به طور خلاصه درباره مردم کشور اسپانیا:

ملیت: اسپانیایی
جمعیت: 46.4 میلیون نفر (2016)
گروه های قومی: گروه های قومی متمایز در اسپانیا شامل باسک ها، کاتالان ها و گالیسی ها هستند.
مذهب: به طور عمده کاتولیک رومی.
زبان ها: اسپانیایی (رسمی) 74٪، کاتالان-والنسیانا 17٪، گالیسیایی 7٪، باسک 2٪.
سواد آموزی: 98٪

مردم اسپانیا

تراکم جمعیت اسپانیا، کمتر از اکثر کشورهای اروپایی، تقریبا برابر با نیو انگلند است. در سال های اخیر، پس از یک الگوی طولانی مدت در سایر نقاط اروپا، جمعیت روستایی به سمت شهرها حرکت کرد. مردم اسپانیا هیچ مذهب رسمی ندارد قانون اساسی سال 1978 کلیسای کاتولیک رومی را به عنوان دین رسمی دولتی نابود کرد، در حالی که نقش آن در جامعه اسپانیا را به رسمیت شناخت. بیش از 90 درصد جمعیت حداقل به طور اسمی کاتولیک هستند.و همچنین جمعیت بیشتر اسپانیا متعلق به دختر اسپانیایی می باشد.

مردم اسپانیا -روحیات مردم اسپانیا -همه چیز در مورد اسپانیا- شغل مردم اسپانیا-زندگی مردم اسپانیا
مردم اسپانیا یا دختر اسپانیایی یکی از متمایز ترین فرهنگ های کل اروپا را دارند. این کشور به خاطر جشنواره های پر جنب و جوش و نوشیدنی نابش، محبوب شناخته شده است. یکی از بهترین سنتهای فرهنگی شناخته شده سایستا است. کارگران و دانش آموزان اغلب به هنگام ناهار به خانه می روند تا چند ساعت خواب و یا معاشرت با دیگران را قبل از بازگشت به کار یا تحصیلشان داشته باشند.

مردم اسپانیا -روحیات مردم اسپانیا -همه چیز در مورد اسپانیا- شغل مردم اسپانیا-زندگی مردم اسپانیا

 در ابتدا این کار برای اجتناب از گرمای شدید در اواسط روز بود ولی کم کم این رویه در اسپانیا باقی ماند. شهرهای بزرگ مانند بارسلونا و مادرید عمدتا یک روز کامل کار می کنند، اما “لا سایستا” هنوز در شهر های کوچکتر در سراسر کشور برجسته است. فرهنگ اسپانیایی به طور گسترده ای برای موسیقی و رقص فلامنکو، گاو نر، سواحل فوق العاده و بسیاری از آفتاب ها شناخته شده است.

نمونه دیگری از فرهنگ مردم اسپانیا، اختراع گیتار اسپانیایی است که در دهه 1790 در Andalusia اختراع شد، هنگامی که رشته ششم به لوت موروی اضافه شد. این شکل مدرن خود را در دهه 1870 به دست آورد. اسپانیایی زبان اول بیش از 72٪ از جمعیت است. گالیسی در منطقه گالیسیا صحبت می شود، و زبان باسک توسط جمعیت اویسکاتی، کشور اسپانیایی باسک صحبت می شود. کاتالان در کاتالونیا و جزایر بالئاریک صحبت می شود و والنسیا در منطقه والنسیا صحبت می شود. همه این زبان ها دارای وضعیت رسمی منطقه ای هستند.

مردم اسپانیا -روحیات مردم اسپانیا -همه چیز در مورد اسپانیا- شغل مردم اسپانیا-زندگی مردم اسپانیا
کاتالان زبان رسمی در کاتالونیا، جزایر بالئارای و جامعه والنسیا است که به آن به Valencian معروف است. در گوشه شمال غربی کاتالونیا (Vall d’Aran)، زبان آریایی زبان رسمی همراه با کاتالان است. گالیسی زبان رسمی در گالیسیا است و زبان باسک زبان رسمی در کشور باسک است. اروپا سومین قاره پرجمعیت (پشت آسیا و آفریقا) با جمعیت 731 میلیون نفر است. اروپا، به ویژه یونان باستان، جایگاه فرهنگ غربی است.

مردم اسپانیا -روحیات مردم اسپانیا -همه چیز در مورد اسپانیا- شغل مردم اسپانیا-زندگی مردم اسپانیا

اروپا دارای بیشترین تعداد مهاجران از تمام مناطق جهان در 70.6 میلیون نفر است. مهاجرت از اروپا با مهاجران اسپانیایی در قرن شانزدهم آغاز شد. مهاجران فرانسوی و انگلیسی در قرن هفدهم شروع به کار کردند. قرن نوزدهم میلادی بود که میلیونها خانواده فقیر اروپا را ترک کردند. امروزه، جمعیت زیادی از اروپای شرقی در هر قاره یافت می شود. اجداد اروپایی در آمریکای شمالی و به میزان کمتر در آمریکای جنوبی غالب است. استرالیا و نیوزیلند جمعیت زیادی اروپایی دارند. توده های اروپایی تولید شده در شمال آسیا غالب هستند.