پاموکاله آنتالیا

یکی از بی نظیرترین جاذبه های دیدنی کشور ترکیه پاموکاله می باشد. چشمه ی پاموکاله در استان دنیزلی در قسمت جنوب غربی ترکیه و درنزدیکی دریای اژه و در رودخانه ی مندرس واقع شده است که اکثر اوقات دارای آب و هوای معتدلی است.با دوساعت رانندگی از شهر آنتالیا می توان به این مکان زیبا رفت .

پاموکاله آنتالیا به دریای مدیترانه نزدیک است. رسوبات این چشمه به رنگ سفید است ، از این رو این مکان رویایی را کاخ سفید پنبه ای نیز می نامند که این نام بیانگر زیبایی های این منطقه است.این چشمه دارای منظره ی زیبا و خیره کننده ای است.

رومیان در گذشته در این کوه زندگی می کردند ، حتی باقی مانده های شهر تاریخی هیراپولیس بر فراز کوه های بلند این منطقه دیده می شود، از این رو این مکان را امروزه به یک موزه تبدیل کرده اند. از شهر دنیزلی به وضوح می توان کوه های زیبا و بلند این منطقه را دید.

در منطقه پاموکاله آنتالیا 17 چشمه ی آب گرم طبیعی وجود دارد که این چشمه ها دمایی حدود 35 درجه سانتیگراد دارند. در زیر زمین این منطقه کوه های آتش فشانی فعالی وجود دارد که سبب گرم شدن اب های این منطقه شده است.

پاموکاله

آب گرم این چشمه ها از کوه ها به ارتفاع 100 متر به سمت قسمت های پایین تر می ریزد. این آب ها در شیب کوهستان روانه هستند و در مسیر خود رسوبات و سنگ هایی از جنس آهک که سفید رنگ هستند را بر جا گذاشته و منظره بسیار زیبا و چشم نوازی را بخ وجود آورده است ، به همین دلیل گردشگران این منطقه بر این باورند که این مکان برای دادن آرامش روح و روان مکانی مناسب و خاص است.