مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (افراد با یبوست شدید تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا یا پونه کوهی دقیقا مانند جراحی بای پس معده عمل میکند، معده از یک بافت کش مانند تشکیل شده که این بافت پس از سالیان و مخصوصا پرخوری دفورمه یا بزرگ و از حالت طبیعی خود خارج می شود، مصرف مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا به مرور و بعد از مدتی باعث می شود که بافت معده به حالت طبیعی و اولیه خود بازگردد و کوچک شود همچنین باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد دقیقا مانند کاری که ورزش در بدن شما ایجاد می کند این خواصیت نعناع فلفلی با ترکیب چای سبز که دارای کافئین و کاتچین است باعث چربی سوزی شده و به حفظ تناسب اندام از طریق کاهش وزن کمک می کند. نعنا‌ع ‌فلفلی یک گیاه دارویی معطر است که دستگاه گوارش و صفراء را تحریک کرده و خاصیت ضد التهابی دارد. استنشاق بوی آن برای بهبود سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید است.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا باعث افزایش ترشح صفراء شده و در نتیجه به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت، تأثیر نعناع فلفلی بر درمان سندرم روده‌ ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده را، به رسمیت شناخته است.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا ضدباکتری است و تجمع میکروب‌ها در دهان را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، دهان تمیز و خوشبو می‌شود. علاوه بر این، نعناع فلفلی سرشار از «منتول» است و باعث می شود تا دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا ضداسپاسم گوارشی، ضدنفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنک‌ کننده پوستی، گرم‌کننده بدن و رقیق‌ کننده خون است.

تاریخچه نعناع فلفلی موجود در مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
منشأ نعناع فلفلی را آفریقای شمالی و منطقه مدیترانه می دانند. در طب سنتی چینی و ژاپن از نعناع فلفلی استفاده می شد. بر اساس متون کهن، نعناع فلفلی از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مصرف خوراکی و دارویی داشته است. این گیاه، سال ۱۷۲۱ میلادی، در لیست رسمی دارویی انگلستان به عنوان گونه ی مستقلی با خاصیت درمان سرماخوردگی و سردرد ثبت شد. مصریان، نعناع فلفلی را کشت می کردند و برگ های خشک این گیاه در اهرام کشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، این گیاه به منظور خواص دارویی اش در غرب اروپا و انگلستان کشت شد.

کاربرد نعناع فلفلی موجود مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا در طب قدیم:
در طب سنتی، نعناع فلفلی برای درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، یرقان، فشار خون بالا، دیابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاری ادراری و عفونت های تنفسی، دسمینوره و سرماخوردگی کاربرد دارد. همچنین به عنوان خواب آور، افزایش دهنده شیر مادران، قاعده آور و ضد انگل به کار می رود.

مواد موثر مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی نیوشا :
منتول، منتون، منتیل استات، نئومنتول، ایزومنتون، منتوفوران، لیمونن، پولگون، آلفا و بتا پینن، گلیکوزیدهای آپی ژنین، دیوزمتین و لوتئولین.


مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل نیوشا :
۱۵ دقیقه در یک لیوان آبجوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود.

بدلیل کیفیت بالای آلوورا موجود در این تی بگ و خواص بسیار مفید آن برای پوست. میتوان پس از این مرحله و خنک شدن تی بگ آنرا روی چشم گذاشت و روی پست صورت مالید و پس از ۲۰ دقیقه شست.

معرفی اجمالی محصول:
خواص درمانی مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل نیوشا آنقدر زیاد است که نام گیاه هزاردرمان را روی آن گذاشته اند. آلوورا دارای ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B6 ،B12 ،E ،C و مواد معدنی شامل کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم، کروم، منگنز، مس و روی است. مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل نیوشا کمبود کلسیم را در بدن به حداقل می رساند، جذب آن را تسریع نموده و در نهایت، آن را در تمام بدن پخش می کند. از این رو در پیشگیری و درمان پوکی استخوان می‌تواند مفید واقع شود.

از مفیدترین خواص مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل نیوشا کمک به کاهش وزن است. آلوورا با تحریک متابولیسم بدن باعث می شود تا بدن کالری بیشتری بسوزاند. در واقع، مصرف آلو‌ورا به صورت خوراکی قدرت ایمنی بدن را بالا برده و موجب نرمال شدن متابولیسم بدن می‌شود.

مخلوط چای سبز، آلوورا و عسل نیوشا به طور طبیعی مقاومت بدن را افزایش داده و خون را تصفیه می کند. و از سوی دیگر، در رفع یبوست، درمان سوءهاضمه، بیماری های کبدی و آسم نیز مؤثر است. این گیاه دارویی، برای سلامتی دهان و لثه و درمان زخم معده، زخم های گوارشی، کم خونی، بی خوابی، درد کلیه و برای انواع دیابت مفید است.

تاریخچه:
براساس برخی داستان ها، اسکندر با توصیه ی ارسطو، جزیره ی سوکوترا را برای در امان نگه داشتن منابع آلوورا فتح کرد تا از این گیاه برای درمان زخم سربازانش استفاده کند.
آلو‌ورا در اندونزی زبان کروکودیل نامیده می شود.
مصری ها آلوورا را «گیاه ابدیت» می نامیدند و از آن برای درمان عفونت و بیماری های پوستی استفاده می کردند.
در امپراطوری هند، چین، یونان و روم، آلوورا برای درمان زخم، گزیدگی، سوختگی، عفونت، التهاب و تورم استفاده می شد.
بر اساس علم آیورودا، آلوورا دارای چهار طعم شیرین، ترش، تلخ و گس است.

کاربرد در طب قدیم:
در طب سنتی، از آلوورا برای برطرف کردن یبوست، اگزما، شورۀ سر و ریزش مو استفاده می شود. این گیاه را برای کنترل دیابت و درمان آسم، سؤهاضمه و بیماری های کبدی مفید می دانند.

مواد موثر:
ژل و شیره (شیرابه) دو ماده ی اصلی هستند که این گیاه تولید می کند. به طور کلی آلوورا حاوی انواع ویتامین ها، آنزیم ها، موادمعدنی، قندها، لیگنین، ساپونین ها، سالیسیلیک اسید و آمینو اسیدها است. آنتراکوئینون های آلوئین و اِمودین، ملیّن و ضد میکروب هستند. گلوکومانان و آسمانان از ترکیبات اصلی ژل هستند.

مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا :
۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا از نظر کیفیت دقیقا مشابه “چای سبز و نعناع فلفلی ٢٠ عددی نیوشا” است، با دو تفاوت جزئی: برگهای نعناع فلفلی در این محصول بزرگتر هستند. محصول قبل دارای ٢٠ کیسه ٢ گرمی است، اما این بسته بندی دارای ١٢ کیسه مثلثی ٣ گرمی می باشد, افراد داری یبوست شدید تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا :
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا یا پونه کوهی دقیقا مانند جراحی بای پس معده عمل میکند، معده از یک بافت کش مانند تشکیل شده که این بافت پس از سالیان و مخصوصا پرخوری دفورمه یا بزرگ و از حالت طبیعی خود خارج می شود، مصرف مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا به مرور و بعد از مدتی باعث می شود که بافت معده به حالت طبیعی و اولیه خود بازگردد و کوچک شود همچنین باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد دقیقا مانند کاری که ورزش در بدن شما ایجاد می کند این خواصیت نعناع فلفلی با ترکیب چای سبز که دارای کافئین و کاتچین است باعث چربی سوزی شده و به حفظ تناسب اندام از طریق کاهش وزن کمک می کند.
نعنا‌ع ‌فلفلی یک گیاه دارویی معطر است که دستگاه گوارش و صفراء را تحریک کرده و خاصیت ضد التهابی دارد. استنشاق بوی آن برای بهبود سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید است.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا باعث افزایش ترشح صفراء شده و در نتیجه به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت، تأثیر نعناع فلفلی بر درمان سندرم روده‌ ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده را، به رسمیت شناخته است.
نعناع فلفلی ضدباکتری است و تجمع میکروب‌ها در دهان را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، دهان تمیز و خوشبو می‌شود. علاوه بر این، نعناع فلفلی سرشار از «منتول» است و باعث می شود تا دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا ضداسپاسم گوارشی، ضدنفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنک‌ کننده پوستی، گرم‌کننده بدن و رقیق‌ کننده خون است.

تاریخچه:
منشأ نعناع فلفلی را آفریقای شمالی و منطقه مدیترانه می دانند. در طب سنتی چینی و ژاپن از نعناع فلفلی استفاده می شد. بر اساس متون کهن، نعناع فلفلی از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مصرف خوراکی و دارویی داشته است. این گیاه، سال ۱۷۲۱ میلادی، در لیست رسمی دارویی انگلستان به عنوان گونه ی مستقلی با خاصیت درمان سرماخوردگی و سردرد ثبت شد. مصریان، نعناع فلفلی را کشت می کردند و برگ های خشک این گیاه در اهرام کشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، این گیاه به منظور خواص دارویی اش در غرب اروپا و انگلستان کشت شد.

کاربرد در طب قدیم:
در طب سنتی، نعناع فلفلی برای درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، یرقان، فشار خون بالا، دیابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاری ادراری و عفونت های تنفسی، دسمینوره و سرماخوردگی کاربرد دارد. همچنین به عنوان خواب آور، افزایش دهنده شیر مادران، قاعده آور و ضد انگل به کار می رود.

مواد موثر مخلوط چای سبز و نعناع فلفلی مثلثی نیوشا :
منتول، منتون، منتیل استات، نئومنتول، ایزومنتون، منتوفوران، لیمونن، پولگون، آلفا و بتا پینن، گلیکوزیدهای آپی ژنین، دیوزمتین و لوتئولین.

مخلوط چای سبز و لیمو

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا :
۱۲ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (افرادی که سوزش معده, اسید معده بالا و درد عصبی یا زخم معده دارند تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا :
با افزودن مقداری لیموترش به چای سبز میزان حفظ آنتی اکسیدان های این نوع چای در مقایسه با چای سبز عادی، پنج برابر می گردد. ویتامین “ث” موجود در مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا سبب محافظت از آنتی اکسیدان های چای سبز می شود. در واقع، افزودن لیموترش به چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی آن را تحکیم می کند.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا سرشار از اسیدسیتریک و ویتامین “ث” است و به دلیل همین خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی، به عنوان یک داروی طبیعی درمانگر گلودرد و سرفه شناخته می شود. برای درمان موثرتر گلودرد می توان مقداری عسل به مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا افزود و قبل از خواب نوشید.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا به درمان آفت ها سرعت می بخشد. برخورد لیموترش با آفت ها باعث سوزش خواهد شد. اما این حس ناخوشایند در طول درمان رفته رفته از بین خواهد رفت.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا باعث تسکین سردرد، سوزش معده و سوءهاضمه می شود و اگر می خواهید خود را لاغر کنید بهتر است صبح ناشتا یک فنجان مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا به همراه مقدار کمی عسل بنوشید. این معجون کمک می کند تا حوالی ظهر گرسنه نشوید.
بعد از صرف هر وعده غذایی، با افزایش تری گلیسیرید خون احتمال بروز بیماری های قلبی افزایش می یابد. مصرف یک فنجان چای سبز بین وعده های غذایی روشی مناسب به منظور کاهش تری گلیسیرید و همچنین جلوگیری از لخته شدن خون است.

تاریخچه:
لیموی ایرانی به احتمال زیاد حاصل تلاقی دو گونه ی Citrus aurantiifolia و Citrus limon است. منشاء صحیح این گیاه شناخته شده نیست اما احتمال می رود بومی ایران باشد. در برخی منابع آمده است که در اواسط دهه ی ۱۸۰۰ میلادی از ایتالیا (یعنی سرزمینی که گفته می شود لیموترش از سال ۱۸۲۴ در آنجا کشت می شد) به برزیل وارد شد. برخی معتقدند لیموی ایرانی از طریق تاهیتی به ایالات متحده برده شد.
پس از جنگ جهانی اول، لیموی ایرانی جایگاه خود را در تجارت گیاهان یافت. البته در ابتدای کار، تاجران و مردم این گیاه را نمی پذیرفتند مثلا کانادایی ها تا مدتی این لیمو را قبول نمی کردند چون به لیموی مکزیکی عادت کرده بودند. در دهه ی ۱۹۳۰ بسیاری از پرورش دهندگان مرکبات در فلوریدا که به فکر کسب درآمد بیشتر بودند، لیمو ترش را کشت کردند و در سال ۱۹۴۹ استفاده از این گیاه گسترش یافت. اکنون این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایالات متحده ی آمریکا، برزیل و استرالیا کشت می شود.

کاربرد در طب قدیم:
براساس نظر حکمای طب سنتی، لیمو برای صفرا، التهاب معده، آبریزش بینی، سرگیجه، امراض پوستی و ریزش مو مفید است. آب لیموترش خنک کننده است و نقش به سزایی در درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، روماتیسم و مشکلات گوارشی و دفعی دارد.

مواد موثر مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا :
دیاسمین، آلفا ترپینئول، پاراسیمن، ژرانیال، اوراپتن، اریوسیترین، تانگرتین، لیمـونن، فلانـدرن، کامفن، سیترال، ژرانیول ، لینالول، سـیترونلول، آلفا-پینن، بتا-پینن، گاما-ترپینن، سابینن، میرسن، روتین، هسپیریدین، نارینجین، نارینجنین، آلدئید نونیلیک، اسیدآنترانیلیک و اسیدسیتریک.

مخلوط چای سبز و سیب ترش

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا :
۱۰ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود.

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا :
مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا سرشار از پلی فنول ها است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود، فعالیت آنزیمی بدن را کنترل می کند. ویتامین B6 موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا، میزان اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن را افزایش می دهد و با تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود عملکرد گلبول های سفید خون کمک می کند.
کورستین موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا نوعی فلاونوئید است که از سلول های مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به همین دلیل تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد. فلاونوئیدهای موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا بسیاری از عوارض مرتبط با یائسگی را در زنان کاهش می دهد و با افزایش تراکم استخوان ها از پوکی آن ها پیشگیری می کند.
پکتین موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا به کاهش کلسترول خون کمک کرده و تری گلیسیرید و میزان قند خون را تنظیم می کند.
کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان از دیگر خواصی است که به این نوشیدنی نسبت داده می شود. ضمن آنکه گنجاندن مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا در برنامه غذایی به میزان قابل توجهی موجب کاهش وزن می شود.
خواص سم زدایی مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا، آن را به نوشیدنی طبیعی و مفید برای از بین بردن عفونت ها و ویروس ها در بدن تبدیل کرده است.
سیب دارای ویتامین ها، آنزیم ها و املاح مفیدی است که به عنوان تقویت کننده اعصاب و قلب شهرت دارند. از همین رو، نوشیدن مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا قبل از خواب، باعث خوابی خوش و آرام می شود.

تاریخچه:
سیب ترش گرانی اسمیت بومی استرالیا است و زمانی شناخته شد که خانمی به نام ماریا آن اسمیت بذر آن را در دهه ی ۱۸۶۰ م، به اشتباه کشت کرد. به همین سبب این میوه را گرانی اسمیت، نامیده اند. گرانی به معنی مادربزرگ است و اسمیت نام این خانم بود. براساس منابع موجود، این گیاه حاصل تلاقی دو گونه ی Malus domestica و Malus sylvestris است.
نخستین بار در دهه ی ۱۹۳۰ سیب گرانی اسمیت به اتحادیه ی اروپا صادر شد، سپس در دهه ی ۱۹۷۰ به ایالات متحده ی آمریکا راه یافت. این نوع سیب در سوپرمارکت ها به وفور یافت می شد چون به دلیل داشتن پوست ضخیم و خاصیت انبارداری، برای حمل و نقل مناسب بود. این میوه می تواند از اواخر اسفند برداشت و تا آبان ماه در انبار نگهداری شود. امروزه سیب ترش در استرالیا، اروپا، نیوزلند، آمریکای جنوبی و ایالات متحده ی آمریکا کشت می شود.

کاربرد در طب قدیم:
سیب ترش را در قدیم برای درمان نقرس و بیماری های عصبی استفاده می کردند. در طب سنتی سیب ترش را برای درمان اسهال، تب و تهوع و برای تقویت معده به کار می برند و گفته می شود این میوه برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است و کسانی که سردمزاج هستند باید سیب شیرین بخورند.

مواد موثر مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا :
کلروژنیک اسید، کافئیک اسید، کاتچین، اپی کاتچین، روتین، کوئرستین، فلوریدزین، سیانیدین.

مخلوط چای سبز و بهار نارنج

زمان دم کشیدن مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا :
۷ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (به علت خواب آور بودن دقیقا قبل از خواب میل شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا :
بهارنارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار بر شاخه های درخت می روید و در پاییز و زمستان به میوه ی نارنج تبدیل می شود. مصرف اصلی این شکوفه ها، به صورت گل خشک بوده و عمدتاً جهت مصارف درمانی به کار برده می شوند.
مهم ترین خاصیت دارویی مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا، تأثیر آن بر سیستم عصبی بدن است؛ در تمام کتاب‌ها از خواص خواب‌آوری، آرام‌بخشی و نشاط آوری آن یاد شده است. مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا در بهبود تپش نامنظم قلب، کاهش اضطراب و تحریکات عصبی و حتی جلوگیری از آبریزش بینی و سرماخوردگی مؤثر است.
مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا تقویت‌کننده دستگاه گوارش هم هست و علاوه بر آن، بهارنارنج تقویت کننده معده، اشتهاآور و ضدسرفه نیز هست.
برای حل مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی، پیش از خواب مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا بنوشید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت. بهارنارنج اثراتی مشابه دیازپام در کاهش اضطراب و استرس بیماران، قبل از عمل جراحی دارد.

تاریخچه بهارنارج موجود در مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا :
بهارنارنج با نام علمی Citrus aurantium بومی آفریقای جنوبی و مناطق استوایی آسیا است. امروزه این درخت در سراسر منطقه ی مدیترانه و مناطقی از کشور امریکا رشد می کند. بهارنارنج را، نخستین بار اعراب در اوایل قرن نهم میلادی در منطقه ی مدیترانه شناساندند. گفته می شود در حدود قرن ۱۷ میلادی ایتالیایی ها، اسپانیایی ها و فرانسوی ها این گیاه را، به گستردگی استفاده می کردند. کاربرد و مصرف این گیاه به دوران باستان بازمی گردد. یونانیان باستان بهارنارنج را برای ضدعفونی کردن در آروماتراپی(رایحه درمانی) و گیاه درمانی استفاده می کردند. این گیاه را سده ی یازدهم میلادی در سیسیل پرورش می دادند. در اواخر قرن دوازدهم به اسپانیا وارد شد و در دوره ی رنسانس مناطق خاصی برای رشد آن درست کردند.

کاربرد بهارنارنج مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا در طب قدیم:
بهارنارنج طبیعتی گرم دارد. برگ های این گیاه به طور سنتی دارویی مقوی و ملیّن بود که برای درمان بی خوابی و آرام کردن اعصاب در مکزیک و جنوب آمریکا کاربرد داشت. مردم باسک(ایالتی در اسپانیا) بهارنارنج را ضداسپاسم می دانستند و برای درمان بیماری های معده، تپش قلب و سردرد از آن استفاده می کردند. در چین هم از بهارنارنج برای درمان دل درد و اسهال خونی استفاده می شد. مردم بومی جنگل های آمازون از بهارنارنج در درمان تهوع، سؤهاضمه و یبوست استفاده می کردند. روغن بهارنارنج در مصارف آشپزی، آرایشی و آروماتراپی هم کاربرد دارد. اعراب از شکوفه های بهارنارنج برای درمان ناتوانی جنسی استفاده می کردند و این گیاه، دارویی مقوّی برای برانگیختن و تقویت قوای جنسی در مردان بود. بهارنارنج به طور سنتی آرامش‌بخش و ضدهیجان های دستگاه عصبی است. سردردهای عصبی و میگرن را کاهش می‌دهد. برای رفع ضعف اعصاب و مشکلات خواب، کاهش علائم یائسگی، تنظیم فشارخون، بهبود سرماخوردگی، رفع سکسکه، یبوست و سرگیجه کاربرد دارد.

مواد موثر مخلوط چای سبز و بهار نارنج نیوشا :
بهارنارنج حاوی مونوترپن ها، فلاونوئید، سینفرین، آدنوزین، آسپاراژین، تیروزین، والین، ایزولوسین، آلانین و بتا سیسترول است.