توضیح مختصر: مجله ای برای معرفی تورهای گردشگری

۱۰۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دمنوش راز سلامتی نیوشا

دمنوش راز سلامتی نیوشا 
۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان لفاف مثلثی دمنوش راز سلامتی نیوشا خارج شود (منع مصرف برای آقایان بدلیل داشتن رازیانه و افزایش هورمون استروژن زنانه).

 

معرفی اجمالی دمنوش راز سلامتی نیوشا :
دمنوش راز سلامتی نیوشا ، دارای ۱۲ عدد کیسه مثلثی و مخلوطی از ۴ گیاه معجزه آسای رازیانه، چای‌ سبز، آلوورا و کاکوتی است که با فرمولی منحصر‌به فرد ترکیب شده اند تا معجونی با عنوان راز سلامتی را برای شما عزیزان رقم بزنند.
دمنوش راز سلامتی نیوشا ، نقش موثری در تسریع کاهش وزن، بهبود زخم معده، بهبود عملکرد جنسی، ترمیم و جلوگیری از پیری پوست، تنظیم قند، فشار و کلسترول خون، افزایش شیرمادران و خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد که میتواند شما را در تجربه‌ی دل‌انگیز نوشیدن دمنوشی ۱۰۰ درصد گیاهی سهیم کند.

 

تاریخچه ترکیبات موجود در دمنوش راز سلامتی نیوشا :

رازیانه, تاریخچه ی این گیاه به قدیم ترین زمانها برمی گردد و از همان دوره، در دسترس مردم ناحیه ی مدیترانه بود. جنگجویان رومی برای افزایش قدرت خود رازیانه مصرف می کردند. این گیاه برای جلوگیری از افزایش وزن هم، استفاده می شد. نام یونانی آن یعنی ماراتن که به معنی لاغر ماندن است باور مردم مبنی بر، اثر رازیانه بر کاهش اشتها را نشان می دهد. دشت ماراتن که جنگ معروف ایرانیان و یونانی ها در آن روی داد، به معنی دشت رازیانه است. پس از این جنگ، یونانی ها ساقه های بافته شده ی رازیانه را همچون نشان پیروزی استفاده کردند.

آلوورا گیاه مورد علاقه بسیاری از مردم دنیا است. پزشکان قدیم این گیاه را موهبتی برای انسان می دانستند. مبدأ آلوورا آفریقای شمالی است و نام آن از کلمه عربی «آلوئه» به معنای تلخ گرفته شده است. قدمت این گیاه را می توان در نوشته های کهن مصری روی برگه های پاپیروس که به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد دید. کتاب معروف «Egyptian Book of medicines» که روی پاپیروس نوشته شده است، نشان می دهد چگونه باید از آلوورا برای درمان بیماری ها استفاده کرد.

کاکوتی که در خطه ی آذربایجان به کهلیک اوتی معروف است در مناطق کوهستانی و سنگلاخ یافت می شود. این گیاه افزون بر آذربایجان، در شمال خراسان هم می روید. کاکوتی داروی گیاهی و ادویه ای خوشبو است که برگ های خشک شده و خردشده ی آن برای طعم دادن به دوغ استفاده می شود.

 

کاربرد ترکیبات موجود دمنوش راز سلامتی نیوشا در طب قدیم:
رازیانه در طب سنتی برای ناراحتی های معده مانند اختلالات اسپاسمی معده و روده، احساس سیری و نفخ، و همچنین برای زکام دستگاه تنفسی فوقانی به کار می رود. عسل رازیانه برای درمان زکام دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان استفاده می شود.

آلوورا در طب سنتی برای برطرف کردن یبوست، اگزما، شورۀ سر و ریزش مو استفاده می شود. این گیاه را برای کنترل دیابت و درمان آسم، سؤهاضمه و بیماری های کبدی مفید می دانند.

کاکوتی در طب سنتی ایرانی به صورت دمنوش و جوشانده، به عنوان آرام بخش و خلط آور و برای بهبود معده، ناراحتی های قلبی، سرماخوردگی، التهاب، افسردگی، اسهال، ، سرفه، میگرن، تب و زخم به کار می رود. همچنین این گیاه را ضدعفونی کننده و ضد نفخ می دانند.

 

مواد موثر دمنوش راز سلامتی نیوشا :
رازیانه:
روغن های ضروری شامل ترانس-آنتول، فنچون، لیمونن، کمفور و آلفا-پینن؛ روغن های ثابت شامل پتروسلینیک اسید، اولئیک اسید و توکوفرول ها؛ فلاونوئیدها شامل کوئرستین-۳- گلوکورونید، ایزوکوئرستین، کامپفرول-۳- گلوکورونید و کامپفرول-۳- آرابینوزید.

آلوورا:
ژل و شیره (شیرابه) دو ماده ی اصلی هستند که این گیاه تولید می کند. به طور کلی آلوورا حاوی انواع ویتامین ها، آنزیم ها، موادمعدنی، قندها، لیگنین، ساپونین ها، سالیسیلیک اسید و آمینو اسیدها است. آنتراکوئینون های آلوئین و اِمودین، ملیّن و ضد میکروب هستند. گلوکومانان و آسمانان از ترکیبات اصلی ژل هستند.

کاکوتی:
ژرماکرن، لیمونن، تیمول و کارواکرول، بتا کاریوفیلن، پیپریتنون، اسپاتولنول، سزکوئی ترپن، پولگون، p-منتا-۳-ان-۸-ال، آلفا و بتا پینن.

۳۱ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

دمنوش ریزمیوه های قرمز


دمنوش ریزمیوه های قرمز

زمان دم کشیدن دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا :
۱۰ دقیقه ۲ قاشق غذا خوری در ۴ لیوان آب جوش.
پس از این زمان دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا را صاف کرده در یخچال نگهداری کنید و در هر وعده یک لیوان از آن را بین وعده ناهار میل کنید (افرادی که از رقیق کننده های خون مانند هپارین, وارفارین یا الکوفارین استفاده میکنند تحت نظر مشاور مصرف شود).

 

معرفی اجمالی دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا:
ترکیبات دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا : توت فرنگی, تمشک, کرن بری, زرشک و چای ترش(رز چینی)
میوه های قرمز سرشار از فیبر هستند. از این منظر، آنها به کاهش وزن، کلسترول و فشار خون کمک زیادی می کنند. دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا آرامش بخش و خنک کننده است و به واسطه خواص آنتی اکسیدانی ترکیباتش در کاهش التهاب و درمان بیماری آرتروز بسیار مؤثر است. دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا دارای مواد نگهدارنده نمی باشد. بنابراین، باید حتماً در یخچال نگهداری شود.

خاصیت چربی سوزی دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا در حدی است که به سلطان چربی سوز نیوشا شهرت یافته و این چربی سوزی را حتی در خواب برای بدن شما انجام میدهد.

 

تاریخچه میوه های موجود در دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا :
توت فرنگی با نام علمی Fragaria × ananassa گونه ای دو رگه و متعلق به جنس Fragaria است. تاریخ این میوه، به ۲۰۰۰ سال پیش برمی گردد. توت فرنگی های امروزی حدود ۲۰۰ سال پیش، از دورگه گیری بین توت فرنگی ویرجینیانا یا اسکارلت به عنوان والد نر و توت فرنگی چیلوئنسیس به عنوان والد ماده حاصل شده اند. این گیاه، حدود سال ۱۳۰۰ میلادی در اروپا کشت می شد. توت فرنگی های وحشی، قرن چهاردهم میلادی در فرانسه، از جنگل به زمین زراعتی منتقل و به گیاهی اهلی تبدیل شدند. حدود سال ۱۶۰۰ میلادی، توت فرنگی ویرجینیانا از گونه ی Fragaria virginiana ، از شمال آمریکا به اروپا رسید. گسترش این گونه بسیار تدریجی بود و در اواخر سده ی ۱۸ و اوایل سده ی ۱۹میلادی به تدریج در انگلستان محبوب شد. در دهه ی ۱۶۱۰ میلادی یکی از دولتمردان فرانسوی به نام فریزر، گیاه توت فرنگی چیلوئنسیس از شیلی را با خود به فرانسه برد. کشت این گیاه در شمال فرانسه گسترش یافت و مدتی پس از دورگه گیری این توت فرنگی با توت فرنگی ویرجینیانا نمونه ای جدید به وجود آمد. این نمونه ی جدید در دهه‏ ی ۱۸۰۰ میلادی به آمریکا صادر شد. باغبانان انگلیسی گونه ی جدید را از طریق دانه پرورش می دادند، پس از آن تعداد ارقام توت فرنگی از سه به سی رقم افزایش یافت.گمان بسیاری از مردم بر آن است که توت فرنگی (strawberry) به دلیل انباشته شدن بوته های این گیاه با کاه و پوشال (straw) به این نام خوانده شده است. برخی منابع هم نامگذاری توت فرنگی را به دلیل آن می دانند که نخستین بار جوانان انگلیسی توت فرنگی های وحشی را برداشت می کردند و در توده ای احاطه شده از سبزه می فروختند با این وجود، منشأ دقیق نام گذاری این گیاه هنوز بر ما معلوم نشده است. به نظر می‌رسد که نخستین رقم اصلاح شده، در دوره ی قاجار و زمان صدارت اتابک اعظم، از فرانسه به ایران آمد و اتابکی خوانده شد.

تمشک که نام علمی آن Rubus fruticosus و متعلق به خانواده ی گلسرخیان است. قدمت این گیاه، به دوران پیش از تاریخ برمی گردد و اعتقاد بر این است که نخستین بار، در مناطقی از شرق آسیا رشدکرده است. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که ساکنان غارهای پارینه سنگی، تمشک می خوردند و در دوران های مختلف بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است. احتمال می رود این گیاه، را مهاجران یا حیوانات به نقاط مختلف دنیا منتقل کرده باشند. براساس مستنداتی که پالادیوس (نخستین اسقف مسیحیان ایرلند) ثبت کرده است، تمشک، تا قرن ۴ پیش از میلاد به دلایلی کشت و مصرف نمی شد. این میوه، در دوره ی هلنی ( از قرن سوم پیش از میلاد تا قرن نخست میلادی) در اساطیر یونان نماد باروری بود. در داستان های یونانی آمده است که تمشک، ابتدا سفید بود اما دایه ی زئوس با فرو کردن خار به انگشت خود، این میوه را با خون رنگ می کند. از آن پس، تمشک، قرمز رنگ می شود. در قرون وسطی، تمشک میوه ی محبوب مردم بود به گونه ای که آب تمشک را در آثار هنری همچون رنگ استفاده می کردند. نخستین بار در قرن سیزدهم میلادی، شاه ادوارد اول مردم را به کشت تمشک در سراسر انگلستان تشویق کرد. تمشک را مهاجران اروپایی به آمریکا وارد کردند.

کرن بری یکی از ۳ میوه ی بومی آمریکای شمالی است. نخست، فقط از نواحی شمال شرقی آمریکا برداشت می شد اما پس از آن در دیگر نقاط شمال آمریکا مثل ویسکانسین و شمال غربی اقیانوس آرام و شیلی هم پرورش داده شد. در حدود سال ۱۵۵۰ میلادی، بومیان آمریکا تنها کسانی بودند که این میوه را استفاده می‏ کردند. بومیان، با ترکیب کرن بری له شده با گوشت گوزن غذایی به نام پِمیکانا تهیه می کردند. آنان، این میوه را توت شگفت انگیز (wonder berry) می نامیدند. در سال ۱۶۲۰ میلادی مهاجران و مسافران موارد مصرف کرن بری را از بومیان آموختند. مهاجران آلمانی و هلندی این میوه را “کرنی- بری”(crane-berry) یا توت مرغ ماهیخوار، نامیدند. این نامگذاری، به سبب شباهت رنگ شکوفه‏ های کرن بری با سر و گردن مرغ ماهیخوار یا علاقه ی این پرنده به خوردن آن بود. سرانجام این واژه کوتاه به cranberry تبدیل شد.

زرشک متعلق به خانواده Berberidaceae است و حدود ۶۵۰ گونه دارد. در میان گونه های مختلف زرشک، دو گونة زرشک پلویی (Berberis vulgaris) و زرشک آبی یا سیاه (Berberis integerrima) در ایران معروف هستند. زرشک سیاه یک درختچه خاردار با چوب های زرد و برگ های بیضی متمایل به کشیده است که میوه های کوچک، قرمز و بیضوی با دو یا سه هسته کشیده دارد. این گیاه را که بومی مناطق مرکزی و جنوبی اروپا، شمال شرقی آفریقا و غرب آسیا است به نام زرشک اروپایی هم می شناسند. در قرن نوزدهم از محبوبیت این گیاه کم شد چون به اعتقاد کشاورزان، میزبان قارچ زنگ گندم بود و باعث آلودگی و تلفات گندم هایی می شد که در مزارع مجاور می روییدند. گونه های مختلف زرشک در قسمت های مختلف دنیا مانند ایران، چین، آسیای میانه و بسیاری از کشورهای اروپایی، آفریقایی و امریکایی به خوبی شاخته شده اند. خاصیت‌های درمانی زرشک در حدود ۶۵۰ سال پیش از میلاد شرح داده شده است. در قرن هفدم میلادی، استفاده از زرشک، یک روش درمانی متداول در خاورمیانه بوده است.

چای ترش یا هیبیسکوس که به آن چای سرخ یا چای مکّی هم می گویند، بومی هندوستان تا مالزی است و سال ها پیش به آفریقا برده شد. این گیاه در قرن هفدهم، در برزیل، و قبل از سال ۱۸۰۴ در گواتمالا برای مصارف غذایی کشت می شد. در اوایل دهه ۱۸۹۰، دکتر وبر، آن را در فلوریدا کشت کرد ولی به دلیل یخبندان شدید همه گیاهان از بین رفتند. چای ترش تا پس از جنگ جهانی دوم، در جنوب و مرکز فلوریدا در باغ های خانگی کشت می شد. در سال ۱۹۶۲، چای ترش در مصر بیشتر به دلیل مصارف دارویی کشت می شد تا غذایی. در سال ۱۹۷۱، گل های این گیاه در سنگال، تولید و خشک می شدند و از آنجا به میزان ۱۰ تا ۲۵ تن در سال به اروپا حمل می شدند. امروزه این گیاه به میزان وسیعی در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری توزیع شده است و گل آن برای تهیه ی مربا، نوشیدنی و چای، در مصر، ایران، تایلند و کشورهای غربی کاربرد فراوان دارد.

 

کاربرد میوه های موجود در دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا در طب قدیم:
توت فرنگی به طور سنتی در درمان بیماری هایی مثل تصلب شرایین، نقرس، سنگ مثانه و بیماری های التهابی کاربرد دارد. این میوه درمان مفیدی برای بیماری های لثه هم هست. رومیان باستان معتقد بودند که این میوه داروی با ارزشی است و از آن برای درمان بیماری های مختلف از جمله مالیخولیا و سنگ کلیه استفاده می کردند. توت‌فرنگی از میوه‌های خنک است، ادرار را زیاد می کند و رسوب دندان را از بین می‌برد و برای افرادی توصیه می‌شود که به بیماری‌هایی چون دیابت مبتلا هستند. املاح این میوه، برای درمان یبوست مفید است و به سبب داشتن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد کودکان و نوجوانان، تأثیر به سزایی دارد. توت فرنگی، در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، اضطراب، هیجان و سستی مؤثر است. بر طول عمر می افزاید و از سکته جلوگیری می کند.

تمشک حدود ۸ هزار سال پیش به عنوان غذا و پس از آن به عنوان دارو استفاده می شد. رومی ها از دم کرده ی برگ تمشک برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می کردند. بقراط برای از بین بردن مشکلات و دردهای پیش از زایمان، دمنوش ساقه و برگ های این گیاه را تجویز می کرد. به طور سنتی این میوه را برای درمان التهاب لثه، درد گلو و زخم های دهان استفاده می کردند و از آب آن، برای درمان آسم و مشکلات تنفسی سود می بردند. طبع تمشک سرد و خشک و گیاهی ملیّن و مدّر است که خون را تصفیه می کند. برای تقویت قلب مفید است و افزون بر تب بر بودن، برای درمان یبوست هم کارگشاست. در طب سنتی چین از تمشک برای درمان بی اختیاری ادرار و تقویت کلیه ها استفاده می شود.

کرن ‏بری به طور سنتی برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و معالجه ی عفونتهای کلیه، اختلالات فشارخون، سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده می شد. بومیان آمریکا کرن بری را در درمان، ضماد زخم و بیرون کشیدن سم از آن، به کار می بستند. شکارچیان نهنگ و دریانوردان آمریکایی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری اسکوربوت و یا کمبود ویتامین C این میوه را همراه داشتند. از دیگرخواص درمانی کرن بری، درمان بی اختیاری ادرار و تخلیه ی کامل مثانه در آقایان دارای مشکل پروستات، است.

زرشک در طب سنتی ایران چندین خاصیت مانند اثرات ضدباکتری، تب بر، تسکین خارش، ضد فشار خون بالا و ضدآرتروز مربوط به قسمت های مختلف گیاه زرشک گزارش شده است. همچنین، از زرشک برای درمان فشار خون بالا، تب، بیماری های کلیوی، اسهال و سوءهاضمه استفاده می کنند.

چای ترش در طب سنتی برای درمان فشارخون بالا، بیماری های کبد و تب استفاده می‏ شد. در طب سنتیِ آفریقا این گیاه برای درمان سرفه و گلودرد و همچنین به عنوان آنتی‏ باکتری، مدرّ، ضد اسپاسم و از بین برنده ی زرداب و صفرا مصرف می شود. در طب سنتی تایلند چای ترش را برای درمان سنگ کلیه به کار می برند. از گل های چای ترش برای سرماخوردگی، بی اشتهایی و به عنوان مدر و تا حدی ملین استفاده می شود. همچنین این گیاه در طب چینی برای درمان دمل، تورم، التهاب پوستی و زونا به کار می رود.

 

مواد موثر موجود در دمنوش ریزمیوه های قرمز نیوشا :
توت فرنگی:
آنتوسیانین (به خصوص سیانیدین و پلارگونیدین)، فلاونول (پروسیانیدین، کاتچین، اپی گالوکاتچین، اپی کاتچین، گالوکاتچین، کامفرول و کوئرستین)، اسیدهای هیدروکسی بنزوئیک، اسیدهیدروکسی (سینامیک،کوماریک، کافئیک و فرولیک اسید)، رزوراترول، آنتی اکسیدان ها.

تمشک:
فلاونوئیدها شامل آنتوسیانین (سیانیدین-۳- گلوکوزید، پلارگونیدین-۳-گلوکوزید)- فلاونول ها شامل کامپفرول، کورستین، میریستین، فلاوان شامل کاتچین، پروآنوسیانیدین، فنولیک های ساده شامل اسیدهیدرواکسی بنزوئیک (الاژیک، گالیک) و اسید هیدرواکسی سینامیک (کافئیک، کوماریک، کلروژنیک)، گلوتامیک اسید، آرژینین، لئوسین.

کرن بری:
آنتوسیانین، فلاونول، کاتچین، پروآنتوسیانیدین، سیانیدین، رزوراترول، سالیسلیک اسید، آسکوربیک اسید، پکتین، فروکتوز.

زرشک:
حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند بربرین، بربامین، پالماتین، اکسی اکانتین، مالیک اسید، آسکوربیک اسید، کافئیک اسید، اورسولیک اسید، کومارین، بتاکاروتن و تانن است.

چای ترش:
اسیدهای اگزالیک، مالیک، سیتریک، استئاریک، پالمیتیک، تارتاریک، آسکوربیک، آراشیدیک، پروتوکاتکوئیک و اسید هیبیسکوس، آنتوسیانین، دِلفینیدین، سیانیدین-۳- روتینوزید، بتاکاروتن، بتاسیتوسترول، گالاکتوز، پکتین و کوئرستین.

۳۱ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

دمنوش رویبوس نیوشا

توضیحات

زمان دم کشیدن دمنوش رویبوس نیوشا :
۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان لفاف مثلثی دمنوش رویبوس نیوشا خارج شود.

 

معرفی اجمالی دمنوش رویبوس نیوشا :
در طی جنگ جهانی دوم، چای رویبوس به جایگزین مهمی برای چای معمولی تبدیل شد، چون در آن زمان حمل و نقل چای از آسیا تقریبا غیر ممکن بود. در سال ۱۹۶۸، فردی به نام آنیک ترون کتابی درباره فواید دمنوش رویبوس برای سلامتی، به ویژه درمان کولیک در نوزادان، نوشت.
خاصیت آنتی اکسیدانی دمنوش رویبوس نیوشا بسیار زیاد است و از این نظر، در رتبه دوم بعد از چای سبز قرار می گیرد. برگ های چای رویبوس سبز هستند و وقتی طی فرآوری، تخمیر می شوند به رنگ قرمز در می آیند. دمنوش رویبوس نیوشا، در انواع سبز، تخمیر شده و طعم دار شده (به عنوان مثال، با نعناع، وانیل، بابونه و کارامل) وجود دارد. دمنوش رویبوس نیوشا، مانند چای ترش، چای قرمز هم نامیده می شود. تفاوت دمنوش رویبوس نیوشا با چای های دیگر در این است که دمنوش رویبوس نیوشا فاقد کافئین است و مقدار تانن های آن کمتر از انواع دیگر چای است.

از مهمترین خواص دمنوش رویبوس نیوشا میتوان به فواید بسیار زیاد این دمنوش برای شفافیت پوست، تقویت مو، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده استرس، تنظیم کننده قند خون، تنظیم کننده کلسترول خون اشاره کرد.

 

تاریخچه برگ ریبوس موجود در دمنوش رویبوس نیوشا :
منشاء رویبوس، آفریقای جنوبی است. مردم قبیله خویسان در این ناحیه، قرن ها برگ های رویبوس را جمع آوری می کردند و از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. مصرف رویبوس در واقع با تحلیل رفتن قبایل خویسان پایان یافت ولی خوشبختانه یک گیاهشناس به نام کال هامبرگ، برگ های این گیاه را در سال ۱۷۷۲ مجددا پیدا کرد و مسبب رواج این چای شد. سپس در سال ۱۹۰۴ یک مهاجر روسی به نام بنجامین جینسبرگ که در تولید چای دست داشت، بازاریابی این نوشیدنی را با نام “چای کوستان” و به عنوان جایگزینی برای چای معمولی، آغاز کرد.
امروزه محبوبیت چای رویبوس علاوه بر آفریقا، آسیا و کشورهای اروپایی، در کشورهای آمریکایی هم رو به افزایش است. این گونه که شواهد موجود نشان می دهد، محبوبیت این چای در بین دوستداران نوشیدنی چای، همچنان روند رو به رشدی خواهد داشت و دلیل این امر، طعم گوارا و خواص مفید آن برای سلامتی است. طی چندسال گذشته، تقاضا برای چای رویبوس بیش از ۵۰ درصد زیاد شده است.

 

کاربرد ریبوس وجود در دمنوش رویبوس نیوشا در طب قدیم:
عدم وجود کافئین و مقدار اندک تانن ها در این گیاه، استفاده از آن به عنوان یک گیاه دارویی را در سطح جهانی رونق بخشید. رویبوس در طب سنتی آفریقای جنوبی (جایی که منشاء این گیاه است) به عنوان یک چای سالم مصرف می شد و برای درمان خستگی های مزمن، تهوع و انقباض های شکمی استفاده می شد.

 

مواد موثر دمنوش رویبوس نیوشا :
آسپالاتین، کریسوریول، نوتوفاگین، اورینتین، سافلومین، پروسیانیدین ها، ویکنین، کوئرستین، ایزوکوئرستین، روتین، گلیکوزیدهای آپی ژنین، اسکولتین، اسکولین، ایزوویتکسین، هیپروزید، اسیدهای کربوکسیلیک فنلی، اسیدهای هیدروکسی سینامیک و مواد معدنی.

۳۱ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی آلمان

مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی آلمان

لطفا مدارکی که در ذیل می آید به برگه درخواست ویزای خود ضمیمه نمایید تا بتوانیم بصورت روشن و شفاف، شرایط لازم جهت صدور ویزا را بررسی نماییم. لطفا هنگام ارائه درخواست حتمأ به موارد زیر دقت نمایید.

  • حوزه مسئولیت سفارت آلمان :

    • لطفا درخواست ویزای آلمان خود را نزد نمایندگی خارجی آن کشوری از حوزه شنگن ارائه دهید که قصد دارید بیشترین زمان سفرتان را در آنجا سپری نمایید. در صورتی که قصد دارید در چندین کشور از حوزه شنگن، برای مدت برابر اقامت داشته باشید، نمایندگی خارجی آن کشوری که مقصد اصلی سفر شماست، مسئول رسیدگی به درخواستتان می باشد. مقصد اصلی سفر، همان کشوری است که قصد دارید بیشتر در آنجا بمانید و یا اینکه هدف اصلی از سفرتان در آنجا خلاصه میشود.
  • درخواست مجاز در سفارت آلمان :

    • در موارد ذیل بر اساس آیین نامه ویزا، پذیرش درخواست ویزای شنگن مجاز نمی باشد :
    • درخواست شما 3 ماه زودتر از آغاز سفری که برنامه ریزی کرده اید، ارائه گردد؛
    • فرم درخواست پر و یا امضا نشده باشد؛
    • مدرک مسافرتی (گذرنامه) – ایی که از سوی متقاضی ارائه گردیده، دارای شرایط ذیل نباشد:
    • حداقل سه ماه از زمان برنامه ریزی شده برای خروج از کشور عضو شنگن، اعتبار داشته باشد؛
    • حداقل دو صفحه ی خالی داشته باشد؛
    • طی ده سال گذشته صادر شده باشد؛
    • امضا شده باشد
    • متقاضی عکسی ارائه نماید که قدیمی تر از 12 ماه باشد.
  • اشتباهات رایج ما در سفارت آلمان :

    • عملا شاهد هستیم که در بسیاری از موارد، اشتباهات مشابه منجر به رد پذیرش درخواست های ویزا می گردند. از این رو برای کمک به شما و در جهت انجام بدون نقص روند درخواست ویزا، فهرستی از اشتباهات را گرد آورده ایم که بایستی از آنها اجتناب نمایید:
    • فرم درخواست ویزا قدیمی باشد و یا به صورت کامل پر نشده باشد؛
    • بیمه مسافرتی منطبق با بازه زمانی مورد نظر برای سفر نباشد.
    • گردش مالی حساب بانکی با کلمات لاتین، أما رقم های فارسی ارائه شود؛
    • بیمه مسافرتی ارائه نشود و یا در همه ی کشورهای عضو شنگن اعتبار نداشته باشد؛
    • تاریخ سفر برنامه ریزی شده با تاریخ رزرو بلیط، تاریخ بیمه مسافرتی و یا بازه زمانی دعوت نامه همخوانی نداشته باشد.
    • زودتر از زمان مورد نیاز برای بررسی درخواست ویزا (دو هفته) باشد؛
    • مدرک مسافرتی (گذرنامه) ارائه شده، توسط صاحب آن امضا نشده باشد.
    • لطفا مدارک خود را بصورت کامل و به ترتیبی که آمده تنظیم نمایید و به شکلی که مشخص شده (مدارک اصل و کپی) به باجه تحویل دهید. همهی کپی ها باید در کاغذ A4 ارائه شوند، حتی اگر اصل مدرک دارای ابعاد دیگری باشد. هر درخواست کننده، خود شخصأ مسئولیت مدارکی که تحویل می دهد را بر عهده دارد. در صورتی مدارک مورد نیاز ناقص ارائه شوند، این خطر وجود دارد که نتوانیم درخواست شما را بپذیریم و یا مجبور به رد آن شویم.
    • ارائه درخواست ویزای آلمان هیچگونه حق قانونی برای صدور آن و یا بازپرداخت هزینه های متحمله احتمالی مرتبط با سفر برنامه ریزی شدهتان را بهمراه نخواهد داشت.
    • پس از ارائه درخواست، بنا به دلایل فنی در روند رسیدگی، نمی توانیم مدرک دیگری را از شما بپذیریم. اما شاید در موارد خاص، از طریق تماس تلفنی از شما بخواهیم که مدارک دیگری را نیز ارائه دهید.
    • لطفا توجه داشته باشید در صورتیکه مدارک جعلی و یا مخدوش ارائه دهید، از صدور ویزا برای شما خودداری شده و کلیه کشورهای حوزه شنگن نیز از صدور ویزا برای مدتی طولانی برای شما خودداری خواهند نمود.
    • برای سفرهای ترانزیتی، لطفا برگهی راهنمای مربوطه را مطالعه نمایید.

نکاتی مهم برای افراد پر سفر به کشور آلمان

درصورتیکه در مدت 59 ماه قبل از وقت تعیین شده سفارت آلمان ، درخواست ویزای شنگن خود را ارائه کرده باشید و طی آن از شما اثر انگشت گرفته شده باشد، نیازی به حضور شخص شما جهت ارائه درخواست وجود ندارد. وقت سفارت بایستی به نام شما گرفته شود، سپس شخصی به نمایندگی از طرف شما، می تواند درخواست را ارنه نماید. برای این منظور، شخص نماینده بایستی در روز ارائه ی درخواست، تمام مدارک مورد نیاز، گذرنامه و نیز وکالتنامه ایی با امضای شما را به همراه داشته و ارائه نماید. نمونه ی چنین وکالت نامه ای را می توانید در انتهای این برگهی راهنما ملاحظه نمایید. لطفا توجه داشته باشید که برای درخواست ویزای افراد پر سفر نیز بررسی مجاز بودن درخواست که در بالا توضیح آن آمده است، ضروری می باشد.

مدارک لازم برای سفارت آلمان :

الف . مدارک عمومی برای سفارت آلمان

( هنگام درخواست ویزا، همواره باید مدارک ذیل را به باجه بخش ویزا ارائه دهید )

  • اصل گذرنامه ایی که حاوی دو صفحه ی خالی باشد و کپی صفحه مشخصات گذرنامه؛
  • فرم درخواست ویزا که بصورت کامل تکمیل و امضاء شده است همراه با عکس (که در همین یک سال اخیر گرفته شده باشد، با پس زمینه ی سفید و ابعاد 45 میلیمتر در 35 میلیمتر)؛
  • پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضاء شده (که در صفحه ی آخر درخواست آمده است)
  • مدرک مبنی بر وجود بیمه مسافرتی
  • کپی همه ویزاهای درخواست کننده در 5 سال گذشته همراه با مهر

ب – فهرست مدارکی که متقاضیان ویزا در ایران باید ارائه دهند:

  1. همه متقاضیان ویزا باید این مدارک را ارائه دهند:
  • تأییدیه سفر ( بلیط هواپیما و یا رزرو پرواز )
  • مدارکی در خصوص محل اقامت و تأمین هزینه های زندگی در طول سفر (سفرها) در کشورهای عضو شینگن:
  • رزرو هتل و یا
  • تأییدیه محل اقامت و یا تأییدیه ی تقبل هزینه ها توسط دعوت کننده /اعزام کننده و یا شخص حقیقی از طریق ارائه ی اصل و کپی دعوتنامه رسمی (تعهدنامه ی) دعوت کننده و یا شخص ثالث که درزمان ارائهی درخواست، قدیمی تر از شش ماه نباشد (رجوع شود به پرسش های متداول) و یا – پرینت تراکنش های بانکی سه ماه گذشته حساب بانکی نزد بانک ایرانی به حروف و ارقام لاتین (نسخه اصل به همراه مهر بانک)
  • مدارک دیگری مبنی بر تمکن مالی برای تأمین هزینه های سفر (کارت های اعتباری بین المللی،چک های مسافرتی و غیره)
  • مدارکی مبنی بر ثبات اقتصادی اجتماعی (که بر اساس آن بتوان قضاوت کرد، آیا متقاضی قصد دارد خاک کشورهای عضو شنگن را پیش از اتمام دورهی ویزا درخواستی ترک کند یا خیر)
  • کلیه متقاضیان: پرینت تراکنش های بانکی سه ماه گذشته حساب بانکی نزد بانک ایرانی به حروف و ارقام لاتین و در صورت وجود: سند ملک در ایران؛ پرینت تراکنش هایی که در نزدیکی تاریخ ارائه درخواست افزایش شدید موجودی را نشان دهند، درصورت عدم توضیح قانع کننده در خصوص منبع پول، نشانه وابستگی اقتصادی محسوب نمی شود، زیرا فرض بر این خواهد بود که این افزایش ناگهانی، تنها مربوط به وام می باشد؛
  • کلیه متقاضیان: شناسنامه (مدرک شناسایی جهت نشان دادن وابستگی خانوادگی)؛
  • کارمندان دولت: گواهی انتساب به خدمت و یا گواهی کار و أخرین فیش حقوقی؛
  • کارمند /کارگر: گواهی کار و یا آخرین قرارداد کاری به همراه فیش های حقوقی سه ماه گذشته گواهی تأمین بیمه اجتماعی و خدمات درمانی و یا مدارک مشابه و یا در صورت عدم وجود این مدارک: گواهی کار فرما؛
  • شرکت دار: گواهی ثبت شرکت یا فعالیت (به عنوان مثال پروانه کسب و یا گواهی اداره ثبت شرکت ها و گواهی عضویت در بیمای تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و با مدارک مشابه .
  • مدیران و یا سهامدارن شرکت های ایرانی: معرفی نامهی امضا شده توسط نماینده رسمی جهت تأیید سمت درخواست کننده، گواهی ثبت شرکت در ایران (بطور مثال آگهی روزنامه رسمی)، درصورت عدم وجود ثبت در روزنامه رسمی گواهی انتساب به خدمت در شرکت؛
  • هنرمندان: گواهی عضویت در یک انجمن هنری (مثلا انجمن سینما، عکسان و غیره) و یا مدرکی مبنی بر انجام فعالیت هنری (نمایشگاه ، فستیوال و غیره) و گواهی بیمه تأمین اجتماعی و یا در صورت وجود: مدرک مشابه؛
  • بازنشستگان: گواهی دریافت حقوق بازنشستگی
  • دانش آموزان دانشجویان و افرادی که به سن قانونی نرسیده اند: گواهی موقعیت اجتماعی و یا گواهی شغلى والدین و در صورت وجود: گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه و یا کارت دانشجویی؛
  • بیکاران: گواهی موقعیت اقتصادی اجتماعی (مثلا گواهی ازدواج، شناسنامه، شجرنامه، اسناد ملکی)

2. مدارک مرتبط با هدف از سفر:

  • سفرهای توریستی: مسیر سفر (مثلا تأییدیهی رزرو برای سفر های برنامهریزی شده و با بیلطها)
  • رزرو هتل یا سایر مدارک مربوط به اسکان برای کل دوره اقامت

3. اتباع غیر ایرانی ساکن در ایران:

  • مجوز اقامت در ایران که پس از اتمام ویزای درخواستی هنوز حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

4. افراد زیر سن قانونی

  • رضایت نامه دارنده حق حضانت و یا قیم، در صورتیکه خردسال به تنهایی و یا به همراه تنها یکی از والدین سفر کند؛
  • در صورتیکه کودکان محصل، خارج از زمان تعطیلات مدارس ایران سفر کنند، باید موافقت و اجازه کتبی مدرسه ارائه شود.

5. مدارکی که برخی مقامات و یا افراد خاص می بایست ارائه نمایند:

  • اعضای کابینه دولت، مجلس یا دیگر نهادهای حکومتی یادداشت رسمی، حکم خدمت یا گواهی کار و با مدرک رسمی دیگر؛
  • کارمندان سفارت، کنسولگری با نمایندگی سازمان ملل با کمیته سازمان ملل با کمیته های رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا: حکم خدمت یا گواهی کار از طرف کارفرما
  • دفتر اسناد رسمی: حکم انتصاب یا گواهی کار؛
  • اعضای اتحادیه ها و کانون های تخصصی پزشکان، جراحان، دندانپزشکان، داروسازان، وکلای حقوقی، معماران و اعضای خانواده آنها ): گواهی اتحادیه تخصصی
  • قضات: حکم انتصاب یا گواهی کار از طرف وزارت دادگستری؛
  • کارمندان رده بالای دولتی: یادداشت رسمی با حکم انتصاب نهاد مربوطه؛
  • پرسنل دانشگاهی (پرسنل علمی، اساتید، مدرسان، مدیران، روسای دانشکده ها، روسای دانشگاه ها): حکم انتصاب یا گواهی کار از طرف دانشگاه؛
  • پرسنل ارتش، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای نظامی: یادداشت رسمی، حکم انتصاب یا گواهی کار از طرف اداره مسئول؛
  • روزنامه نگاران: کارت خبرنگاری، گواهی کار در انتشارات و یا در رسانه مربوطه
  • ورزشکاران: گواهی از فدراسیون ورزشی ایرانی با اعلام تاریخ عضویت ورده ورزشی (مثلا حرفه ایی، اماتور) و ایا مدارکی مبنی بر شرکت در مسابقات رسمی ملی و یا بین المللی در مورد اعضای تیم های ملی: تأییدیهی کمیته ملی المپیک؛

وکالت جهت ارائه درخواست ویزا برای افراد پر سفر

اینجانب

نام و نام خانوادگی
شماره پیگیری
شماره گذرنامه
تاریخ تولد

بدین وسیله وکالت می دهم به آقا /خانم

نام و نام خانوادگی
شماره گذرنامه
تاریخ تولد

درخواست ویزای اینجانب را به سفارت آلمان در تهران ارائه نماید، نقص های فرم درخواست را تکمیل و تغییرات لازم را انجام دهد، درخوات و توضیحات دیگر مرتبط با درخواست ویزا را ارائه دهد و امضا نماید و گذرنامه اینجان را تحویل بگیرد.

(محل ،تاریخ)                                                                        (امضای موکل)

۲۹ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

ویزا متریک

ویزا متریک مرکز درخواست وقت سفارت و ویزای آلمانهدف ویزا متریک در توسعه روابط بلند مدت نهادی با دولت های منتخب و مأموریت های دیپلماتیک است، ایجاد اعتبار و اعتماد بر اساس ارائه خدمات به نیازهای خاص سازمان می باشد. و از این رو هموطنان ایرانی میتوانند کلیه خدمات وقت سفارت و ویزای خود را بر ما محول نمایید و با اطمینان بیشتر وقت سفارت و ویزای کشور آلمان را دریافت نمایند.

۲۹ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

توضیحاتی درباره ویزای ایران

ویزای ایران

توضیحاتی درباره ویزای ایران

هدف از سفر و دیگر شرایط تعیین می کند چه نوع روادیدی برای شما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مناسب می باشد. به عنوان درخواست کننده روادید، شما باید تمام شرایط دریافت روادیدی که درخواست کرده اید را دارا باشید. در صورت درخواست روادید، کارشناس مربوطه در سفارت جمهوری اسلامی ایران شرایط و مدارک شما را از جهت شایستگی دریافت روادید بررسی خواهد کرد و در صورت موافقت نوع روادید را تعیین خواهد نمود.

جدول زیر انواع روادید غیر مهاجرتی به همراه موارد استفاده را لیست کرده است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل فرمایید.

هدف از سفر و دیگر شرایط تعیین می کند چه نوع روادیدی برای شما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مناسب می باشد. به عنوان درخواست کننده روادید، شما باید تمام شرایط دریافت روادیدی که درخواست کرده اید را دارا باشید. در صورت درخواست روادید، کارشناس مربوطه در سفارت جمهوری اسلامی ایران شرایط و مدارک شما را از جهت شایستگی دریافت روادید بررسی خواهد کرد و در صورت موافقت نوع روادید را تعیین خواهد نمود.

جدول زیر انواع روادید غیر مهاجرتی به همراه موارد استفاده را لیست کرده است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل فرمایید.

ویزای ایران

انواع ویزای ایران :

A – ویزای ورود ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

اتباع خارجی دارای دعوتنامه از وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و شرکتهای دولتی و خصوص معتبر که به منظور مذاکره، عقد قرارداد، مذاکره جهت سرمایه گذاری، راه اندازی دستگاههای خریداری شده و … عازم ایران می باشند، صادر می گردد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • اعضای هیئت علمی، فرهنگی و محققین
  • رانندگان حامل کالا یا مسافر
  • اعضای هیئت های رسمی، سیاسی، اقتصادی، هنری، تیم های ورزشی، و سازمانهای بین المللی و تخصصی
  • کارشناسان و تجار شناخته شده
  • کارکنان سازمان ملل و ارگانهای وابسته
  • الحاق اعضا خانواده خارجیان مقیم ایران

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • دریافت دعوتنامه معتبر از نهادهای درخواست کننده
  • تکمیل اطلاعات درخواست
  • مصاحبه احتمالی در نمایندگی

B – ویزای جهانگردی ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

روادید جهانگردی جهت اتباع خارجی که به منظور گردشگری وارد کشور می شوند، صادر می گردد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

    • جهانگردان

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

      • تکمیل اطلاعات درخواست
      • مصاحبه احتمالی در نمایندگی

C – ویزای زیارتی ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

روادید زیارتی مخصوص مسلمانان خارجی که به قصد زیارت اماکن مقدسه وارد کشور می شوند، صادر می گردد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • جهانگردان مسلمان

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • تکمیل اطلاعات درخواست
  • مصاحبه احتمالی در نمایندگی

ویزای ایران

D – ویزای سیاسی ایران

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • مامورین موقت نمایندگی های سیاسی، کنسولی، و دفاتر سازمانهای بین المللی مقیم ایران
  • میهمانان موقت مامورین اعم از دیپلمات‌های خارجی مقیم و مامورین ثابت اعزامی
  • دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت در قالب هیات، برگزاری اجلاس، کارآموزی، اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی و …
  • دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت که به منظور جهانگردی یا زیارتی قصد سفر به ایران را دارند.

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • گذرنامه سیاسی یا خدمت
  • تکمیل اطلاعات درخواست

S – ویزای خدمت ایران

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • مامورین موقت نمایندگی های سیاسی، کنسولی، و دفاتر سازمانهای بین المللی مقیم ایران
  • میهمانان موقت مامورین اعم از دیپلمات‌های خارجی مقیم و مامورین ثابت اعزامی
  • دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت در قالب هیات، برگزاری اجلاس، کارآموزی، اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی و …
  • دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت که به منظور جهانگردی یا زیارتی قصد سفر به ایران را دارند.

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • گذرنامه سیاسی یا خدمت
  • تکمیل اطلاعات درخواست

E – ویزای تحصیلی ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

روادید تحصیلی جهت دانشجویان یا طلاب علوم دینی که قصد تحصیل در ایران را دارند.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • دانش آموزان
  • دانشجویان
  • محققین

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • دریافت پذیرش تحصیلی از وزارت علوم ، آموزش و پرورش و یا مراکز علمی مورد تایید
  • تکمیل اطلاعات درخواست

F – ویزای حق کار ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

روادید با حق کار جهت اتباع خارجی که قصد اشتغال در ایران را دارند.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • کارگران
  • متخصصان صنعتی، پزشکی و …
  • مهندسین

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • دریافت پذیرش کار از کارفرمای شاغل در ایران که به تایید وزارت کار رسیده باشد.
  • تکمیل اطلاعات درخواست

G – ویزای عبور ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

روادید عبور جهت خارجیانی که قصد مسافرت به کشور ثالث از طریق خاک ایران را دارند صادر می گردد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • رانندگان
  • جهانگردان
  • تجار

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • ارایه روادیدی کشور مقصد
  • تکمیل اطلاعات درخواست

H – ویزای مطبوعاتی ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

اصحاب رسانه های خارجی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، و دیجیتالی و تهیه کنندگان، سازندگان و دست اندرکاران هر نوع گزارش، فیلم و … که به منظور انجام امور حرفه ای عازم کشور می باشند باید روادید مطبوعاتی اخذ کنند.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • خبرنگار
  • تهیه کنندگان
  • تصویربردار

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • تکمیل اطلاعات درخواست
  • دریافت مجوز مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای

ویزای ایران

I – ویزای سرمایه گذاری ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

جهت اتباع خارجی که با استفاده از سرمایه با منشا خارجی مجوز سرمایه گذاری آنان به تایید سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران رسیده باشد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • تجار
  • سرمایه گذاران

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • تاییدیه سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران
  • تکمیل اطلاعات درخواست

M – ویزای خانواده ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

به منظور رفع مشکلات بانوان ایرانی که مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران با مردان خارجی ثبت ازدواج نموده اند وارائه تسهیلات بیشتر به همسر و فرزندان مشترک خارجی آنان، با رعایت شرایط، امکان دریافت روادید خانواده را فراهم گردیده است.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • Foreign men married to Iranian women
  • Children of such a family

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • ارایه اجازه قانونی پدر برای فرزندان
  • تکمیل اطلاعات درخواست

T – ویزای درمانی ایران

توضیحات نوع ویزای ایران :

برای اتباع خارجی که به قصد معالجه در یکی از مراکز درمانی معتبر داخل کشور پذیرش دریافت کرده باشند روادید درمان صادر می گردد.

درخواست کنندگان احتمالی برای ویزای ایران :

  • بیماران جسمی

پیش نیــــازهای ویزای ایران :

  • پذیرش درمانی از مراکز درمانی معتبر
  • تکمیل اطلاعات درخواست
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

ویزای ایران

ویزای ایران

انواع ویزای ایران

سامانه روادید الکترونیکی ایران قادر به ارائه انواع روادیدهای تعریف شده توسط دولت جمهوری اسلامی می باشد. حال آنکه به دلیل برخی ملاحظات و روابط سیاسی ارائه برخی از انواع روادید برای شهروندان برخی از کشورها صرفا از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران بصورت حضوری امکان پذیر خواهد بود. ویزای های ایران در دسته های توریستی، تجاری، پزشکی، فامیلی، زیارتی صادر میگردد.

ویزای ایران

شایستگی دریافت ویزای ایران

با توجه به مناسبات سیاسی، امکان ارائه برخی از روادیدهای جمهوری اسلامی ایران برای شهروندان برخی از کشورها امکان پذیر نمی باشد. شهروندان این کشورها می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند.

انقضای گذرنامه

برای ثبت درخواست همه انواع روادید ها در سامانه روادید الکترونیکی، داشتن گذرنامه ی معتبر که حداقل شش ماه از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد الزامی است. بدیهی است سامانه از ثبت درخواست روادید با گذرنامه های در حال انقضای کمتر از شش ماه جلوگیری بعمل می آورد.

مدت اعتبار ویزای ایران

هنگام صدور روادید جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات مربوط به بازه زمانی اعتبار روادید درج می گردد. بدیهی است عدم مسافرت به ایران در طول این مدت به منزله باطل شدن روادید صادر شده خواهد بود و درخواست کننده نیاز به ثبت درخواست مجدد روادید خواهد داشت.

کشورهای معاف از ویزای ایران

با توجه به قوانین بین المللی و توافقات بینابین، امکان ورود به کشور ایران برای تبعه برخی از کشورها بدون دریافت روادید از طریق روالهای مرسوم فراهم گردیده است. این افراد می توانند در مبادی ورودی با توجه به قوانین و شرایط تعیین شده مجوزهای لازم برای ورود را کسب نمایند.
اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر و مالزی شامل قوانین لغو روادید مطرح شده خواهند بود.

ویزای ایران

قوانین حاکم بر مدت زمان اعتبار ویزای ایران :

داشتن ۳ ویزای یک ماه ایران برای دریافت ویزای ۳ ماهه
داشتن ۲ ویزای ۳ ماهه برای دریافت ویزای ۶ ماه
داشتن ۲ ویزای ۶ ماهه ایران برای دریافت ویزای یکساله

مدارک لازم برای دریافت ویزای چند بار ورود یا همان ویزای مولتی ایران :

  • اصل نامه درخواست شرکت با سربرگ، مهر و امضا رسمی مدیر عامل شرکت مبنی بر درخواست صدور ویزا کثیرالمسافره ایران از وزارت خارجه و ذکر علت دعوت از ایشان.
  • تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول پاسپورت مسافر (اعتبار گذرنامه بالای ۶ ماه)
  • کپی صفحات پاسپورت ورود و خروج ایران در طول یکسال گذشته
  • تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول شناسنامه میزبان
  • لازم به ذکر است که مدت زمان ارائه کد ارجاع (کد رفرنس) برای این ویزا طولانی‌تر از ویزای توریستی ایران خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایران :

  • اسکن رنگی صفحه اول شناسنامه شخص دعوت کننده یا میزبان
  • مشخصات شخص دعوت کننده یا میزبان
  • آدرس محل کار و منزل + شماره تماس محل کار و منزل
  • اسکن رنگی گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
  • شماره ملی شخص دعوت کننده یا میزبان
  • آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان

ویزای ایران

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری ایران :

  • نام شرکت دعوت کننده
  • شماره ثبت شرکت دعوت کننده
  • اسکن گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
  • موضوع دعوتنامه
  • اسکن دعوتنامه بر روی سربرگ شرکت به همراه مهر رسمی شرکت دعوت کننده
  • آدرس و شماره تماس شرکت دعوت کننده
  • آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان
  • آدرس و شماره تماس منزل مدیر عامل
  • اسکن روزنامه رسمی دعوت کننده
  • اسکن شناسنامه مدیر عامل شرکت دعوت کننده
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

دعوت نامه آلمان

دعوت نامه آلمان چیست؟

یک دعوت نامه برای یک شهروند کشور ثالث برای تضمین هزینه های زندگی اش صادر می شود و همانطور که در پارگراف 1 قانون اقامت آمده است، به عنوان مدرکی دال بر رعایت شرایط اقتصادی مورد نیاز برای اخذ اجازه اقامت عمل می کند.
با نوشتن یک دعوت نامه، دعوت کننده وظیفه اش را برای برعهده گرفتن همه هزینه های مربوط به هزینه های زندگی و مسافرت متقاضی می پذیرد. این نقش می تواند توسط یک فرد یا یک شخص حقوقی انجام گیرد.


 آیا من می توانم یک ویزای طولانی مدت (چند ساله) با یک دعوت نامه درخواست کنم؟

بله، میزبان شما باید مدت زمان مورد نظر اقامت شما (از یک تا چهار سال) را به اداره ثبت نام خارجی ها گزارش دهد و یک اظهار نظر مخصوص در مورد این دعوت نامه در آن بگنجاند.
با انجام این کار، تضمین مالی  تمام دوره اقامت شما در آلمان را پوشش می دهد.
اگر اداره ثبت نام دعوت نامه را تنها برای مدت کوتاهی بپذیرد، شما (متقاضی) باید مدرک پرداخت بدهی مانند صورتحساب های بانکی  در سه تا شش ماه گذشته، که می تواند منبع درآمد ماهیانه شما و همچنین توان مالی شما برای حمایت از خود را نشان دهد، ارائه کنید.


 مدرک ارتباط فامیلی چیست؟

سفارت قبل از صدور ویزای آلمان، هر اظهارنامه را بررسی می کند و در صورت لزوم می تواند رابطه بین دعوت کننده و متقاضی را بررسی نماید. گواهی تولد یا ازدواج می تواند به عنوان اثبات خویشاوندی ارائه شود، برای مثال رابطه بین دو خواهر و برادر را می توان با ارائه گواهی تولد هر دو آنها اثبات کرد، زیرا این نشان می دهد که این دو نفر حداقل یک پدر و مادر مشترک دارند.


 دعوت نامه غیر رسمی چیست و شبیه به چه چیزی است؟

هنگام ارسال یک درخواست برای ویزا به منظور بازدید خانواده یا دوستانتان، شما باید یک دعوت نامه غیر رسمی که توسط شخصی که دعوت می کنید نوشته شده، ارائه نمایید.
یک دعوت نامه غیر رسمی باید به زبان آلمانی نوشته شده و شامل اطلاعاتی در مورد هدف و مدت زمان سفر شما باشد. آن می تواند با دست یا با استفاده از کامپیوتر نوشته شده و باید توسط دعوت کننده (عضوی از خانواده یا یک دوست) امضا شود. لزومی ندارد که احراز هویت امضا را دریافت کنید.

 من یک دعوت نامه برای 90 روز/شش ماه دریافت کردم، اما من می خواهم یک ویزای دو ساله درخواست کنم. آیا این امکان وجود دارد؟ 

بله، اما طبق دعوت نامه ، تضمین مالی تنها 90 روز اول را پوشش می دهد. شما باید مدرک دیگری از توانایی پرداخت بدهی برای باقیمانده دوره ویزایی که درخواست می دهید –مانند صورتحساب های بانکی در 3 تا 6 ماه گذشته- که می تواند منبع درآمد ماهیانه شما و همچنین توان مالی شما برای حمایت از خودتان را نشان دهد، ارائه کنید.

 آیا من می توانم یک ویزای طولانی مدت (چند ساله) با یک دعوت نامه درخواست کنم؟

بله، میزبان شما باید مدت زمان مورد نظر اقامت شما (از یک تا چهار سال) را به اداره ثبت نام خارجی ها گزارش دهد و یک اظهار نظر مخصوص در مورد این دعوت نامه در آن بگنجاند.
با انجام این کار، تضمین مالی  تمام دوره اقامت شما در آلمان را پوشش می دهد.
اگر اداره ثبت نام دعوت نامه را تنها برای مدت کوتاهی بپذیرد، شما (متقاضی) باید مدرک پرداخت بدهی مانند صورتحساب های بانکی  در سه تا شش ماه گذشته، که می تواند منبع درآمد ماهیانه شما و همچنین توان مالی شما برای حمایت از خود را نشان دهد، ارائه کنید.

 شرکت ما برای شما شناخته شده است و در گذشته چندین بار مشتریان را دعوت کرده است. چرا ما باید با هر درخواست جدید، مدرک وضعیت مالی خود را ارائه کنیم؟

بر طبق مقررات فعلی، سفارت نمی تواند اطلاعات در مورد دعوت کننده را نگه دارد. مدارک که شما برای درخواست های قبلی ارائه کردید با هر درخواست ویزا در سفارت ذخیره می شوند و بر طبق شرکت دعوت کننده گروه بندی نمی شوند. به همین دلیل، شما باید برای هر درخواست، جداگانه مدارک ارائه کنید. سفارت از درک شما تشکر میکند.


 

 چکار باید بکنیم اگر فهمیدیم که در دعوت نامه اشتباهی وجود دارد، مثلا اگر یک نام بدرستی هجی  نشده باشد؟

تا زمانی که هویت دعوت کننده و متقاضی به طور یکنواخت تایید شود، اختلافات در املای نام ها بین دعوت نامه و پاسپورت منجر به رد دعوت نامه نخواهد شد.

آیا می توانم بدون دعوت نامه، ویزا بگیرم؟

دریافت ویزا بدون دعوت نامه امکان پذیر است، اگر شما بتوانید ثابت کنید که توان مالی برای پرداخت هزینه سفر خود را دارید. به طور مثال با ارائه ی:
گواهی ها یا صورتحساب های بانکی
یا
کارت های اعتباری و صورتحساب های کارت بانکی
علاوه بر این، شما همچنین باید خود را بیمه درمانی کنید.


 کجا می توانم یک دعوت نامه رسمی برای مهمان ارائه کنم، و هزینه آن چقدر است؟

شما می توانید یک دعوت نامه رسمی به اداره خارجی ها برای سرپرستی محل اقامت خود در آلمان ارسال کنید. در اینجا لازم است وضعیت مالی خود را ثابت کنید. به علاوه، شما باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و شماره پاسپورت مهمانان خود را اعلام کنید. هزینه معمول این کار 29 یورو است.


 چه مدت برای دعوت نامه معتبر است؟

معمولا سفارت دعوت نامه را به مدت کمتر از 6 ماه می پذیرد.


 ما یک شرکت هستیم و می خواهیم یک دعوت نامه رسمی برای یک شریک تجاری صادر کنیم. چطور می توانیم اینکار را انجام دهیم؟

لطفا در دعوت نامه خود جمله زیر را ذکر کنید: “مسئولیت هزینه ها بر طبق §§ 66 – 68   قانون اقامت”
به عنوان مدرک مالی شرکت شما، لطفا یک excertpt از ثبت شرکت های تجاری ارسال نمایید. لطفا مطمئن شوید که دعوت نامه –همانطور که در ثبت تجاری شرکت بیان شده و یک کپی از پاسپورت یا شناسه این شخص ارائه شده است- توسط شخصی که نماینده امور حقوقی شرکت در امور خارجی است، امضا می شود.
اگر دعوت نامه توسط شخصی که حق نمایندگی این شرکت را در امور قانونی امور خارجی نداشته باشد امضا می شود، او باید صلاحیت قانونی مجاز به انجام این کار را داشته باشد. در این صورت، لطفا وکالت مورد نیاز و همچنین کپی های پاسپورت یا شناسه هر دو نفر را ارائه دهید.

درخواست من رد شد، دعوت کننده من در آلمان چکار می تواند بکند؟

هم شما و هم دریافت کننده می توانید به سفارت نامه بنویسید و توضیح یا تجدید نظری در مورد این تصمیم بخواهید. در این صورت، شما باید دلیل (های) عدم پذیرش بیان شده در نامه رد ویزای خود را در زمان جمع آوری پاسپورت در نظر داشته باشید. میزبان شما نیز باید یک وکالت نامه از طرف شما داشته باشد تا مجاز به دریافت اطلاعات در مورد ویزای شما باشد.
اگر سفارت با توضیحات دعوت کننده شما موافق نباشد، او یک توضیح کتبی توسط پست دریافت خواهد کرد. درخواست تجدید نظر می تواند به دادگاه اداری برلین ارائه شود.

 


 من یک دعوت نامه برای یک متقاضی ارائه کرده ام، که شامل مدرک توان مالی من است. درخواست به دلیل تردید در مورد تمایل متقاضی برای بازگشت به کشورش، علیرغم اینکه من در دعوت نامه ام تضمین کرده ام که این شخص همانطور که برنامه ریزی شده آلمان را ترک خواهد کرد، رد شد.

دعوت نامه تنها می تواند حمایت مالی متقاضی در زمانی که در آلمان است را تضمین کند. تضمین این که متقاضی آلمان را ترک خواهد کرد ممکن نیست. این مساله فقط می تواند طبق موقعیت شخصی متقاضی تعیین شود.

 کجا می توانم یک دعوت نامه رسمی برای مهمان ارائه کنم، و هزینه آن چقدر است؟

شما می توانید یک دعوت نامه رسمی به اداره خارجی ها برای سرپرستی محل اقامت خود در آلمان ارسال کنید. در اینجا لازم است وضعیت مالی خود را ثابت کنید. به علاوه، شما باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و شماره پاسپورت مهمانان خود را اعلام کنید. هزینه معمول این کار 29 یورو است.


 چه مدت برای دعوت نامه معتبر است؟

معمولا سفارت دعوت نامه را به مدت کمتر از 6 ماه می پذیرد.


 

 ما یک شرکت هستیم و می خواهیم یک دعوت نامه رسمی برای یک شریک تجاری صادر کنیم. چطور می توانیم اینکار را انجام دهیم؟

لطفا در دعوت نامه خود جمله زیر را ذکر کنید: “مسئولیت هزینه ها بر طبق §§ 66 – 68   قانون اقامت”
به عنوان مدرک مالی شرکت شما، لطفا یک excertpt از ثبت شرکت های تجاری ارسال نمایید. لطفا مطمئن شوید که دعوت نامه –همانطور که در ثبت تجاری شرکت بیان شده و یک کپی از پاسپورت یا شناسه این شخص ارائه شده است- توسط شخصی که نماینده امور حقوقی شرکت در امور خارجی است، امضا می شود.
اگر دعوت نامه توسط شخصی که حق نمایندگی این شرکت را در امور قانونی امور خارجی نداشته باشد امضا می شود، او باید صلاحیت قانونی مجاز به انجام این کار را داشته باشد. در این صورت، لطفا وکالت مورد نیاز و همچنین کپی های پاسپورت یا شناسه هر دو نفر را ارائه دهید.


 

 من شهروند یک کشور خارجی هستم اما در …. زندگی می کنم. آیا می توانم درخواستی به مرکز درخواست ویزامتریک … بفرستم؟

بله- شهروندی شما مهمترین مساله نیست، بلکه کشور اقامت دائمی شما مهم است. اگر شما به طور قانونی در … اقامت دارید، می توانید یک کارت اقامت ارائه کنید، در نتیجه مرکز درخواست ویزامتریک، اداره صاحب صلاحیت برای شما است.

۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

تور مالزی

تور مالزی

اگر قصد شرکت در تور مالزی را دارید حتما این مقاله را مطالعه نمایید، در این جا توضیحات جامعی در خصوص این کشور و مردمانش داده شده و در کنار آن لیست جاذبه ها نیز آورده شده است. ناگفته نماند که شرکت در تور مالزی می تواند از بهترین و خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان باشد. یکی از الزامات سفر به مالزی خرید بلیط است، در این بخش توضیحاتی را در این زمینه ارائه می دهیم. در ابتدا بدانید که پروازهایی که به سمت مالزی می روند مستقیم هستند ولی امکان استفاده از پروازهای غیر مستقیم و خارجی نیز میسر است. در این سفر نیاز به اخذ ویزا ندارید و می توانید در مدت زمان 14 روز بدون ویزا در این کشور حضور داشته باشید، مجموعه ما تورهای متنوعی ارائه داده است که می توانید بسته به بودجه و شرایط خود یکی از آن ها را برگزینید. در ادامه با تعدادی از فرودگاه های کشور نیز آشنا می شوید، این فرودگاه ها می تواند مقصد تور شما نیز باشند.

راهنمای سفر با تور مالزی

اگر می خواهید در تور مالزی شرکت کنید این بخش را مطالعه نمایید تا با این کشور و مردمانش بیشتر آشنا شوید. این کشور در بخش جنوب شرقی آسیا واقع شده و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، اگر از علاقمندان به غواصی هستید پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور بهترین منطقه برای تفریح شما خواهد بود. اگر به این کشور سفر کنید تنوع فرهنگی نظرتان را به خود جلب می کند. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

زبان و فرهنگ مردم مالزی

اگر می خواهید راجع به مردم مالزی بدانید بهترین صفت برای توصیف آنها مهمان نوازی است، اگر در تور مالزی شرکت کنید از بودن در کنارشان لذت می برید. برخی از جمعیت این کشور را هندی ها و چینی ها تشکیل داده اند که به آیین بودا معتقدند. در صورت سفر به این کشور برای غذا نیز به مشکل نخواهید خورد چرا که رستوران ها و فروشگاه هایی که گوشت با آرم حلال ارائه می کنند یافت می شود. ناگفته نماند که بومی های این کشور مسلمان هستند و اخلاق بسیار خوبی دارند. این کشور نژادها، فرهنگ ها و زبان های بسیاری دارد و شاید یکی از دلایل جذابیتش همین باشد. مالایایی ها همان مسلمان ها هستند که بخش زیادی از جمعیت مالزی را تشکیل داده اند، اگر در تور مالزی شرکت کنید حتما با آن ها آشنا می شوید.

زبان مردم این کشور مالایی است که زبان مردم بومی کشور محسوب می شود. خوب است بدایند که مالزی 30 میلیون جمعیت دارد و 61 درصد این جمعیت مسلمان هستند، البته این آماری است که در سال 2010 اعلام شده است. برای شرکت در تور مالزی خوب است بدانید که این کشور 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است و واحد پول آن نیز رینگیت است. هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید ساعات دلپذیری را در این جا سپری کنید. در ادامه راجع به آب و هوا و جاذبه های گردشگری نیز با شما گفتگو می کنیم.

راهنمای سفر به مالزی

وضعیت آب و هوایی مالزی

یکی از جذابیت های تور مالزی آب و هوای استوایی این کشور است، یعنی قرار است سفری گرم و مرطوب را در کنار ساحل های شنی تجربه کنید. در طول روز شاهد دمای 30 درجه سانتی گراد هستید و نشانه ای از تغییرات لحظه ای آب و هوا مشاهده نمی کنید. اگر به قدم زدن زیر باران علاقه دارید می توانید بعد از ظهرها از فرصت بهره بگیرید و این کار را انجام دهید چرا که اکثر بعداز ظهرهای این کشور بارانی است. در بخش بعد راجع به بهترین زمان شرکت در تور مالزی صحبت می شود پس ما را همراهی نمایید.

بهترین زمان سفر با تور مالزی

همان طور که در بخش قبل گفته شد آب و هوای مالزی خاصیت تغییر پذیری زیادی ندارد پس تنها نکته ای که باید برای انتخاب زمان شرکت در تور مالزی در نظر گرفت افزایش شدت بارندگی است، در اواخر روزهای ماه نوامبر تا روزهای میانی ماه فوریه شدت بارندگی در ساحل های بخش شرقی و انتهای بخش غربی ساراواک افزایش می یابد. پس با توجه به این موضوع اگر می خواهید به این بخش ها سفر کنید زمان دیگری را برگزینید. سپتامبر و اکتبر نیز بخش غربی شبه جزیره را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید شدت بارندگی در این زمان را نادیده گرفت. اگر می خواهید هوای دلپذیری را در تور مالزی تجربه کنید روزهای میانی ماه مارس و اکتبر برای سفر انتخاب کنید چرا که میزان رطوبت و بارندگی به حداقل سطح خود می رسد. در ادامه به تفکیک آب و هوای فصل های این کشور می پردازیم.

تور مالزی در بهار

بهار یکی از فصل های جذاب تور مالزی است، در این فصل به هر نقطه که سفر کنید آب و هوایی متفاوت نسبت به دیگری را تجربه خواهید کرد. اگر عاشق هوای خنک هستید نواحی کوهستانی را برای تفریح انتخاب کنید، نواحی هموار و یک سطح نیز هوای گرم تری دارند اما اگر در کنار آن ها رودخانه باشد هوای دلپذیرتری را احساس می کنید. بادهای موسمی این فصل را نیز در نظر داشته باشید و از آن لذت ببرید.

تور مالزی در تابستان

اگر می خواهید فصل تابستان را برای شرکت در تور مالزی انتخاب کنید خوب است بدانید که این فصل آب و هوای گرم و شرجی دارد اما نمی تواند انتخاب نامناسبی برای سفر باشد چرا که میزان تغییر دمای هوا ناچیز است و تفاوت زیادی با دیگر فصول ندارد.  روزهای سرد مالزی نیز با رطوبت همراه هستند پس برخلاف انتظاری که در نگاه اول داشتید تابستان هم انتخاب مناسبی برای سفر است.

تور مالزی در پاییز

فصل پاییز مالزی با هیچ کشور دیگری قابل قیاس نیست، در این فصل جذابیت دیدنی ها و چشم اندازهای شهر چند برابر می شود و می توان از همه لحظات سفر لذت برد. در کنار گرمی هوا بارش باران جذابیتش را بیشتر می کند و می توانید تصویری نارنجی رنگ از کشور را مشاهده نمایید. البته اگر بخواهید مالزی را در یک فصل شرح دهید، آن فصل تابستان است چرا که سرتاسر سال هوای گرم و ثابتی دارد. شرکت در تور مالزی و دیدن پاییز این کشور یک انتخاب بی نظیر است.

تور مالزی در زمستان

اگر می خواهید زمستان را برای شرکت در تور مالزی انتخاب کنید این بخش را مطالعه نمایید. زمستان مالزی روزهای بارانی و جذابی را برای تان رقم می زند، دانه های باران این فصل ریز نیستند بلکه درشت و شفاف بر زمین می بارند. زمستان مالزی هوایی تمیز و دلپذیر دارد و می توانید یک سفر پر خاطره را در ذهن تان ثبت کنید.

خرید بلیط هواپیمای اروپا

اطلاعات پرواز و فرودگاه مالزی

اگر می خواهید به مالزی سفر کنید باید بلیط خود را از طریق دو شرکت ماهان ایر یا آسیا ایر تهیه کنید، این دو ایرلاین بلیط پرواز مالزی را ارائه می دهند. ماهان ایر روزهای یک شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه به سمت مالزی پرواز دارد. فرودگاه سلطان عبدالعزیز مقصد همه پروازهای مستقیم از ایران است و در این فرودگاه به زمین می نشینید. روزهایی که شرکت هواپیمایی آسیا ایر به سمت مالزی پرواز دارد شامل روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه می باشد و این پروازها نیز در فرودگاه کوالالامپور به زمین می نشینند. همچنین خوب است بدانید که برای پیمودن این مسیر هوایی نیاز به زمان 7 ساعت و 50 دقیقه ای دارید.

در ادامه لیستی از فرودگاه های مقصد تور مالزی ارائه می شود:

  1. فرودگاه سلطان ازلان شاه که در بخش غربی کشور مالزی واقع شده است. این فرودگاه از مرکز شهر فاصله کمی دارد و می توانید در مدت زمان کم خود را به مقصدتان برسانید.
  2. فرودگاه بین المللی ثنای که ارتفاع آن از سطح دریا 41 متر است و یک فرودگاه همگانی مسافربری به شمار می آید.
  3. فرودگاه بین المللی کوتا کینابالو که در شهری به همین نام واقع شده است. و ارتفاع آن از سطح دریا 3 متر است.
  4. فرودگاه بین المللی کوالالامپور که از مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.
  5. فرودگاه بین المللی کوچینگ که ارتفاع آن از سطح دریا 27 متر است.
  6. فرودگاه مالاکا

توجه داشته باشید که هنگام خرید بلیط مالزی فرودگاه مقصد بسته به محل اقامت تان انتخاب شود تا ملزم به پیمودن مسیرهای طولانی برای رسیدن به هتل نباشید. البته ناگفته نماند که در صورت شرکت در تور مالزی مجموعه ما خدمات مرتبط با تهیه بلیط را به خوبی انجام می دهد و نیازی به نگرانی در این خصوص نخواهد بود.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور مالزی

جاذبه های گردشگری تور مالزی نمایی جذاب از چند فرهنگی و تنوع نژادی را به نمایش می گذارد، کوالالامپور نیز پایتخت این کشور است و شهری جذاب و مدرن محسوب می شود که با دیدن آسمان خراش هایش هوش از سرتان می رود. در ادامه به برخی از زیبایی ها و جذابیت های تور مالزی اشاره می کنیم:

  1. جزیره بورنئو که پر است از جذابیت های زیبا
  2. جنگل های وحشی و سرسبز
  3. قله هایی که از جنس گرانیت هستند.
  4. قبیله های محلی
  5. شهرهای استعماری
  6. ساختمان های مدرن در کنار آسمان خراش ها

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی مالزی

پارک ملی گونونگ گادینگ

اگر در تور توریستی مالزی شرکت کردید حتما از بزرگ ترین گل دنیا که در پارک ملی گونونگ گادینگ واقع شده است دیدن کنید، نام این گل رافلزا ست و حدود یک متر ارتفاع دارد، البته ممکن است بوع بدش کمی آزارتان دهد اما فرصت تماشای آن را از دست ندهید. نوامبر تا ژانویه بهترین زمان بازدید از این پارک و گل قرار گرفته در آن است و خوب است بدانید که همانند دیگر گل ها فصل و زمان مشخصی برای روییدن گل ها ندارد و این عملکرد در تمام مدت طول سال انجام می شود. این پارک در کنار گل ذکر شده از جاذبه های بسیاری برخوردار است که می توان به ساحل ها و کوه های بلندش اشاره کرد، با تمام این تفاسیر قدم زدن در این پارک یکی از بهترین تفریحات تور مالزی خواهد بود.

جزیره مانوکان

جزیره مانوکا نیز از جذابیت های سفر به مالزی است، این جزیره در پارک ملی با نام tunku abdul واقع شده است و مساحت زیادی دارد. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید حتما به این جزیره سر بزنید. جزیره ذکر شده در قسمت شرقی ایالت صباح قرار دارد و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. بخش شرقی جذاب ترین ناحیه ساحل است که می توانید لحظات لذت بخشی را در آن جا سپری کنید. در این جا فرصت غواصی زیر آب نیز فراهم شده است و می توانید آن را امتحان کنید. این جزیره مقام اول را در میان جزیره های برتر کشور کسب کرده است و نباید فرصت بازدید از آن را از دست داد.

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی از جذابیت های کشور مالزی است و در سال 1891 ساخته شده است، اگر به دنبال بازدید از معبدهای بدوای چینی هستید به این مکان مراجعه کنید. در این جا با تصاویر زیبا و گوناگونی از بودا رو به رو می شوید که مشاهده آن ها خالی از لطف نیست. اگر به دنبال مکان های مذهبی هستید این معبد گزینه مناسبی است.

جزیره ردانگ

اگر به ساحل علاقه دارید به جزیره ردانگ بروید و از امکانات و تفریحات فراهم شده استفاده کنید. در ادامه به برخی از جذابیت های این جزیره اشاره می کنیم:

  1. ساحل هایی مملو از شن های سفید رنگ که جذابیتی بی نظیر به محیط بخشیده اند.
  2. آب های اقیانوس کریستالی است.
  3. امکان غواصی نیز فراهم است و غواصان بسیاری این جزیره را برای غواصی انتخاب می کنند.
  4. مساحت کمی دارد و می توانید به راحتی از همه بخش های آن با پای پیاده دیدن کنید.
  5. بازدید از مسیرهای جنگلی و سرسبز را نیز فراموش نکنید.

پارک ملی باکو

اگر عاشق طبیعت هستید به پارک ملی باکو بروید، این پارک در بورنئو قرار دارد و جذابیت های طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. یک گونه عجیب از میمون ها در این پارک زندگی می کنند که شاید آن ها را ببینید، پیاده روی را نیز فراموش نکنید و بسته به شرایط و خواست خود یک مسیر مناسب را برای این کار انتخاب نمایید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای مالزی

کشور مالزی مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است، در بخش پیش رو به معرفی بهترین مراکز خرید که این روزها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است می پردازیم.

مرکز خرید پاویلیون

اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس هستید به پاویلیون سری بزنید، این مرکز در سال 2007 ساخته شده و دو بخش بیرونی و خارجی را به فروشگاه ها اختصاص داده است. برندهای بین المللی بسیاری در این مرکز خرید واقع شده است و می توانید هنگام خستگی از بهترین غذاها میل نمایید. از برندهای ارائه شده در این مرکز خرید می توان به مواردی چون ورساچه، گابانا، ایو سن لوران و مکس مارا اشاره کرد. اگر هنگام ایام کریسمس به این جا بروید از زیبایی تزئینات شگفت زده می شوید و این از تفاوت اصلی اش با دیگر مراکز خرید است.

بهترین مراکز خرید و بازارهای مالزی

مرکز خرید مگامال

اگر بخواهیم محبوب ترین مرکز خرید مالزی را به شما معرفی کنیم باید از مگامال نام ببریم، این مرکز یک برج اداری و چند هتل را نیز در خود جای داده است و مساحت بسیاری دارد. خوب است بدانید که در سال 2000 عنوان بهترین مرکز خرید را به خود اختصاص داده است، در این جا هم امکان خرید لوکس را دارید و هم امکان خرید برندهای میان رده با قیمت مناسب. بنابراین حتما سری به مگامال بزنید.

مراکز خرید سانوی پیرامید

اگر به اسکیت روی یخ علاقه دارید این مرکز خرید را برای تفریح انتخاب کنید، در این جا با یک پیست تفریحی پیشرفته مواجه می شوید. تندیس های فرعون های مصر در نمای بیرونی ساختمان به چشم می خورند و طرح کلی ساختمان به شکل یک هرم است. دپارتمان استور زنجیره ای نیز مکان مناسبی برای خرید شما خواهد بود حتما به آن سر بزنید.

منطقه بوکیت بینتانگ

یکی از جذابیت های تور مالزی خرید است، اگر می خواهید یکی از برترین مراکز خرید جهان را ببینید به منطقه بوکیت بینتانگ بروید. همچنین منطقه ذکر شده دارای یک پارک تفریحی ست که لحظات شادی را برای کودکان تان رقم می زند. اگر به دنبال یک وسیله الکترونیکی خاص هستید این منطقه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، البته فراموش نکنید که این جا یک مکان تفریحی هم محسوب می شود و امکانات زیادی را در این خصوص فراهم کرده است. در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از مراکز خرید کشور مالزی می پردازیم.

مرکز خرید Utama 1

این مرکز خرید تنها 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و در شهر کوالالامپور واقع شده است، خوب است بدانید که با رفتن به این جا می توانید از محبوب ترین مراکز خرید کشور دیدن کنید و از میل کردن فودکورت نیز لذت ببرید.

۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

بلیط هواپیمای استانبول

بلیط هواپیمای استانبول

استانبول یکی از شهرهای کشور ترکیه می باشد که در فاصله نزدیکی از ایران قرار دارد. امروزه افراد زیادی دوست دارند تا به این شهر سفر کنند. برای اینکه بتوانید به این شهر بروید باید در ابتدا بلیط هواپیمای استانبول را تهیه کنید. شهر استانبول یکی از شهرهایی است که دارای بناهای تاریخی و مدرن بسیار باشکوهی می باشد. همه افرادی که به این شهر می روند از تمامی لحظات سفر خود لذت می برند. شما نیز اگر می خواهید به این شهر زیبا بروید باید بلیط استانبول را تهیه کنید. ما نیز در اینجا اطلاعات لازم جهت اخذ بلیط هواپیمای استانبول را برای شما ارائه می دهیم.

آشنایی با شهر استانبول

همانطور که می دانید شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه به حساب می آید.   تنگه بسفر در این شهر واقع شده است. بهتر است بدانید که این تنگه دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند و دارای بناهای جدید و قدیمی است. واحد پول این کشور لیر ترکیه می باشد و زبان رسمی مردم آن ترکی استانبولی است این کشور دارای مناطق توریستی و گردشگری زیادی است. گردشگران می توانند از طبیعت زیبا و جاذبه های آن با خرید بلیط هواپیمای استانبول بازدید کنند. خرید بلیط استانبول به مسافرین امکان بازدید از تمامی نقاط شهر را می دهد. وقتی تصمیم سفر به استانبول را می گیرید باید چند نکته را برای سفر به آنجا رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کند تا سفری امن و مطمئن داشته باشید.

  • وقتی در شهر استانبول هتل رزرو می کنید باید بدانید که هزینه های صرف غذا با خودتان است و فقط خوردن صبحانه در این هتل ها رایگان می باشد. پس مراقب خوردن خود باشید.

  • اگر قصد بازدید از مناطق گردشگری این شهر را دارید بهتر است حداقل یک هفته برای آن وقت بگذارید تا بتوانید تمامی مناطق را ببینید.

  • در زمان سفر خود به استانبول هر گز از جاهایی که از غذاهای آنها مطمئن نیستید غذا نخرید.

  • برای امنیت هر چه بیشتر خود هرگز تمامی پول های خود را با خود حمل نکنید و به صندوق امانات بسپارید.

  • این کشور دارای چندین قومیت است که باید مراقب رفتارهای خود در مناطق مختلف باشید.

آشنایی با شهر استانبول

آب و هوای شهر استانبول

این شهر بعلت موقعیت جغرافیای خود دارای آب و هوای متنوعی می باشد. این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی، گرمسیری و مدیترانه ای است. در فصل تابستان هوا بسیار گرم و مرطوب می باشد و در فصل زمستان هوا بسیار سرد است و گاهی اوقات به زیر صفر می رسد. در فصل زمستان شاهد بارش برف در این شهر می باشیم. در فصل پاییز و بهار این شهر درای آب و هوای بسیار خوب و مناسبی است و همه افراد از آب و هوای این شهر لذت می برند.

بهترین زمان سفر به استانبول

مسافرینی که به این شهر توریستی سفر می کنند، بهتر است در ماه هایی که آب و هوای بسیار خوب است بلیط هواپیما استانبول را بخرید. می توان گفت تمامی فصول برای سفر با تور استانبول مناسب هستند. بهترین زمان سفر و خرید بلیط چارتر هواپیمای استانبول در پاییز و بهار می باشد که تمامی زیبایی های استانبول را می توان در این فصل دید. در این فصول می توان از تخفیفات ویژه و استثنایی لذت برد و در جشنواره های فوق العاده این شهر شرکت کرد. البته بهتر است بدانید در هر فصلی این شهر چیزی برای دیدن دارد و می توانید از هر لحظه حضور خود با خرید بلیط هواپیمای استانبول لذت ببرید.

فرودگاه های بین المللی شهر استانبول

شهر استانبول نیز مانند تمامی پایتخت های جهان دارای فرودگاه است. همانطور که می دانید در فرودگاه ها روزانه چندین پرواز داخلی و خارجی انجام می شود. بعضی از این پروازها به صورت مستقیم و بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم انجام می شوند.

از آنجایی که کشور ما بعضی از پروازها را به صورت مستقیم انجام نمی دهد، گاهی اوقات ابتدا در فرودگاه های ترکیه فرود می آیند و بعد پرواز را ادامه می دهند. شهر استانبول دارای دو فرودگاه است که یکی از آنها فرودگاه بین المللی آتاتورک است و دیگری صابیحا گوکچن می باشد. ما نیز در اینجا فرودگاه بین المللی را که در منطقه اروپایی قرار دارد معرفی می کنیم تا با خرید بلیط هواپیمای استانبول بتوانید از آن بازدید کنید.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

این فرودگاه اصلی ترین فرودگاه شهر استانبول می باشد و  در تمام این کشور این فرودگاه بیشترین تعداد مسافر را دارد. این فرودگاه در بخش اروپایی و توریستی واقع شده است و به مرکز شهر نزدیک است و با خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به آن سفر کنید.این فرودگاه دارای بهترین امکانات برای مسافرین شهر می باشد و می توان از تمامی امکانات رفاهی آن استفاده کرد. این فرودگاه دو ترمینال دارد که برای تمامی پروازهای داخلی و خارجی استفاده می شود. بیشتر مسافرین این کشور در زمان خرید بلیط استانبول این فرودگاه را انتخاب می کنند.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

مدت زمان پرواز به استانبول

بیشتر اوقات وقتی می خواهید به کشور دیگر سفر کنید دوست دارید از مدت زمان پرواز خود مطلع شوید. در این موارد مسافرین می خواهند اختلاف زمان خود را بدانند و برنامه ریزی کنند. اختلاف زمان ترکیه با ایران چیزی حدود یک ساعت و نیم می باشد. شما نیز اگر می خواهید بلیط هواپیمای استانبول را تهیه کنید بهتر است بدانید که این کشور در فاصله نزدیکی از ایران قرار دارد و مدت زمان پرواز از تهران به استانبول چیزی حدود دو ساعت و چهل و پنج دقیقه است. البته این زمان بر اساس شرایط آب و هوایی و جوی متغییر است و در زمان ها و فصول مختلف فرق می کند. گاهی ممکن است بیشتر از حد معمول شود.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط استانبول

امروزه شرکت های پروازی زیادی هستند که خدمات مختلفی را برای پرواز به استانبول انجام می دهند. تمامی این شرکت ها به صورت مستقیم از تهران و سایر استان های وارد فرودگاه استانبول می شوند. اکنون شرکت هایی که ارائه دهنده پرواز به استانبول هستند شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت هواپیمایی آتا، شرکت هواپیمایی زاگرس، شرکت هواپیمایی ماهان ایر، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی تابان ایر و پگاسوس هستند. با ارائه خدمات این شرکت ها می توانید بهترین بلیط هواپیمای استانبول را با شرایطی ویژه بخرید. تمامی این شرکت ها چندین سال است که توانسته اند که بهترین خدمات را با شرایطی خوب و ایده آل برای شما ایجاد کنند.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای استانبول

همانطور که گفته شد بهترین زمان سفر به استانبول در فصل پاییز و بهار است. در این فصل می توانید با قیمت های ویژه و استثنایی بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید. هر وقتی تصمیم سفر به این شهر را داشتید بهتر است که چند هفته قبل بلیط هواپیمای استانبول خود را رزرو کنید. چرا که مسافرین زیادی هر روزه به این شهر سفر می کنند و اگر شما منتظر لحظه آخر بمانید ممکن است از سفر جا بمانید و مجبور شوید دوباره برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید در تابستان سفر کنید بهتر است بدانید که در این فصل تعداد سفرها زیاد است و باید خیلی زودتر اقدام به تهیه بلیط استانبول کنید.

خرید آنلاین بلیط هواپیمای استانبول

برای سهولت مسافرین ما بهترین شرایط را برای خرید بلیط هواپیما استانبول ارائه داده ایم. مسافرینی که می خواهند به این شهر سفر کنند برای بلیط هواپیمای استانبول می توانند وارد سایت ما شوند. در این سایت می توانید از خدمات ویژه شرکت های مختلف آگاه شوید و بر اساس زمان بندی خود بهترین کلاس پروازی را با قیمتی مناسب انتخاب کنید. خدمات خرید بلیط هواپیمای استانبول بسیار ساده و راحت است و می توان فقط با چند کلیک بلیط را رزرو کرد و هزینه خرید بلیط را با کارت های شتابی پرداخت کرد. در صورتی که شما نیز قصد خرید بلیط استانبول را دارید می توانید از تمامی شرایط و اطلاعات پروازی با مراجعه به سایت آگاهی پیدا کنید.

خرید آنلاین بلیط هواپیمای استانبول

قیمت بلیط هواپیمای استانبول

همانطور که می دانید شرکت های هواپیمایی مختلف بلیط های خود را با قیمت هایی متفاوت ارائه می دهند. البته این تفاوت ها در فصول مختلف بارزتر است. این بلیط ها بر اساس کلاس پروازی خود نیز متغییر هستند. بهتر است بدانید که این قیمت ها برای پروازها دو طرفه از هفتصد و بیست هزار تومان شروع می شود و بر اساس زمان و فصل تغییر می کند. یعنی در فصل تابستان به دلیل افزایش سفر این هزینه بالاتر می رود.

این قیمت در پروازهای اکونومی دو طرفه در فصل تابستان هشتصد و پنجاه هزار تومان است. برای رزرو بلیط هواپیمای استانبول بهتر است از این خدمات آگاه شوید تا با اطمینان خاطر سفر کنید و از نرخ پروازها در در روز ها و فصل ها مختلف آگاه شوید.

نکاتی درباره خرید بلیط ارزان قیمت و چارتری استانبول

گاهی اوقات بعلت افزایش هزینه ها امکان خرید بلیط هواپیما استانبول برای همه افراد وجود ندارد. در این مواقع می توانید منتظر زمان های خاص برای خرید بلیط هواپیمای استانبول باشید. در بعضی از مواقع بعضی از شرکت های هواپیمایی بلیط های خود را در چند روز مانده به پرواز ارزان می کنند. به این خاطر است که تعدادی از بلیط های پرواز به فروش نرفته است و تعداد مسافرین کم است. در این مواقع مسافرین می توانند با مراجعه به سایت و آگاهی از شرایط خرید بلیط استانبول، بلیطی ارزان را بخرند.

زمانی که بلیط ارزان هواپیمای استانبول تهیه می کنید بهتر است یک برنامه ریزی عالی برای تمامی لحظات حضور خود در این شهر داشته باشید تا بتوانید از هر جاذبه گردشگری دیدن کنید و سری هم به بازارهای آن بزنید. سفری خوب و خوش را برای شما آرزو می کنیم.

بهترین هتل های شهر استانبول

از آنجاییکه این شهر یکی از مقاصد گردشگری و توریستی جهان به شمار می آید و هر ساله شاهد گردشگران زیادی است. در این شهر هتل های بسیار زیادی ساخته شده است که تمامی این هتل ها دارای بهترین امکانات گردشگری و توریستی هستند. این هتل ها بهترین رستوران ها را در خود دارند که می توانید بهترین غذاهای سنتی و بین المللی کشور ترکیه را در آن ها نوش جان کنید. در این هتل ها می توان از امکانات استخر، سونا، اسپا و سایر خدمات استفاده کنید. در زمان خرید بلیط هواپیمای استانبول می توانید هتل را رزرو کنید.

بهترین هتل های شهر استانبول

جاذبه های دیدنی و گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول بسیار زیاد است و هر فردی در سفر خود باید از آنها بازدید کند. ما نیز در اینجا چند جاذبه را معرفی می کنیم تا در سفر خود به استانبول از آنها دیدن کنید.

موزه ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه مدتی خانه پرستش بود و در طی مدت ها چندین بار تغییر کرده است. در ابتدا یک کلیسا بود و بعد از اینکه ارتش عثمانی آن را گرفتند، آن را تبدیل به یک مسجد بزرگ کردند. بعد ها و در قرن بیستم این مسجد تبدیل به کلیسا شد. در این موزه چیز های زیادی برای دیدن وجود دارد و یکی از زیباترین مکان های دیدنی استانبول می باشد.

قصر توپکاپی استانبول

یکی از بهترین و زیباترین مکان های دیدنی استانبول این قصر می باشد که نشان دهنده تاریخ است. این قصر بر روی یک تپه در نزدیک دریای مرمره قرار دارد. در ابتدا این کاخ محل اقامت سلطان عثمانی بود و بعدها تبدیل به یک موزه شد. افرادی که بلیط هواپیمای استانبول را تهیه می کنند حتما از این مکان بازدید کنند.

مسجد سلطان احمد

این مسجد یکی از بهترین معماری ها را دارد. این مسجد به نام مسجد آبی معروف است. در ابتدا این مسجد 6 مناره داشت و بعدها یک مناره به آن اضافه شد تا شبیه خانه خدا نباشد. این مسجد یکی از بهترین دستاوردهای معماری عثمانی بود. این مسجد در یک باغ قرار دارد و قدم زدن در آن بسیار لذت بخش است.

بازار بزرگ استانبول

یکی از بهترین جاهایی که در بازدید از استانبول نباید آن را از دست داد این بازار است. این یکی از بهترین مکان های سرپوشیده دنیا می باشد. در این بازار می توانید هر آنچه که می خواهید بخرید و لذت ببرید. در این بازار دو مسجد، چهار چشمه و دو حمام وجود دارد. خریداران بلیط هواپیمای استانبول بهتر است از این مکان دیدن کنند.

آب انبار باسیلیکا

این آب انبار در ابتدا منبع آب ساکنین استانبول بود. تکنولوژی بکار رفته در این آب انبار بسیار جالب و هیجان انگیز است. به این مکان قصر غرق شده نیز می گویند، چرا که در محل قصر سلطنتی ساخته شده است. در این مکان یکی از صحنه های فیلم جیمز باند نیز ساخته شده است.

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا یکی از بهترین مکان های گردشگری شهر استانبول می باشد. ابتدا از این برج برای دیدبانی استفاده می شد اما امروزه در بالای آن رستوران، کافه و یک کلوب ساخته شده است. حتما در زمان خرید بلیط بلیط هواپیمای استانبولاستانبول و برنامه ریزی سفر خود زمانی را برای بازدید از این مکان قرار دهید.

۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده