دعوتنامه استرالیا

اگر قصد سفر و اقامت در استرالیا را دارید، یا ساکن استرالیا هستید و قصد دارید پذیرای عزیزانتان باشید، دعوتنامه استرالیا به شما کمک شایانی خواهد کرد. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات درباره دعوتنامه های استرالیا هستید، مطالب پیش رو برای شما مفید خواهد بود.

دعوتنامه استرالیا

دعوتنامه استرالیا، نامه ای است که از سوی افراد آشنا و بستگان شما از استرالیا برای دعوت شما به این کشور، یا از سوی ارگان ها به منظور دعوت به همکاری شغلی و علمی، شرکت در همایش ها، خرید، بازدید و مانند آن صادر می شود. این دعوتنامه خصوصا اگر یک دعوتنامه ی رسمی باشد، در حقیقت تضمین تأمین هزینه های زندگی فرد مدعی و اثبات کننده ی وجود شرایط اقتصادی مناسب برای تقبل هزینه های آن فرد، توسط دعوت کننده ای است که می تواند شخص حقوقی یا حقیقی باشد.

دعوتنامه استرالیا

شرایط ارسال دعوتنامه استرالیا

فرد فرستنده دعوتنامه استرالیا می تواند شهروند بومی یا مهاجر باشد. هر کشوری می تواند برای خود قوانینی در خصوص شرایط ارسال دعوتنامه، شرایط لازم برای دعوت کننده و هم چنین دعوت شونده داشته باشد. قطعاً برای ارسال دعوتنامه از کشور استرالیا نیز شرایطی وجود دارد که هم سو با سیاست های استرالیا است. مثلاً میزان حداقل درآمدی که برای افراد در نظر گرفته می شود می تواند در هر کشوری متفاوت باشد.

این بستگی به شرایط زندگی کردن و تأمین ضروریات زندگی مردم در استرالیا دارد که چه شرایطی باید برای ارسال دعوتنامه استرالیا در نظر گرفته شود؛ هم چنین مهم است که چه تعداد افراد با دعوتنامه های استرالیا به کشور دعوت می شوند و بسته به تعداد آنان این کف درآمدی تغییر می کند. به طور کلی شرایط و قیود لازم در این راستا است که اثبات کننده ی توانایی مالی فرستنده دعوتنامه باشد. به کلام ساده تر وقتی کسی می خواهد دیگری را دعوت کند، اعلام و اثبات می کند که آمادگی پرداخت هزینه های او را دارد یا چنان چه فرستنده دعوتنامه این آمادگی را به صورت صد در صدی نداشته باشد، دعوت شونده توسط دعوتنامه می تواند در باب تمکن مالی خود مدارک بیشتری ارائه دهد تا اطمینان از این جهت حاصل شود.

حتی گاهی اوقات می توان در صورت کسری درآمد، با قرار دادن وثیقه ای، آن کسری را جبران کرد. گاهی ممکن است یک فرد به تنهایی نتواند هزینه های زندگی دعوت شدگان را بر عهده بگیرد و از جمعی استفاده شود به این صورت که دو یا چند نفر تعهدنامه ارائه می دهند که هزینه های دعوت شدگان را بر عهده بگیرند. این ها کلیات دعوتنامه است؛ اما این که نوع دعوتنامه چیست و با چه دلیل و عنوانی صادر می شود نیز می تواند بر تعیین شرایط آن تأثیر گذار باشد.

شرایط ارسال دعوتنامه استرالیا

انواع دعوتنامه استرالیا

دعوتنامه می تواند تحت هر عنوانی و با هر دلیلی ارسال شود اما دعوتنامه ها در چند دسته کلی و عمده بیشتر شناخته می شوند که عبارتند از دعوتنامه توریستی، دعوتنامه کاری، دعوتنامه خویشاوندی و خانوادگی، دعوتنامه تجاری استرالیا و دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا.

دعوتنامه توریستی استرالیا

نوع توریسیتی دعوتنامه استرالیا برای کسانی مفید است که قصد دارند برای سفر، دیدار اعضای خانواده از جمله فرزند، پدر و مادر، خواهر و برادر یا دیگر افراد از فامیل و بستگان به استرالیا بروند یا اینکه قصدشان از سفر، ملاقات های کاری یا شرکت در همایش است؛ بنابراین با ارسال دعوتنامه توریستی استرالیا می توان صدور ویزایشان را سرعت بخشید.

ارسال دعوتنامه از کشور استرالیا به معنای اخذ ویزا نیست و باید سایر شرایط نیز سنجیده شود و ویزا صادر گردد اما دعوتنامه از کشور استرالیا می تواند در سرعت این روند تاثیر بگذارد. مدت زمان ویزای توریستی معمولا سه تا شش ماه است. صدور این ویزا به شکل الکترونیکی است و در پاسپورت ثبت نمی گردد و تنها کافی است سفارتخانه تأیید کند که فرد ویزا دارد.  ویزای توریستی خود انواع و زیرشاخه هایی دارد.

دعوتنامه توریستی استرالیا

اگر دوست دارید به عنوان گردشگر به استرالیا سفر کنید یا قصدتان از سفر، دیدار اعضای خانواده و بستگان است، می توانید با دعوتنامه توریستی استرالیا، کار صدور ویزای خود را آسان تر نمایید. اختیارات شما با دعوتنامه ی توریستی و اخذ ویزای توریستی عمومی در استرالیا تنها سه ماه تحصیل است و نمی توانید فعالیت دیگری از جمله شغل و کسب درآمد داشته باشید. مدت اعتبار ویزاهای توریستی عمومی از سه ماه تا دوازده ماه است. نکته ی دیگر لزوم پلیس چک و آزمایشات پزشکی است که تا یک سال اعتبار دارد.

اگر اقوام نزدیک و خویشاوندان شما در استرالیا هستند، می توانند از راه ویزای توریستی با تضمین اسپانسر هم استفاده کنند که معمولاً به این صورت است که ضمن ارسال دعوتنامه توریستی استرالیا، مبلغی را نزد دولت استرالیا می گذارند که معمولاً بین پنج هزار تا پانزده هزار دلار استرالیا متغیر است و آنگاه پس از بازگشت شما آن را پس می گیرند. اعتبار این ویزا نیز از سه ماه تا دوازده ماه است. پلیس چک و آزمایشات پزشکی نیز لازم است که تا یک سال اعتبار دارد. دعوتنامه ی خانوادگی می تواند در اخذ این ویزا به شما کمک کند.

اگر سفر شما به استرالیا به منظور قراردادهای شغلی، شرکت در کنفرانس ها، مصاحبه ی کاری و مانند آن است، می توانید از ویزای توریستی بیزنسی استفاده کنید. دعوتنامه کاری از طرف ارگانی که شما را دعوت کرده است می تواند این روند را سهولت ببخشد.دریافت این ویزا نیز مانند دیگر ویزاهای توریستی از سه ماه تا دوازده ماه است و مانند آن ها نیاز به پلیس چک و آزمایشات پزشکی دارد.

دعوتنامه توریستی استرالیا

دعوتنامه کاری استرالیا

ممکن است یک کارفرما درکشور استرالیا متوجه سوابق تحصیلی شما بشود و در صورت وجود مدارک نشان دهنده مهارت و تخصص شما و نیز آشناییتان با زبان انگلیسی تصمیم بگیرد برای شما دعوتنامه کاری استرالیا ارسال کند و به این شیوه شما را رسماً استخدام کند. البته دریافت دعوتنامه ی کاری چندان آسان نیست زیرا کارفرما برای فرستادن این نامه می بایست کاملاً شما را در کشور خود ضمانت کند.

این ضمانت طی پروسه ای توسط کارفرما صورت می پذیرد و سپس دعوتنامه از کشور استرالیا صادر می شود. بی شک برای هر کارفرما استخدام یک سیتیزن آسان تر از یک تبعه خارجی است. لازم است متقاضی این دعوتنامه، کارفرما را از هر جهت متقاعد کند تا او راغب شود پیگیر کار های ضمانت و دعوت شود.

این متقاعد شدن نیازمند آن است که مدرک تحصیلی یا مهارت های شغلی فرد دعوت شونده به قدر کفایت یا حتی بیش از کفایت راضی کننده باشد. هر کشوری ممکن است یه یک یا چند دسته ی خاص از متخصصان نیاز بیشتری داشته باشد. داشتن مدارک قابل توجه در آن تخصص ها، سوابق کاری در زمینه ی مهارت خاص مورد نیاز و هم چنین داشتن دستاوردهایی در آن زمینه مثل اختراعات، انجام پروژه های موفق و نیز داشتن تألیفات اعم از کتب و مقالات مرتبط در توجیه کارفرما بسیار موثر خواهد بود.

مضمون دعوتنامه کاری استرالیا این است که فرد دعوت شده پس از ورود به کشور در کمپانی کارفرما استخدام و مشغول به خدمت خواهد شد. در مورد این دعوتنامه کسانی موفق هستد که به زبان انگلیسی کاملاً مسلط باشند، تحصیلات دانشگاهی آن ها دارای مدرک معتبر باشد و مهارت بالایی در تخصص و رشته ی خود نشان داده باشند.

دعوتنامه کاری استرالیا

فرصت های شغلی برای دریافت دعوتنامه استرالیا

آمار فرصت های شغلی استرالیا بستگی به شرایط اقتصادی دارد. اجازه ی اشتغال برای کسی که تمایل دارد در استرالیا اقامت داشته باشد و صاحب کسب و کار باشد الزامی است. بازار کار استرالیا در چند دهه اخیر، پیشرفت های بسیاری از نظر ساختار داشته است که به افزایش امکان اشتغال کمک شایانی نموده است. کشور استرالیا همواره در جهت جذب متخصصان در زمینه های گوناگون می کوشیده است و اگرچه در چند ساله اخیر خبرهایی از وضع قوانین جدید مهاجرتی در استرالیا به گوشمان خورده است، این کشور هنوز در حال جذب نیرو های متخصص است.

این گونه نیست که همه مشاغل به یک میزان شانس داشته باشند. برخی مشاغل که با عنوان pro-rata شناخته می شوند ،همان مشاغلی هستند که متقاضی زیادی دارند و از سوی دیگر ظرفیت کشور استرالیا در آن مشاغل محدود است. در اخذ ویزا با دعوتنامه، بر اساس شرایط شغلی و مهارتی افراد و شرایط کلی و جزئی دیگر امتیازاتی در نظر گرفته می شود. برای اکثر افراد با مشاغل دیگری که خارج از لیست pro-rata هستند، 60 امتیاز کافی است؛ در حالی که برای یک مشاغل لیست شده در pro-rata امتیاز بیشتری لازم است.

فرصت های شغلی برای دریافت دعوتنامه استرالیا

مثلاً حسابداری و حسابرسی جزء مشاغل این لیست است که ظرفیت پذیرش آن محدود شده است. افراد دارای این مشاغل برای مهاجرت نیازمند 70 امتیاز هستند و مدت زمان بیشتری نیز باید منتظر بمانند. هم چنین مشاغلی که در حوزه فناوری اطلاعات هستند، مشاغل گروه های مهندسی نظیر مهندشان صنایع، مکانیک، تولید، مشاغل مربوط به حوزه کامپیوتر نظیر برنامه نویسان کامپیوتری، تحلیل گران سیستم و کارشناسان شبکه نیازمند امتیاز بیشتری برای ویزا هستند.

چنانچه ظرفیت مشاغل لیست pro-rata افزایش یابد، یا چنانچه تعداد دعوتنامه کاری برای این مشاغل کنترل شود و از میزان تمرکز بر آن کاسته شده و دعوتنامه کاری برای مشاغل دیگری نیز افزایش یابد، وضعیت پذیرش این مشاغل بهبود خواهد یافت.

فرصت های شغلی برای دریافت دعوتنامه استرالیا

دعوتنامه تجاری استرالیا

هنگامی که نیاز به اخذ ویزا و سفر به استرالیا با مقاصد تجاری وجود داشته باشد، می توان از دعوتنامه ی تجاری استرالیا کمک گرفت. دعوتنامه ی تجاری معمولاً از جانب ارگان ها و سازمان ها به منظور تجارت ارسال می شود. دعوتنامه تجاری دارای قوانینی است که می بایست برای حفظ اعتبار آن و تأثیرگذاری اش بر روند صدور ویزا رعایت شود.

این دعوتنامه معمولاً برای انجام فعالیت ها و دادوستدهای تجاری بین کمپانی ها، معاملات، بازدید و خریدوفروش دستگاه ها یا وسایلی باهدف رشد تجاری و اقتصادی فرستاده می شود. هدف از سفر و مدت زمان ماندن در استرالیا باید در این دعوتنامه مشخص شده باشد و چنانچه تأمین هزینه های سفر به عهده کمپانی یا ارگان دعوت کننده است، این مسئله باید در دعوتنامه عنوان شود.

دعوتنامه تجاری استرالیا

دعوتنامه خانوادگی استرالیا

دعوتنامه ی خانوادگی معمولاً از سوی یکی از اعضای درجه اول خانواده که آمادگی پذیرش افراد خانواده خود و مهاجرت به روش خویشاوندی را دارد ارسال شود. قبول این دعوتنامه نیز مستلزم این است که هم دعوت کننده و هم دعوت شونده واجد شرایط لازم جهت تشکیل پرونده ی مهاجرت باشند.  در این شرایط فرد دعوت کننده ا ازنظر قانونی مسئول حمایت مالی فرد مهاجر است و هم چنین اطمینان از این نکته می بایست وجود داشته باشد که فرد دعوت شونده پس از ورود درخواست هیچ حمایت یا کمک مالی از طرف دولت نداشته باشد. این دعوتنامه نیز شاخه های دیگری دارد.

دعوتنامه استرالیا جهت مهاجرت همسر و فرزندان

در صورتی که فرد شهروند دائمی باشد و سن قانونی داشته باشد، می تواند همسر و فرزندان را برای زندگی در استرالیا دعوت کند. او در این دعوتنامه و روند تشکیل پرونده را اثبات خواهد کرد که توانایی هرگونه حمایت و سرپرستی همسر و فرزندان خود را دارد. به این شکل که یک قرارداد حمایت مالی امضا می کند که او را متعهد می سازد حمایت لازم از فرد دعوت شونده را داشته باشد.

دعوتنامه خانوادگی استرالیا

فرد در صورت داشتن حق اقامت دائمی و سن قانونی هم چنین می تواند برای سایر بستگان خود دعوتنامه خانوادگی ارسال کند. ازجمله برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر و نیز فرزندان آنها، یا نوه ها و فرزندان یتیمی که به سن قانونی نرسیده و ازدواج نکرده اند، بچه های زیر هجده سال که تمایل به سرپرستی آنها داشته باشد یا فردی از وابستگان که فرد نزدیک تری را برای حمایت نداشته باشد.

ارسال دعوتنامه خانوادگی نیز برای هر تعدادی که صورت بگیرد مستلزم داشتن حداقل درآمدی است که قانوناً برای آن تعدادی از دعوت شوندگان در نظر گرفته شده است.

دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا

این نوع دعوتنامه استرالیا به منظور بازدید از نمایشگاه هایی که در استرالیا برگزار می شود، ارسال می گردد. هر دعوت کننده باید متن دعوتنامه نمایشگاهی را بر اساس زمینه ی نمایشگاه و شغلی که فرد دعوت شونده دارد تنظیم کند. متن دعوتنامه ی نمایشگاهی و روند ارسال آن از دعوتنامه های کاری و تجاری آسان تر است اما به هر صورت دعوتنامه ای است که رسمی تر از دعوتنامه های خانوادگی و خویشاوندی یا توریستی است؛ هرچند نیاز به امضا و مهر ارگان خاصی ندارد.

دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا

دعوتنامه نمایشگاهی از سوی چه کسانی ارسال می شود؟

به طور کلی، برگزارکنندگان نمایشگاه هایی که در طول سال یا در مقاطع خاص در استرالیا برگزار می شود، می توانند برای کمپانی ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل دارند به نمایشگاه خود دعوت کنند، دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا ارسال کنند. در این دعوتنامه اطلاعات کامل فرد دعوت کننده و دعوت شونده نوشته می شود؛ ضمن اینکه هدف از سفر، محل اقامت شخص دعوت شونده و چگونگی پرداخت و تأمین هزینه های سفر فرد یا افراد دعوت شده درج می گردد. هر فردی که دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا دریافت می کند، با مراجعه به سفارت استرالیا در کشور خود می تواند در راستای اخذ ویزای استرالیا اقدام کند.

مدت زمان اعتبار دعوتنامه نمایشگاهی معمولاً به مدت زمان برگزاری نمایشگاه بستگی دارد. پس از پایان یافتن زمان برگزاری نمایشگاه و اختتامیه ی آن، فرد یا افراد دعوت شده باید به کشور خود بازگردند. ضمناً لازم است برای اطمینان، دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا چندین روز پیش از برگزاری نمایشگاه برای افراد ارسال گردد.

دعوتنامه تحصیلی استرالیا

شخصی که می خواهد به قصد تحصیل به استرالیا سفر کند می تواند از نوع تحصیلی دعوتنامه استرالیا استفاده کند. به این صورت که یک شخص یا یک دانشگاه به عنوان اسپانسر برای او دعوتنامه بفرستد. دعوتنامه تحصیلی استرالیا برای فردی مفید خواهد بود که به سن قانونی هجده سال رسیده باشد و هم چنین پشتوانه ی مالی کافی داشته باشد.

فردی که متقاضی دعوتنامه تحصیلی استرالیا است می تواند با هدف افزایش و بالا بردن سطح مهارت شغلی، ارتقاء زمینه ی تحصیلات دانشگاهی یا حیطه ی تخصصی خود در دوره های کارآموزی شغلی شرکت کند. هم چنین می تواند در دوره های کارآموزی جهت افزایش کارآمدی در حرفه ی خود بعد از دریافت دعوتنامه تحصیلی استرالیا شرکت کند و یا بعد از دریافت دعوتنامه، در پروژه ی تحقیقاتی در استرالیا شرکت جوید.

دعوتنامه تحصیلی استرالیا

بنابراین فرد متقاضی دعوتنامه استرالیا از نوع تحصیلی، یا باید کارآموز شغلی باشد یعنی فردی که به کارآموزی مبنی بر مکان کار احتیاج دارد تا مهارت شغلی، تحصیلی و تخصصی خود را بالا ببرد. برای این افراد معمولاً زمان دو سال جهت تحقق اهداف تحصیلی شان تعیین می شود.

یا اینکه فردی که خود متخصص، مدیر یا دارای مقام رسمی در دولت است، برای شرکت در دوره های ارتقاء شغل به استرالیا سفر می کند. پیگیری دعوتنامه ی تحصیلی برای چنین افرادی توسط یک کارفرما (نه در داخل استرالیا) تنظیم و هماهنگ می شود. زمان تعیین شده برای این افراد، هجده ماه (یک سال و نیم) است.

گاهی نیز یک فرد متخصص دارای تحصیلات عالی، برای شرکت در پروژه تحقیقاتی و به مدت دوازده ماه (یک سال) توسط یک دانشگاه در داخل استرالیا و یا موسسه ی پژوهشی استرالیایی دعوت می شود.

افراد با داشتن ویزای تحصیلی استرالیا امتیازاتی را کسب می کنند. از جمله ی این امتیازات می توان به تعدادی اشاره کرد:

فرد یا افراد دعوت شونده می توانند تا زمان اتمام دوره ی کارآموزی یا پژوهش، در استرالیا اقامت داشته باشند و مشغول دوره ی کارآموزی باشند که در درخواست ویزای خود و هم چنین دعوتنامه تحصیلی مطرح کرده اند.

هم چنین فرد یا افراد دعوت شده از زمان صدور ویزا تا پایان اعتبار آن می توانند به خارج از استرالیا سفر کنند و مجدداً به آنجا بازگردند.

دعوتنامه تحصیلی استرالیا

چه کسی می تواند دعوتنامه استرالیا ارسال کند؟

هر فردی که مقیم کشور استرالیا است می تواند خانواده، اقوام و دوستان خود را با دعوتنامه های استرالیا به آن کشور دعوت کند؛ به شرطی که به نحوی بتواند داشتن توانایی مالی برای بر عهده گرفتن هزینه های زندگی آن فرد و بازگشت او را تعهد بدهد. هم چنین وقتی یک ارگان، مثلاً یک دانشگاه یا یک شرکت استرالیایی برای شخص یا اشخاصی در کشور دیگر دعوتنامه می فرستد تا با آنان همکاری داشته باشد یا آنان را دعوت به بازدید یا شرکت در همایشی می کند، این دعوتنامه به معنای تقبل هزینه های کامل زندگی فرد یا افراد دعوت شونده تا پایان مدت زمانی است که در دعوتنامه کشور استرالیا آمده است.

هم چنین دعوتنامه می تواند تنها یک دعوت باشد یا اینکه علاوه بر دعوت، ضمانتی برای شما از سوی کشور مبدأ نیز باشد تا در تسریع صدور ویزای شما تأثیر بیشتری داشته باشد. البته ارسال دعوتنامه استرالیا دلیل کافی و تضمین کننده ی صدور ویزا نیست اما روند آن را به نحو قابل توجهی سرعت خواهد بخشید.

هر دعوتنامه از استرالیا یک مهلت زمانی معین دارد که توسط دعوت کننده اعلام شده است و به این معناست که دعوت کننده، تامین مالی دعوت شونده را تا آن زمان تضمین کرده است. اگر فرد دعوت شده با دعوتنامه تصمیم داشته باشد مدت بیشتری از مهلت دعوتنامه را در کشور مورد نظر اقامت داشته باشد، باید مدارک بیشتری که اثبات کننده ی تمکن مالی خودش باشد ارائه دهد.