به گزارش راهنمای ایرانیان کانادا : مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله کشور کانادا در حال حاضر در بین مردم جهان به خصوص کشور ایران بسیار رونق گرفته که در این بین کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به کانادا این امکان را به شما می دهد که راحت تر و سریعتر مهاجرت موفقی به این کشور داشته باشید. در ادامه این مقاله به روش های مهاجرت به کانادا و توضیحاتی در مورد وکیل مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

وکیل مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

شرایط بسیار مناسب زندگی و تحصیلی در کشور کانادا موجب شده است که سالانه افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را نمایند. در این کشور استانداردهای زندگی در حد بسیار بالایی قرار دارد و همچنین این کشور دارای مثبت ترین سیاست های مهاجرتی در جهان می باشد که تمام این موارد موجب علاقه مندی افراد برای اخذ اقامت دائم کانادا شده است. از جمله راه های مهاجرت به این کشور عبارتند از:

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری: سرمایه گذاری در کشور کانادا یکی از راههای کسب اقامت این کشور می باشد. با نشان دادن توانایی خود به دولت کشور کانادا می توانید ابتدا اقامت دائم و سپس پاسپورت کانادایی را اخذ کنید. در این مدت شما باید ۵ سال پول خود را در اختیار دولت این کشور قرار داده و بعد از ۵ سال بدون هیچ گونه سودی پولتان را پس بگیرید. با توجه به اینکه سالانه افراد زیادی تمایل به اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق دارند بهتر است که با مجرب ترین وکیل مهاجرت به کانادا مشورت نموده تا بتوانید سریعتر برای این منظور اقدام کنید.
  • مهاجرت از طریق ازدواج: اگر با یکی از اتباع کانادایی ازدواج کردید می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. توجه داشته باشید که برای این امر معمولا 6 ماه زمان نیاز است که اگر از کمکهای یک وکیل مهاجرت به کانادا استفاده کنید می‌توانید این زمان را کمی جلوتر بیندازید.
  • اقامت دائم کانادا از طریق نیروی متخصص فدرال: برای این امر متقاضیان مهاجرت به کانادا با توجه به تخصص فدرال و بر اساس توانایی های شان ارزیابی می شوند، که دولت کانادا جهت پر نمودن کمبود نیروی متخصص در بازار کار این کشور از این روش استفاده کرده است. توجه داشته باشید که متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل مدیریتی داشته باشد و از یک کارفرمای کانادایی کار معتبر درخواست کرده و همچنین دوره دکترا خود را در کشور کانادا تکمیل کرده باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا، راه های دیگری از جمله خود اشتغالی، کارآفرینی، اخذ ویزای تحصیلی و غیره نیز وجود دارد. اما نکته حائز اهمیت در این  مورد این است که اگر برای اخذ اقامت دائم این کشور با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت نمایید روند کار تان سرعت خواهد داشت.

راه های مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا کیست؟

مهاجرت قانونی به کشور کانادا هر روزه یکی از مواردی است که فکر افراد زیادی را به خود مشغول می‌کند. متقاضیانی که می خواهند جهت مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کشور کانادا  اقدام کنند می دانند که بهتر است از وکیل مهاجرت به کانادا کمک بگیرند. دولت کشور کانادا برای پیشگیری از خطرات احتمالی ضمن مهاجرت بی رویه به این کشور، قوانین خاصی را وضع کرده که این امر موجب شده است نیاز به مشاوره گرفتن از وکیل مهاجرت به کانادا امری ضروری به نظر برسد. با توجه به این موارد وکیل مهاجرت به کانادا باید فردی باشد که امتحان کانون وکلا را پشت سر گذاشته و در حقیقت یک وکیل معتبر شناخته شده باشد. توجه داشته باشید که هنگام کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به کانادا باید به پروانه وکالت معتبر فرد دقت کنید تا از صحت ادعای وکالت او مطمئن شوید.

دستیار وکیل مهاجرت به کانادا

دستیار وکیل یا کمک وکیل می‌توانند طبق قانون وکلای مهاجرت مجوز گرفته، تعدادی از فعالیت های مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را انجام بدهند. این افراد باید یک دوره یک ساله را به صورت فشرده بگذراند که تعدادی از این آموزش ها در زمینه مهاجرت بوده و یکسری درس ها نیز مربوط به دادگاه می باشد. در حال حاضر دستیار وکیل تنها در بعضی از استانهای کانادا فعالیت داشته و در دیگر استان های این کشور هنوز فعالیتی به این شیوه انجام نمی شود. توجه داشته باشید که دستیار وکیل حق ندارد فرم مهاجرتی پر کند یا به افراد مشاوره مهاجرتی بدهد.

مشاور مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از انواع وکیل مهاجرت به کانادا از نظر تخصص، مشاوره مهاجرت یا کارشناس مهاجرت می باشد. این فرد باید حداقل مدرک کاردانی داشته یا حداقل دو سال سابقه کار در یکی از دفاتر مهاجرتی داشته باشد تا بتواند در دوره آموزشی کارشناس مهاجرت شرکت کند. این دوره 33 واحد درسی داشته که معادل ۵۰۰ ساعت می باشد. هرچند که واحدهای درسی مشاور مهاجرت بیشتر از وکیل مهاجرت به کانادا باشد باز هم وکلا در تمامی زمینه های حقوقی نسبت به مشاوران اطلاعات بیشتر و جامع تری دارند.

مشاور مهاجرت به کانادا

چه افرادی به صورت قانونی حق انجام امور مهاجرت به کانادا را دارند؟

بر اساس قوانینی که در دولت کشور کانادا جهت مهاجرت به این کشور اخذ شده است تنها سه دسته از افراد امکان قبول پرونده های مهاجرتی کانادا را داشته و می‌توانند پرونده مهاجرت به این کشور را اجرا کرده و به افراد مشاوره بدهند. این 3 دسته شامل وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن canadian provincial and territorial law society در کشور کانادا باشند، اعضای نوتری در استان کبک کانادا و همچنین مشاورین ای که عضو شورای قانونگذاری مهاجرت به کشور کانادا هستند.

اهمیت رسمی بودن مشاور

با توجه به اینکه مشاورین رسمی و وکیل مهاجرت به کانادا دوره‌ های کالج یا دانشگاه را پشت سر گذاشته‌اند به طور حتم با شرایط مهاجرت به کشور کانادا بیشتر آشنا هستند؛ همچنین این افراد سالانه به صورت جدی موظف به گذراندن دوره های آموزشی برای حفظ دانش خود می باشند از این رو اگر مشاور یا وکیل مهاجرت به کانادا رسمی باشد می توانید راحت تر اقامت دائم این کشور را اخذ کنید، اما مشاورین غیر رسمی این چارچوب را رعایت نمی کنند و امکان دارد در طول انجام امورات مهاجرت به کانادا، مشکلاتی به وجود آید از این رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که با وکلای غیر رسمی همکاری کنید.

بهترین وکیل مهاجرت به کانادا

در مطلب بالا ذکر کردیم که چه افرادی می توانند به طور قانونی کار مهاجرت به کشور کانادا را انجام دهند. توجه داشته باشید که داشتن یک وکیل خوب بهترین امتیاز برای شما در چشم سازمان مهاجرتی محسوب می شود و اگر این فرد بتواند به بهترین نحو به شما کمک کند، احتمال خطا ها کم شده و شما راحت تر اقامت کانادا را کسب خواهید کرد. برای انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به کانادا می توانید از دوستان و آشنایان در این زمینه سوال بپرسید همچنین ما در ادامه لیستی از بهترین وکلای مهاجرت به کانادا را بیان خواهیم کرد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

لیست بهترین وکلای مهاجرت به کانادا

  • المیرا مقدم، شماره تماس: 6047801101
  • هادی منصوری، شماره تماس: 574۷ ۴۶۸ ۶04
  • همایون نجات، شماره تماس17788198543
  • سورنا سرباز وطن، شماره تماس:16479703370
  • نیوشا ریاحی، شماره تماس: 5149533570
  • مینا یوسفی، شماره تماس: 9055971740
  • دانیال لاریجانی، شماره تماس:14162000131
  • نولیتا حاتم، شماره تماس: 14169000916

لیست بهترین وکلای مهاجرت به کانادا

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

هزینه اقامت و مهاجرت به کشور کانادا یکی از مهمترین مواردی است که افراد قبل از اقدام به این عمل به آن توجه می کنند. توجه داشته باشید که این هزینه ها به مواردی چون هزینه بلیط، هزینه استقرار مهاجر، هزینه آزمایشات پزشکی، هزینه زندگی اولیه در کانادا، هزینه های دولتی برای مهاجرت و هزینه وکیل مهاجرت بستگی دارد. هزینه وکیل مهاجرت به کانادا که از موارد مهم در این زمینه می باشد معمولا نرخ ثابتی نداشته و این مبلغ به طور کلی به وکیلی که می‌گیرید بستگی دارد؛ از این رو می‌توانید در هنگام انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا، به قیمتی که هر وکیل ارائه می دهد توجه کنید تا بتوانید وکیلی با هزینه مناسب تر انتخاب کنید.