ویزای عمان

اگر شما هم از افرادی هستید که علاقه بسیار به سفر دارید و سالانه سفرهای زیادی به کشورهای معروف جهان، برای مقاصد تفریحی و گردشگری انجام می دهید، اما هنوز تجربه دیدن از کشور عمان را نداشته اید، باید سریع تر ویزای عمان را درخواست کنید، زیرا نباید سفر های خارجی را محدود به کشورهای معروف و مطرح جهان انجام داد و از کشورهای زیبای دیگر غافل شد، به خصوص اگر سفر به آن کشورها برای شما بسیار آسان تر و بی دردسر تر از دیگر کشورها باشد. بله درست خواندید، سفر به کشور عمان و دریافت ویزای عمان برای مردم ایران و چند کشور متحد دیگر از این پس بسیار روال آسان تری خواهد داشت زیرا روابط کشور ایران با عمان نسبت به گذشته بسیار روشن تر شده است و افراد ایرانی می توانند بدون نیاز به گذراندن وقت زیاد خود در سفارت عمان و مشکلات و پیچ و خم های بسیار زیاد، ویزاهای مختلف این کشور مانند ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای توریستی و یا غیره را دریافت کنند. در این مقاله به بررسی و معرفی ویزای فوری عمان و راه دریافت ویزاهای مختلف این کشور می پردازیم.

درباره کشور عمان

سفارت عمان در ایران

آدرس: تهران- بلوار آفریقا (جردن)- کوچه تندیس- پلاک ۱۲

روز و ساعت کاری: شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰

ویزای عمان

شاید کمتر کسی را در گذشته برای سفر به قصد عمان پیدا می کردید، اما امروزه این کشور تلاش کرده با استفاده از امتیازات تاریخی، مکان های گردشگری، اماکن تحصیلی و اقتصاد خود، انواع مسافرانی که برای هدف های گوناگون درخواست وارد شدن به این کشور را دارند را قبول کرده و گردشگران و نیروی کار بسیاری وارد کشور عمان شده است.

افرادی که در ناحیه شورای همکاری خلیج فارس زندگی می کنند، می توانند بدون نیاز به داشتن ویزا و آزادانه به این کشور وارد شوند اما افراد خارجی باید برای ورود به عمان حتماً ویزای تضمینی عمان را دریافت کنند.

نکته قابل توجه برای ایرانی ها این است که می توانند بدون داشتن ویزا به شهر خصب که یکی از شهر های جدا شده از خاک عمان است و در تنگه هرمز وجود دارد با قایق تندرو از قشم سفر کنند.

انواع ویزای عمان

انواع ویزای عمان

اصولاً برای سفر به هر کشوری، باید مقصود و هدف خود را برای ورود و دریافت ویزای آن ارائه کنید و همچنین وقتی به آن کشور وارد شدید مطمئن شوید که فعالیت هایی که در آنجا انجام می دهید مطابق با اطلاعاتی است که قبلاً در درخواست نامه خود به آنجا وارد کرده اید، در غیر این صورت احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مشکلاتی برای اقامت و فعالیت های شما در آن کشور به وجود بیاید.

در واقع کشور عمان هم از این قاعده مستثنی نیست و باید قبل از ورود به این کشور مشخص کنید که درخواست چه نوع از ویزاهای موجود را دارید و هنگامی که درخواست خود را ارائه دادید، با بررسی مدارک و شرایط شما توسط افراد مسئول، آن ‌ها تصمیم می گیرند که با درخواست شما موافقت کنند یا خیر.

انواع ویزای عمان عبارت اند از ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای ازدواج و ویزای توریستی که شما می توانید با توجه به نیازی که دارید، درخواست خود را برای یکی از این ویزاها بفرستید.

اخذ ویزای کاری عمان

کشور عمان در خلیج فارس قرار دارد و به همین جهت همانند دیگر کشورهای ناحیه خلیج فارس از نفت های موجود در این ناحیه در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خود استفاده می کند. باید بدانید که بیشتر از یک چهارم جمعیت مردم در کشور عمان را افراد و مهاجران خارجی تشکیل می دهند و اگر چه سیاست های عمان به طرفی رفته است که قوانین ورود مهاجران بیشتر را سخت گیرانه تر اجرا کنند اما کشور عمان هنوز هم نیروی کار متخصص و حرفه ای که افراد مهاجر را شامل می شود را قبول می کند شرایط بسیار مناسبی را برای آن ‌ها در عمان فراهم می کند.

اگر شما دارای مهارت کافی و بالا در یک حیطه کاری هستید و قصد مهاجرت کاری به عمان را دارید، زودتر دست به کار شوید، زیرا در این کشور می توانید به حقوق بالا و همچنین پرداخت مالیات پایین دست پیدا کنید. بسیاری از کارفرما های عمانی وجود دارند که به دنبال نیروی کار خارجی و ماهر هستند و یا حتی به حضور آن ها در محیط کار عادت کرده اند. پس اگر بعد از انجام تحقیقات خود علاقه ای به کار در این کشور و اخذ ویزا برای کار پیدا کردید آن را انجام دهید.

اخذ ویزای کاری عمان

مشاغل افراد مهاجر در کشور عمان

مشاغل برای مهاجرین در عمان نسبت به چند سال گذشته ، کاهش داشته اما برای افراد کار بلد که توانایی انجام کار خود به صورت حرفه ای را دارند هنوز هم مشاغل زیادی وجود دارد.

برای دریافت شغلی در کشور عمان توسط یک فرد مهاجر، کارفرما باید افراد مسئول را متقاعد کند که برای انجام این کار در عمان، فردی با تابعیت داخلی پیدا نشده است و مجبور به دعوت نیروی کار خارجی که توانایی انجام این کار را دارند شده است.

مشاغل موجود در عمان برای افراد خارجی و مهاجر معمولاً شغل های آموزشی، مهندسی، فناوری اطلاعات، صنایع نفت، مدیران پروژه، ساخت و ساز و یا چندین حیطه کاری کاری دیگر را شامل می شود.

برای دریافت یک کار در عمان، ابتدا شما باید به یک شرکت عمانی درخواست کار بفرستید و در آن تمامی مشخصات و مدارک مربوط به کار خود را درج کنید. بعد از آن در صورت موافقت شرکت عمانی، آن ‌ها یک دعوت نامه کاری برای شما می فرستند و شما می توانید با استفاده از این دعوت نامه به روند دریافت ویزای کاری خود سرعت ببخشید.

شرکتی که شما را استخدام می کند، در واقع قبول می کند که هزینه های دریافت ویزای عمان و یا هزینه مراحل دیگر مانند هزینه محل اقامت، هزینه تحصیلی و یا… را پرداخت کرده و شما را از هر نظر تحت ضمانت خود در کشور عمان قرار می دهد.

اگر بعد از مدتی از شغل خود ناراضی بودید و قصد تغییر آن در کشور عمان را داشتید، باید بدانید که تغییر شغل در این کشور بسیار سخت تر از دریافت آن است، زیرا در صورت ترک شغل خود باید کشور عمان برای مدت زمانی ۲ سال ترک کنید و در صورت درخواست شغلی دیگر، بعد از ۲ سال دوباره به شرکتی دیگر درخواست ارسال کنید ولی برای این که این اتفاقات رخ ندهد شاید بتوانید یک گواهی عدم اعتراض از مدیر عمانی خود دریافت کرده و به روش آسان تری نسبت به تغییر شغل خود اقدام کنید.

اخذ ویزای کاری عمان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا کاری عمان از نوع ویزای کارمندی

با استفاده از این ویزا می توانید به مدت دو سال در عمان اقامت دریافت کنید. برای این که بتوانید ویزای کارمندی را از سفارت عمان درخواست کنید، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه یک قطعه عکس رنگی جدید
  • اسکن رنگی گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار باقی مانده
  • پرداخت مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰۰ تومان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا کاری عمان جهت ثبت شرکت

اعتبار این ویزا هم مانند ویزای کارمندی مدت ۲ سال خواهد بود و مدت زمان دریافت آن ۳۰ روز کاری خواهد بود. برای این که بتوانید ویزای عمان برای ثبت شرکت را دریافت کنید، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه یک قطعه عکس رنگی جدید
  • اسکن رنگی گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار باقی مانده
  • پرداخت مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰ تومان

اخذ ویزای کاری عمان

اخذ ویزای تحصیلی عمان

کشور عمان به دلیل داشتن موقعیت ها و امکانات تحصیلی بسیار عالی، همواره مورد توجه افراد زیادی در حوزه های مختلف تحصیلی که خواستار ادامه تحصیل در این کشور هستند، بوده است. کیفیت تحصیل در عمان بسیار بالاست و بیشتر به درس های ریاضیات، علوم و استفاده از کامپیوتر اهمیت می دهند. طبق تحقیقاتی که دولت عمان انجام داده است، نیاز این کشور به نیروی کاری فنی و متخصص بیشتر از همیشه به چشم می خورد و برای همین به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای اهمیت بیشتری داده می شود.

افراد متقاضی ویزای تحصیلی عمان می توانند به راحتی آن را دریافت کرده و در یکی از مراکز و دانشگاه های معتبر آن در رشته های گوناگونی تحصیلات خود را با بهترین امکانات موجود انجام داده و بعد از فارغ تحصیلی در یکی از مراکز کاری و شرکت ها در عمان یا کشورهای دیگر عربی مشغول به کار شوند.

نکته ای که در رابطه با درس هایی که در مراکز آموزشی در عمان تدریس می ‌شود وجود دارد، این است که بسیاری از آن ها از دروس بین المللی و انگلیسی هستند و داشتن مهارت کامل در زبان انگلیسی از ملزومات تحصیل در دانشگاه های عمان است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی عمان

ارائه این مدارک جهت دریافت ویزای تحصیلی عمان الزامی است:

  • دو قطعه عکس ۶*۴
  • ارائه کپی و اصل شناسنامه
  • همراه داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریزنمرات
  • گواهی سلامت پزشکی
  • یک حساب بانکی برای اثبات پشتوانه مالی فرد دانشجو

دریافت بورسیه تحصیلی در عمان

برای دریافت بورسیه تحصیلی در یکی از دانشگاه های عمان باید به دانشگاه مورد نظر درخواست خود را ارسال کنید، مسئولان دانشگاه درخواست شما را بررسی کرده و در صورت قبولی آن دعوت نامه تحصیلی برای شما می فرستند و هزینه های تحصیل شما از طرف دانشگاه پرداخت می شود. مدارکی که باید به همراه درخواست خود بفرستید به این صورت است: مدرک تحصیلی، کپی پاسپورت، توضیحاتی درباره زندگی خود.

اخذ ویزای تحصیلی عمان

اخذ ویزای ازدواج عمان

در کشورهایی مانند عمان معمولاً ازدواج ها به صورت قومی و قبیله ای اتفاق می افتاده اما با روی آمدن عصر جدید و ارتباطات کشورهای مختلف با یکدیگر، خیلی کمتر از گذشته به این رسم و رسومات اهمیت داده می شود برای همین افرادی که قصد دریافت ویزای عمان از طریق ازدواج را دارند می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

قوانین و مراحلی برای دریافت ویزای از طریق ازدواج وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سن فردی که تابعیت عمان را دارد اشاره کرد که باید حتماً ۲۰ سالگی را گذرانده باشد. در ابتدا فرد متقاضی ویزای ازدواج باید با پدر خانواده به توافق برسد. برای مراسم ازدواج نیاز به ۲ نفر به عنوان شاهد است؛ و در صورت درخواست فرد برای جدایی باید هرچه زودتر کشور عمان را ترک کند؛ اما باید بدانید که محدودیتی برای تمدید این ویزا وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج عمان

  • سند گواهی تولد
  • مجرد بودن طرفین
  • تکمیل فرم های لازم برای ازدواج
  • حضور حداقل ۱۴ روز قبل از مراسم ازدواج در عمان

اخذ ویزای ازدواج عمان

اخذ ویزای توریستی عمان

کشور عمان دارای جاذبه های توریستی و تاریخی بسیاری نظیر مسجد جامع سلطان قابوس، قلعه رفصه، قلعه نخل، غار مجلس الجن و… است که سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان به کشور عمان و دیگر کشورهای عربی سفر کرده و از زیبایی های آن لذت می برند.

انواع ویزای توریستی عمان به صورت زیر است:

  • ویزای توریستی ۱۰ روزه عادی
  • ویزای توریستی ۱۰ روزه فوری
  • یک ماه توریستی عادی
  • یک ماه توریستی فوری
  • ویزای ۲۱ روزه ارجنت

اخذ ویزای توریستی عمان

ویزای عمان از نظر دفعات اجازه ورود به کشور

ویزای تک ورودی عمان

این نوع از ویزا بازه زمانی کوتاه مدتی را در بر می گیرد و مناسب گردشگران، تجار و کسانی است که مدت زمان مورد نیاز آن ‌ها برای ماندن در کشور عمان بیشتر از ۳۰ روز نمی شود.

دریافت این نوع ویزا می تواند از طریق تمامی بنادر در عمان انجام شود به این صورت که مدارک شناسایی خود را به همراه مدرکی مشخص ارائه می دهید و ویزای عمان را برای ۳۰ روز دریافت می کنید. همچنین می توانید این ویزا را از داخل و سفارتخانه عمان دریافت کرده و بعد از آن راهی شوید.

شما باید حتماً این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر مدت اعتبار زمانی قید شده در ویزای تک ورودی به اتمام برسد و شما هنوز هم در کشور عمان باشید، باید به اندازه هزینه ای که برای ورود و دریافت ویزای تضمینی عمان پرداختید، به ازای هر روز به همان اندازه هزینه آن را پرداخت کنید.

ویزای تک ورودی عمان

ویزای چند ورودی عمان

در این نوع از ویزای عمان، مدت زمان و اعتبار بیشتری (یک سال) نسبت به ویزای قبلی دارید و می توانید هر چند بار که خواستید در این بازه زمانی به کشور عمان مسافرت کنید. این نوع ویزا را هم مانند ویزای قبل، می توانید از بنادر عمان درخواست و با پرداخت هزینه آن را دریافت کنید.

این ویزای عمان مناسب افرادی است که رفت و آمد مکرری به کشور عمان دارند و برای هدف های مختلف مانند تجارت، دید و بازدید خانوادگی و یا موارد دیگر آن را تهیه می کنند و از شرایطی که این ویزا به آن ها می دهد استفاده می کنند. نکته مهم در رابطه با این ویزاها این است که در صورت دریافت این ویزا، شما باید هر دفعه که به کشور عمان سفر می کنید، حداقل به مدت ۳ هفته در این کشور بمانید.

قوانین وضع شده مشخص می کنند که این ویزا قابل تمدید نیست و اگر اعتبار زمانی که در این ویزا آمده بود تمام شده باشد، باید همانند ویزای تک ورودی به اجزای هر روز حضور در کشور عمان، جریمه ای به مبلغ دریافت این ویزا پرداخت کنید.

ویزای اکسپرس عمان

این ویزای عمان مناسب افراد خارجی است که تهیه ویزاهای تک ورودی و چند ورودی برای آن ها مقدور نمی باشد و آنها باید با مراجعه به سفارت عمان در کشور خود و ارائه درخواست برای ویزای اکسپرس عمان، در صورت موافقت آن را دریافت و سفر خود را آغاز کنند.

این ویزای عمان اعتبار زمانی کوتاه مدتی دارد و به ۲ هفته محدود می‌ شود. این اعتبار زمانی مناسب افرادی است که برای تفریح و بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی عمان به این کشور سفر می کنند. همچنین این ویزا هم قابل تمدید نیست و در صورت اتمام یافتن مدت ویزا در صورت حضور مسافر در عمان همانند دو ویزای قبلی مسافر موظف به پرداخت جریمه خواهد شد.

ویزای اکسپرس عمان

ویزای عمان از نظر درج در گذرنامه

ویزای عمان همراه با برچسب

در این نوع از ویزا توسط سفارتخانه عمان، یک برچسب بر روی یکی از صفحات گذرنامه شما جهت معتبر بودن آن قرار می گیرد.

ویزای عمان همراه با مهر

در این نوع از ویزا سفارتخانه به جای قرار دادن برچسب، یک مهر دارای اطلاعات مورد نیاز بر روی گذرنامه شما درج می شود.