مردم کشور یونان

جمعیت (در ماه مارس 2001): 10،939،771 میلیون.
نرخ رشد: 0.21٪.
زبان ها: یونانی 99٪ (رسمی)؛ انگلیسی.
مذاهب: ارتدکس یونانی 98٪، مسلمان 1.3٪، دیگر 7٪.
تحصیلات: سال اجباری – 9. سواد آموزی – 95٪. تمام سطوح آزاد هستند.
سلامتی: مرگ و میر نوزادان – 6/1. امید به زندگی – مرد 76 ساله، زن 81 ساله.
نیروی کار: 4.32 میلیون.

مردم کشور یونان از قرن 17 میلادی تا امروز در یونان اقامت داشتند و در ایالت ها زندگی می کردند که به نام “پلیس” شناخته می شدند. اگرچه مردم کشور یونان زبان و اعتقادات مشابه مذهبی داشتند، اما اغلب با یکدیگر جنگ می کردند.

 درباره یونان

در حال حاضر یونانیها بیشتر در شبه جزیره یونان و قبرس در جنوب شرقی اروپا (منطقه ای هستند که زبان یونانی بیش از 3500 سال به طور مداوم صحبت شده است)ساکن شده اند. اکثریت مردم کشور یونان در شهرها در امتداد ساحل زندگی می کنند و بیش از 50 درصد آن ها در آتن و در اطراف آن زندگی می کنند. اکثریت مردم یونان از میراث یونانی با جمعیت کوچکی از ترک ها، بلغاری ها و دیگر اروپایی ها هستند.

در یونان قابل توجه است که زنان یونان شاخص توده بدنی (BMI) زیر 25 دارند، چیزی که فقط در فرانسه، سوئیس، ایتالیا و پرتغال اتفاق می افتد. در سال 1923 پس از جنگهای ترکی (1922-1919)، مردم زیادی بین یونان و ترکیه انتقال یافتند و یونانیان قومی را تقریبا به مرزهای دولت یونان تبعید کردند، یعنی در مناطقی که گروه های اروپایی یونانی زبان خود را حدود 1500 سال قبل از میلاد و همچنین در قبرس تاسیس کرده بودند. دیگر جمعیت قومی یونانی از جنوب ایتالیا به قفقاز و جوامع دیاسپورا در تعدادی از کشورهای دیگر یافت می شود.

مردم کشور یونان-نژاد یونانی - اداب و رسوم مردم یونان -فرهنگ یونان باستان-نژاد مردم یونان

 در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور یونان حداقل طرفداران ارتدکس یونانی هستند. سرشماری سال 2001 یونان جمعیتی 10،964،020 نفر را گزارش کرد. مردم یونان به خاطر دوستانه بودن و مهربانی خود به غریبه ها شناخته می شوند، اگرچه امروزه ممکن است کمتر مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود، یونان هنوز یکی از نقاطی است که ممکن است شما به یک خانه محلی دعوت شوید.  بیشتر یونانیان مسیحیان ارتدوکس شرقی هستند که به کلیسای ارتدکس یونان تعلق دارند. گروه های جزئی نیز به دنبال سایر مسیحیان یا ادیان هستند.

مردم کشور یونان-نژاد یونانی - اداب و رسوم مردم یونان -فرهنگ یونان باستان-نژاد مردم یونان

افراد غیر مسیحی ارتدوکس، کاتولیکهای رومی هستند (از جمله کلیسای کاتولیک بیزانس یونانی و برخی از کاتولیک های عهد عتیق)، و بقیه انجیلی ها، آدفنیست های هفتم، متدیست ها و شاهدان یهوه هستند. از زمان امپراتوری عثمانی، اقلیت مسلمان در جامعه نژاد یونانی وجود داشته است، و برای بسیاری از تاریخ خود، یونان یک جامعه مهم برای یهودیان بوده است.

درباره یونان

اداب و رسوم مردم یونان
کشور یونان یک کشور مدیترانه ای است و شهروندانش بسیار دوستانه هستند. در واقع، اداب و رسوم مردم یونان به خاطر پیشرفت های تکنولوژیکی و استفاده گسترده از اینترنت، زندگی، فرهنگ یونان باستان و یا شغل خود را با زندگی واقعی به اشتراک می گذارند. از وب کم ها در یونان اغلب برای نشان دادن مشکلات مالی و اجتماعی کشور، به جهان استفاده می شود.
98٪  از جمعیت 10.6 میلیون یونانی به زبان یونانی صحبت می کنند که زبان رسمی این کشور است. بزرگترین اقلیت زبان مقدونی است که توسط 1.8٪ از مردم صحبت می شود. دیگران شامل آلبانیایی هستند که در مرکز و جنوب، به زبان ترکی صحبت می کنند که توسط جوامع مسلمان در اطراف اژه، و آرمائیان و بلغاری صحبت می شود. هیچ یک از این زبانهای اقلیت دارای وضعیت رسمی نیستند.

مردم یونان

نژاد مردم یونان

صدها سال پیش، اروپاییها به این امر اعتقاد داشتند که بسیاری از یونانیان و رومیها همان نژاد یونانی خود را دارند. edition of the Encyclopedia Brittanica ، که در سال 1911 منتشر شد، اشاره کرد که بقای موهای روشن و چهره روشن در میان طبقات بالا و برخی دیگر از مناطق نشان می دهد که نوع بور نوع بشر که مشخصه شمال غرب اروپا است پیش از دوره های کلاسیک به زمین های کشور یونان نفوذ کرده بود. وی اضافه کرد که یونانیان اولیه یا هلنز نوردیک، یکی از قبایل عادی اروپای بزرگ قرون وسطی شناخته شده که به عنوان کلتو است.

درباره یونان

شصت سال پیش حتی راسل، فیلسوف و سوسیالیست بریتانیا معتقد بودند که نژاد یونانی مردم یونان هلین ها مهاجران شمال بودند که زبان یونانی با آنها به ارمغان آمد. گذشت قرن ها ، شخصیت های نژادی بسیاری از یونانیان را تغییر داد، اما بلوند هنوز زنده ماند، و Xanthos، که به معنی« زرد » در یونانی است، یک نام رایج  برای نام گذاری اشخاص در یونان بود. نژاد مردم یونان یا هلنها یک گروه قومی بومی یونان، قبرس، جنوب آلبانی، ایتالیا، ترکیه، مصر و به میزان کم کشورهای اطراف دریای مدیترانه است. آنها همچنین یک دیاسپور مهم را تشکیل می دهند که نشان دهنده ی این است که جوامع یونانی در سراسر جهان پراکنده شده اند.