لوازم جانبی موبایل مواردی که به منظور پیوستن، پشتیبانی و یا در غیر این صورت نگه داشتن یک تلفن همراه طراحی شده اند، لوازم جانبی محبوب بسیاری از گوشی ها، به ویژه تلفن های هوشمند اصلی لوازم اورجینال جانبی

است. اقدامات مورد براساس اینچ (مثلا صفحه نمایش 5 اینچ) است. انواع مختلفی وجود دارد:

    لوازم جانبی موبایل
    
کیسه و آستین
    
هولستر
    
پوسته
    
پوسته ها
    
تسمه ایمنی
    
بمب ها
    
موارد فلیپ و کیف پول
    
محافظ صفحه و فیلم های بدن
    
حفاظت از قطره و شوک
    
مورد چرم

هولستر ها معمولا برای دستگاه هایی که دارای شارژر موبایل پوشش کامپوزیتی هستند و یا از پلاستیک ساخته شده اند و بدون جابجایی سخت در معرض استفاده قرار می گیرند.
موارد بسیار سنگین برای محافظت از قطره و خراش طراحی شده اند.

یک مورد ثابت، تجربه کاربر را بهبود می بخشد، مخصوصا برای چند رسانه ای، فیلم ها و صوتی توصیه می شود.
مورد Folio یک مورد ترکیبی و ایستاده است و ممکن است شامل یک صفحه کلید (USB برای گوشی های هوشمند OTG یا صفحه کلید بلوتوث) باشد.

کابل اورجینال ایفون
پوسته ها و طرح های پوشش می تواند برای حفاظت و شخصی سازی خدمت کند. اینها نتیجه طرح های نسبتا "برهنه" تولید شده توسط تولیدکنندگان مانند اپل، جایی که قطعات فلزی و شیشه ای دستگاه در معرض آسیب قرار گرفته اند و آسیب پذیر هستند. آنها از holsters متمایز هستند، در حالیکه در مورد استفاده از دستگاه اجازه استفاده را می دهند، اما در بسیاری از موارد شامل یک کلیپ کمربندی یا دستگاه دیگری است که قابلیت چسباندن آن را می دهد. آنها از پلاستیک سخت، لاستیک و یا قطعات جدید وینیل ساخته شده با چسب ساخته شده اند. پوسته های وینیل را می توان در بسیاری باطری گوشی  از وب سایت ها سفارش داد و از قبل برش داده می شود تا به تلفن همراه یا یک دستگاه الکترونیکی دیگر برسد. مواد وینیل ممکن است تقویت شده و یا بازیگران، با آخرین هزینه گران تر باشد. انتظار می رود وینیل تقویم شده فقط برای مدت کوتاه مدت (10 سال) مورد استفاده قرار گیرد در حالی که وینیل ورق در مدت زمان بیشتری استفاده می شود. وینیل تقویت شده نیز تمایل به کاهش حرارت دارد و می تواند به هر شکل (بالاتر از 80 درجه سانتیگراد) شکل بگیرد اما ممکن است در نور مستقیم خورشید فرو بریزد. امروزه استاندارد فیلم های تقویت شده تقریبا همانند وینیل ریخته گری است. وینیل کاراکتر از مشکلات بیشتر جلوگیری می کند، اما هزینه های شارژر موبایل آن تا 250٪ بیشتر است. 3M یک محصول ورق ورق تولید کرده است که آنها را "Controltac" می نامند. این پوشش وینیل یک نگاه براق تر را فراهم می کند و یک کانال انتشار هوا فراهم می کند که مانع از حباب ها در هنگام قرار دادن می شود. محبوب تر از وینیل ورق است به دلیل طیف وسیعی از طرح ها.

کابل اورجینال ایفون
موارد سفارشی گوشی از چاپ سفارشی استفاده می کنند. شرکت های مختلف روش های مختلفی برای چاپ روی موارد دارند، بعضی از روش های تزریقی برای چاپ در موارد تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند، روش های دیگر شامل پوست چاپ جوهر افشان و روش های رنگ چاپ سه بعدی است.

برخی از تلفن های دارای پوشش قابل تعویض هستند.
یک دکمه انتشار روی جلد این امکان را فراهم می کند تا با پوشش جدید سلول جایگزین شود. تلفن هایی که دارای یک پوشش قابل تعویض نیستند، می توانند لغزش را بر روی جلد ببندند. اینها در چرم، وینیل، سیلیکون یا پلاستیک سخت می آیند.

موارد کاربردی می تواند یک باتری خارجی، یک USB، بلوتوث، صفحه کلید WiFi و ماوس پد لمسی را به طریقی مشابه با تبلت ها ادغام نماید.