چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا
۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (افراد با یبوست شدید تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا یا پونه کوهی دقیقا مانند جراحی بای پس معده عمل میکند، معده از یک بافت کش مانند تشکیل شده که این بافت پس از سالیان و مخصوصا پرخوری دفورمه یا بزرگ و از حالت طبیعی خود خارج می شود، مصرف مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا به مرور و بعد از مدتی باعث می شود که بافت معده به حالت طبیعی و اولیه خود بازگردد و کوچک شود همچنین باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد دقیقا مانند کاری که ورزش در بدن شما ایجاد می کند این خواصیت نعناع فلفلی با ترکیب چای سبز که دارای کافئین و کاتچین است باعث چربی سوزی شده و به حفظ تناسب اندام از طریق کاهش وزن کمک می کند. نعنا‌ع ‌فلفلی یک گیاه دارویی معطر است که دستگاه گوارش و صفراء را تحریک کرده و خاصیت ضد التهابی دارد. استنشاق بوی آن برای بهبود سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید است.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا باعث افزایش ترشح صفراء شده و در نتیجه به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت، تأثیر نعناع فلفلی بر درمان سندرم روده‌ ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده را، به رسمیت شناخته است.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا ضدباکتری است و تجمع میکروب‌ها در دهان را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، دهان تمیز و خوشبو می‌شود. علاوه بر این، نعناع فلفلی سرشار از «منتول» است و باعث می شود تا دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا ضداسپاسم گوارشی، ضدنفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنک‌ کننده پوستی، گرم‌کننده بدن و رقیق‌ کننده خون است.

تاریخچه نعناع فلفلی موجود در مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
منشأ نعناع فلفلی را آفریقای شمالی و منطقه مدیترانه می دانند. در طب سنتی چینی و ژاپن از نعناع فلفلی استفاده می شد. بر اساس متون کهن، نعناع فلفلی از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مصرف خوراکی و دارویی داشته است. این گیاه، سال ۱۷۲۱ میلادی، در لیست رسمی دارویی انگلستان به عنوان گونه ی مستقلی با خاصیت درمان سرماخوردگی و سردرد ثبت شد. مصریان، نعناع فلفلی را کشت می کردند و برگ های خشک این گیاه در اهرام کشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، این گیاه به منظور خواص دارویی اش در غرب اروپا و انگلستان کشت شد.

کاربرد نعناع فلفلی موجود مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا در طب قدیم:
در طب سنتی، نعناع فلفلی برای درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، یرقان، فشار خون بالا، دیابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاری ادراری و عفونت های تنفسی، دسمینوره و سرماخوردگی کاربرد دارد. همچنین به عنوان خواب آور، افزایش دهنده شیر مادران، قاعده آور و ضد انگل به کار می رود.

مواد موثر مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
منتول، منتون، منتیل استات، نئومنتول، ایزومنتون، منتوفوران، لیمونن، پولگون، آلفا و بتا پینن، گلیکوزیدهای آپی ژنین، دیوزمتین و لوتئولین.