توضیح مختصر: مجله ای برای معرفی تورهای گردشگری

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

همه چیز درباره تحصیل در مدارس کانادا

پاسخ سوالات متداول جهت تحصیل در کانادا!

  1. مهلت ارسال اپلیکیشن‌های درخواست ویزای کانادا تا چه تاریخی است؟

دانش آموزان دوره‌ی دوم متوسطه جهت اخذ ویزای مربوط به ترم فبریه، ملزم هستند مدارک خود را تا پایان روز 31 اکتبر به مراجع مربوطه ارسال کنند. دانش آموزان ابتدایی تا روز 29 نوامبر ملزم به ارسال مدارک خود هستند.

  1. چگونه می‌توان سریع‌تر از موعد در یک مدرسه ثبت نام کرد؟

مهاجرت به کانادا

به طور طبیعی هرچقدر مدارک خود را سریع تر به مراجع مربوطه ارسال کنید پرونده‌ی شما با سرعت بالاتری ارزیابی خواهد شد و این موقعیت در اختیار شما قرار می‌گیرد که هرچه زودتر در مدرسه‌ی مورد نظر شروع به تحصیل کنید. در این بین دانش آموزانی که قصد دارند در ورودی شهریور سال آتی پذیرفته شوند ملزم هستند مدارک خود را در دسامبر یک سال قبل به مراجع مربوطه ارسال کنند. این در حالی است که دانش آموزان ورودی فبریه‌ی سال آتی مدارک خود را در سپتامبر سال قبل به مراجع مربوط تحویل خواهند داد و پروسه‌ی اخذ ویزای کانادا را طی می‌کنند.

  1. آیا لازم است برای ورود به مدارس سطح بالا ریز نمرات امتحانی مدرک زبان(TOEFL – IELTS ) را ضمیمه‌ی مدارک خود کنیم؟

خیر؛ مدارک شما به صورت کامل بررسی می‌شود و تحت ارزیابی قرار می‌گیرد. از جهت دیگر پرونده‌ی ترجمه‌ شده‌ی شما که حاوی گزارشات مرتبط با دو سال تحصیلی اخیر شما است؛ مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. در این بین معرفی نامه‌ای که همراه با مدارک خود ارسال کرده‌اید بررسی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این بین داوطلبان ورود به دانشگاه که کمتر از سه سال از دوره‌ی دبیرستان خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند نیاز به ریز نمرات آزمون های (TOEFL – IELTS ) خواهند داشت.

  1. دانش آموزان خارجی جهت دریافت ویزای کانادا؛ ملزم به شرکت در آزمون خاصی هستند؟

خیر برای اخذ ادمیشن از مدارس TDSB لازم نیست در آزمون خاصی شرکت کنید.اگرچه برای دانش آموزان دوره‌ی دوم متوسطه که با معدل 9 تا 12 فارغ التحصیل شده‌اند یک آزمون اجباری ریاضیات و زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است. مراجع مربوطه با توجه به نتیجه‌ی این آزمون، مدرسه و دوره‌ی آموزشی مختص به دانش آموز را تعیین خواهد کرد.

  1. چه طور می‌توانم یک مدرسه‌ی مناسب جهت تحصیل در دوره‌ی ابتدایی درTDSB انتخاب کنم؟

مدارس ابتدایی با توجه به محل سکونت والدین یا قیم قانونی دانش آموز تعیین می‌شود، این جریان با توجه به محل اقامت دانش آموز در شهر تورنتو و همچنین میزان ظرفیت مدارس مشخص خواهد شد. TTDSB تلاش می‌کند بهترین گزینه را جهت تحصیل دانش آموز به او پیشنهاد دهد.

  1. چگونه می‌توان یک گزینه‌ی مناسب جهت تحصیل در دوره‌ی دوم متوسطه انتخاب کرد؟

مدارس دوره‌ی دوم متوسطه با توجه به درخاست دانش آموز و همچنین رشته‌ی تحصیلی و ظرفیت واحد آموزشی مورد نظر انتخاب می‌شوند.

  1. اغلب مدارس دوره‌ی دوم متوسطه در 2 مدل، ترمی واحدی و سالی واحدی طراحی شده اند، تفاوت میان این 2 نظام تحصیلی چیست و دانش آموز چگونه می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند؟

مهاجرت به کانادا

دانش آموز در مدارس سالی واحدی ملزم است که 8 دوره‌ی آموزشی را به صورت همزمان انتخاب کند. این دوره‌ها از سپتامبر تا جون ادامه خواهند داشت. مابقی محتوای درسی در طول سال به صورت مجزا تفکیک می‌شود و در برنامه‌ی تحصیلی دانش آموز قرار می‌گیرد. دانش آموز پس از گذراندن امتحاناتی که در ماه جون برگزار می‌شود موفق به دریافت 8 مدرک آموزشی خواهد شد.

این در حالی است که به دانش آموزان مدارس ترمی واحدی، 4 دوره‌ی آموزشی تعلق می‌گیرد. ترم‌ها در این مدارس از ماه سپتامبر آغاز شده در ژانویه به پایان می‌رسند. دانش آموز پس از کسب نمره‌ی قبولی در امتحاناتی که در ماه ژآنویه برگزار می‌شود، 4 مدرک دریافت می‌کند و در مرحله‌ی بعد با انتخاب 4 دوره‌ی آموزشی متفاوت وارد ترم دوم تحصیلی خواهد شد. این ترم از ماه فبریه تا جون ادامه دارد و دانش آموزان پس از شرکت در امتحانات پایان ترم موفق به اخذ 4 مدرک دیگر خواهند شد. سیستم، ترمی بنا بر مدیریت بهینه‌ی زمان با سرعت بیشتری به اتمام می‌رسد.

دانش آموزان مقاطع 11 و 12 متوسطه، تحصیل در مدارس ترمی را ترجیح می‌دهند، از آنجا که سیستم این مدارس با برنامه‌ی دانش آموز تطبیق پذیری به مراتب بیشتری دارد و همچنین با سرعت بالاتری به پایان می‌رسد، بیش از مدارس سالی واحدی محبوب و معمول است. از این گذشته مدیریت 4 دوره‌ی درسی در یک ترم به مراتب ساده تر از 8 دوره در طول یک سال است.

  1. شیوه‌ی تعیین سطح در مدارس به چه صورت است؟

تعیین سطح با توجه به سن و پیشینه‌ی تحصیلی دانش آموز صورت می‌گیرد، TDSB مسئولیت تعیین صلاحیت نهایی را برعهده خواهد داشت.

همان طور که در موارد بالا به آن اشاره شد، نتیجه‌ی امتحان اجباری که دانش آموزان خارجی پس از ورود به کانادا در آن شرکت کرده‌اند؛ مدرسه‌ی مورد نظر جهت تحصیل دانش آموز را مشخص خواهد کرد. در این بین ممکن است دانش آموز صلاحیت علمی لازم جهت ورود به مقاطع بالاتر را نداشته باشد؛ این دانش آموزان پس از گذراندن حداقل دو سال تحصیلی و کسب مدرک دیپلم، شرایط اخذ ادمیشن کالج در کانادا را بدست می‌آورند.

  1. نامه‌ی تأیید مدارک ارسال شده جهت اخذ ویزا در چه بازه زمانی به دست متقاضی ویزا می رسد؟ تا چه مدت لازم است منتظر این نامه بود؟

به تمامی درخواست‌های مهاجرت در کانادا در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد. در این راستا زمانیکه مدارک خود را که شامل پرونده‌‌ی کامل و فیش پرداخت است تحویل مراجع مربوطه دادید تا حد‌اقل دو هفته منتظر ارسال تایدیه ویزای کانادا بمانید.

  1. TDSB دانش آموزانی که به دوره‌های آموزشی خاص نیاز دارند را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد؟

خیر این سازمان هیچ دوره‌‌ی آموزشی برای دانش آموزان ناتوان ارائه نمی‌دهد.

  1. آیا TDSB سرویس‌های پشتیبانی را به دانش آموزان خاص ارائه می‌دهد؟

دانش آموزان زیر 18 سال که جهت تحصیل به مدارس زیر نظر TDSB وارد می‌شوند لازم است قبل از ورود به منطقه‌ی تورنتو شرایط خود را به مراجع مربوطه اطلاع دهند. در این صورت مقامات برای دانش آموز قیم تمام وقت تعیین می‌کنند و هماهنگی های لازم جهت پشتیبانی و حمایت از دانش آموز را در نبود خانواده‌ی او می‌دهند. لازم است این دانش آموزان دو گواهی نامه از طرف والدین یا قیم‌های قانونی خود که در موطلن دانش آموز ساکن هستند در دست داشته باشد. گواهی نامه‌ی دیگر از جانب قیم‌های دانش آموز که در کانادا مسئولیت حمایت از او را برعهده دارند دریافت می‌شود.

این موسسه هیچ سرویسی جهت پشتیبانی از دانش آموزان خارجی ارائه نمی‌دهد. در این بین خانواده‌ی دانش آموز مسئول هستند برای او مسکن تهیه‌ کنند و دیگر نیازهای مرتبط با فرزند خود را برطرف کنند. این شرایط مختص به آن دسته از داوطلبان مهاجرت به کانادا است که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور شده اند و بیش از 18 سال سن دارند.

مهاجرت به کانادا

۹۶/۰۹/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن ایران زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی