت هواپیمایی در شهر تهران قرار دارد. و شما با مراجعه به این شرکت هواپیمایی می توانید بلیط خود را تهیه کنید.

شرکت هواپیمایی آسمان – Aseman Air

شرکت هواپیمایی آسمان یکی از شبکه های پروازی به شهرهای داخلی می باشد مهم ترین ویژگی این شرکت  ارائه خدمات هر چه بهتر در شهرهای بزرگ ایران است و شما می توانید از این شرکت بلیط هواپیمای طبس را تهیه کنید.

قیمت بلیط هواپیما طبس در فصل های مختلف سال:

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل های مختلف سال

شهرستان طبس به دلیل استفاده های نظامی و اجتماعی از فرودگاه آن و  شرایط ویژه جغرافیایی و سیاسی ویژه، یکی از زیر ساخت های استراتژیک کشور به حساب می آید. ما در این مقاله سعی کرده ایم که بازه قیمتی بلیط هواپیمای طبس- تهران را به صورت حدودی در اختیار شما قرار دهیم، چرا که این قیمت ها بر حسب سن افراد و تاریخ پرواز و سایر عوامل دیگر متفاوت خواهند بود.

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل بهار

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل بهار بین 250 تا 300 هزار تومان متغیر است . به علت وجود تعطیلات نوروزی و آب و هوای مطبوع و مناسب برای سفر به طبس در فصل بهار قیمت بلیط هواپیمای طبس افزایش می یابد .

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل تابستان

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل تابستان بین 100 هزار تومان تا 230 هزار تومان متغیر می باشد . گرما و دمای بیش از حد هوای شهر طبس و کاهش حجم مسافران باعث کاهش قیمت بلیط در این فصل می باشد.

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل پاییز

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل پاییز بین 150 تا 300 هزار تومان می باشد به دلیل  آب و هوای مناسب و کمی خنک تر نسبت به تابستان و همچنین بارش های اندک در شهر طبس افزایش قیمت بلیط را شاهد هستید.

قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل زمستان

به علت نبود تعطیلات و شب های بسیار سرد این منطقه قیمت بلیط هواپیمای طبس در فصل زمستان بین 80 تا 200 هزار تومان می باشد .

نکاتی که برای رزرو بلیط هواپیمای طبس باید رعایت شود

بهتر است قبل از هر اقدامی برای سفر و در هنگام خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت طبس به نکات زیر توجه کرد چرا که شاید راه حل مناسبی برای کاهش و صرفه جویی در هزینه ها و زمان سفر شد. این نکات شامل موارد زیر است  :

تحقیق در اینترنت برای سفر و خرید بلیط هواپیما ارزان طبس

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای هزینه های سفرتان و انتخاب نوع پرواز وسواس به خرج می دهید قبل از مراجعه به آژانس هواپیمایی با یک جستجو  کوچک در اینترنت می توانید تحقیقات و اطلاعات لازم را در مورد شهر مقصد سفر، مکان های دیدنی وضعیت آب و هوایی آن شهر و همچنین قیمت، زمان بلیط های هواپیمایی و تخفیف های روزانه بلیط ها و بلیط های چارتری انجام داد و با آگاهی و اطلاعات بیشتری درباره این موضوع تصمیم گرفت. همچنین از طریق سرچ در اینترنت می توانید به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت های معتبر آژانس های هواپیمایی، برای رزرو بلیط لحظه آخری هواپیما طبس با قیمت و زمان دلخواه خود اقدام کرد و از تخفیف های آن نیز برخوردار شد.

زمان مناسب خرید بلیط هواپیما طبس

بهتر است اگر قصد سفر به طبس یا هر شهر دیگری را دارید در مرحله اول برنامه ریزی خود، خرید بلیط را در اولویت قرار داده و خرید آن را به لحظات آخر تاریخ سفر خود به تاخیر نیندازید. به این صورت می توانید با یک برنامه ریزی درست برای سفر خود بلیط هواپیما را با قیمت مناسبتر و ارزانتری تهیه کرده؛ به طور کلی 21 روز قبل از پرواز خود می توانید از تخفیف های لازم برخوردار شده و اکثر صندلی های ارزان قیمت هواپیما در این دوره زمانی به فروش می رسد. همچنین 72 ساعت قبل از شروع پرواز آژانس ها و سایت هواپیمایی برای صندلی های باقی مانده خود تخفیف ویژه ای قائل می شوند.

کنترل ظرفیت پرواز به شهر طبس هنگام رزرو بلیط

برای خرید بلیط هواپیما ارزان طبس روش های گوناگونی وجود دارد؛ که اگر بحث زمان و تاریخ پرواز برایتان اهمیتی نداشته باشد، می توانید بلیطی با قیمت مناسب و حتی ارزان قیمت را پیدا کنید. شما می توانید با جستجو در اینترنت، قیمت بلیط هواپیمای طبس را در وبسایت های مختلف از لحاظ ارزان تر بودن برای خرید مقایسه کنید.

در نظر گرفتن تعداد روزهای سفر برای خرید بلیط هواپیما طبس

یکی از مهم ترین نکات برای خرید و رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری طبس، نداشتن مشکل با روزهایی است که قصد مسافرت به این شهر را  دارید. اگر در انتخاب زمان و تاریخ سفر خود با مشکلی مواجه نیستید، بهتر است زمان رزرو بلیط هواپیمایتان قبل از گرفتن مرخصی و رسیدن تعطیلات باشد.به طور کلی، معمولا قیمت بلیط هواپیما چارتر طبس در روزهای سه شنبه و چهار شنبه 20 الی 30 درصد ارزان تر از روز های جمعه وشنبه می باشد.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیما طبس

نکات مهم درباره سفر و اقامت در شهر طبس

نکته بسیار مهمی که افراد هنگام پرواز های هوایی به قصد سپری کردن ایامی در شهر دیگر باید رعایت کنند, این است که مسافران محترم باید حداقل 2 ساعت قبل از آغاز پرواز خود در فرودگاه حضور یابند تا بدین طریق از تغییرات احتمالی پیش آمده مطلع شوند. در 3 ساعت قبل از پرواز  کانتر های  پرواز داخلی باز شده و 1 ساعت قبل از پرواز بسته خواهند شد. مسافرین عزیز توجه داشته باشند که چون در ایام تعطیلات خصوصا تعطیلات نوروزی جمعیت زیادی قصد دارند که سفر کنند کمی زودتر از زمان معلوم به فردوگاه بیایند تا در صف شلوغ تحویل بار و بازرسی بدنی معطل نشوند.

ممکن است  بر اساس نظر و صلاحدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به افرادی اجازه سفر داده نشود و حق مسافرت از او استرداد شود. این دلایل شامل موارد زیر است :

  • نداشتن یا کامل نبودن مدارک لازم برای سفر و همچنین عدم اعتبار آن ها
  • عدم تبعیت از قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه های دولتی
  • به خطر افتادن یا تحت تاثیر قرار دادن ایمنی و سلامت مسافران
  • نامناسب بودن شرایط روحی و فیزیکی فرد بخاطر مصرف موادی مانند الکل و…
  • اجتناب فرد از انجام بررسی بدنی او