شهر بندری ایوتاپه آلانیا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر آلانیا، شهر بندری ایوتاپه آالانیا می باشد و هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند.

این شهر بسیار زیبا تا شهر آلانیا 30 کیلومتر فاصله دارد. این شهر با سبک معماری رومی ساخته شده که به سالیان گدشته بر می گردد.

شهر بندری ایوتاپه آلانیا

دلیل نام گذاری ان شهر بندری ، آنتیکوس بود که به افتخار همسرش این نام را برای این شهر زیبا گذاشتند. در شهر بندری ایوتاپه آالانیا ، دیدنی های جذابی از جمله حمام کلیسا ، آکروپل و نکروپل جای گرفته است.

از نظر قدمت ، شهر بندری ایوتاپه آالانیا جز شهرهای تاریخی کشور ترکیه می باشد که در آن اثرهای تاریخی با ارزشی وجود دارد.این شهر زیبا دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است.

شهر بندری ایوتاپه آلانیا

این شهر بندری ایوتاپه آالانیا به مرور زمان به شکل یک بندرگاهی ساخته شده است ، از این رو همیشه در این شهر ازدحام بسیاری وجود دارد و این هیاهو می تواند برای هرکسی جالب باشد.

این منطقه غروب بسیار زیبایی دارد و کمتر کسی از توریست ها حاضر است  غروب دیدنی این منطقه را از دست بدهد. در زمان غروب افتاب نور آفتاب با آب منعکس شده و درخشندگی چشم نوازی به وجود می آید که بسیار دیدنی است وهر کسی را شگفت زده می کند.

شهر بندری ایوتاپه آلانیا

در شهر بندری ایوتاپه آالانیا بازار تجارت رونق بسیاری داشته ، و همچنین این شهر از نظر اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است ، چرا که هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند و این باعث شده که این شهر بندری به کشور ترکیه رونق بسیاری داده و یکی از بندرگاه های دارای ارزش و زیبای این کشور شود.

این شهر بندری دارای مساحت زیادی نیست ولی بخاطر مکان زیبایش یکی از منطقه های جذاب و مهم ترکیه به حساب می آید و برای کشور ترکیه به عنوان یکی از مناطق درامدزا محسوب می شود.

امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای توریستان و گردشگران در شهر بندری ایوتاپه آالانیا فراهم شده است. و همچنین انوع هتل ها و رستوران ها برای استراحت گردشگران در این مکان فعال می باشند و امکانات به گونه ای فراهم شده که هر گونه نیاز افراد در این شهر به راحتی رفع می شود.