اطلاعات کلی درباره یونان:

مساحت زمین: 50، 502

کل مساحت: 50،942
جمعیت (2014): 107755،57

امید به زندگی: 80.3

سرمایه (سال 2011): آتن، 3.414 میلیون
سایر شهرهای بزرگ: تسالونیکی، 883،000
واحد پولی: یورو

تاریخچه درباره یونان :

درباره یونان – در هزاره ی اول هجری شمسی، جمعیت بیش از حد باعث شد که یونانی ها مهاجرت کنند و مناطق را از اسپانیا به آسیای میانه مستعمره بگیرند. یونانی ها در طول قرن هشتم، الفبای خود را از دانش آموزان فنیقیده آموختند. در قرن شانزدهم، دو سیاست غالب آتن و اسپارت بود. قرن پنجم خرداد، که به عنوان عصر طلایی فرهنگ آتن شناخته شده بود، شکست آتنی ها در جنگهای فارسی و شکستن آتن و متحدان آن توسط اسپارت و متحدان آن در جنگ پلوپونزیا شد.

درباره یونان
عدم توانایی یونانیان برای پیوستن به سیاست، در پی پیوستن سرزمین های خود توسط فیلیپ دوم مقدون و پسرش اسکندر بزرگ، منجر به انحلال سرزمین های آنها شد. تمدن یونان از طریق جاه طلبی الکساندر برای امپراتوری جهانی و تحسین او از یادگیری یونانی به همه سرزمین های فتح  شده اش گسترش یافت. مرگ اسکندر در سال 323 قبل از میلاد، فروپاشی امپراطوری خود و عدم احساس ملی در میان یونانیان، راه را برای فتح آنها توسط رم در پایان جنگهای مقدونی در 146 هجری قمری آماده کرد.
یونان یک استان در روم شناخته شد، اما آتن همچنان مرکز یادگیری بود. زبان یونانی ، زبان گفتن ، زبان فرهنگ، تجارت، هنر و سیاست بود. یونانی ها در رم، در شهر اسکندریه مصر و جاهای دیگر، به طور گسترده ای نفوذ داشتند. به همین دلیل، دوره بین مرگ اسکندر و آغاز امپراتوری روم به عنوان دوره ی هلنیست شناخته می شود.
هنگامی که امپراطوری روم به طور رسمی در سال  395 تقسیم شد، یونان، تا به این زمان مسیحی شد، بخشی از امپراتوری روم شرقی بود، که در نهایت به عنوان امپراتوری بیزانس شناخته می شود  به همین ترتیب از بیزانس، نام قبیله قسطنطنیولی، پایتخت آن . امپراتوری بیزانس بیش از یک هزار سال طول کشید. در طول این دوره، تمدن یونان به هنر و فرهنگ بیزانس ادامه داد.

درباره یونان
شکاف رسمی بین مسیحیت ارتدوکس شرقی و کاتولیک رومی در سال 1054 به وقوع پیوست، زمانی که پاپ لئو IX و پاتریارک مایکل کرالریوس از یکدیگر جدا شدند. تداوم حکومت بیزانس توسط سقوط قسطنطنیه در جنگ های صلیبی چهارم در سال 1204 شکسته شد. تحت امپراتوری لاتین شرق، که تا سال 1261 ادامه یافت، یونان به فرقه های فئودال تقسیم شد.

ترک های عثمانی که در اواخر دهه ی 1453 قسطنطنیه را و در سال 1453 شبه جزیره یونان را فتح کردند، به یونانی ها بخش بزرگی از خودمختاری محلی داد. امور کلیسایی توسط کلیسای ارتدکس تحت کنترل بود و تجار یونان در زمینه فعالیت های تجاری خود در سراسر جهان قرار داشت، اما یونان خود را فقیر محسوب می کرد. پس از تلاش ناموفق برای سرنگونی ترک ها در سال 1770 – قیام با کمک روسیه، به عنوان بخشی از برنامه کاترین گراند برای جایگزینی مسلمان با حکومت مسیحی ارتدوکس در سراسر خاورمیانه شد که موجب همدردی زیادی در اروپا شد، تنها پس از بریتانیا، فرانسه و روسیه تصمیم گرفت برای کمک به یونانیان در سال 1827 با هم متحد شوند. این سه کشور استقلال یونان را از طریق پروتکل لندن سال 1830 به رسمیت شناختن عثمانی ها شرایط را بعدا در سال پذیرفتند.

درباره یونان
همین سه قدرت نیز شخصیت اتو از بایرن را برای یونان پیدا کردند. در دوران سلطنت خود (1844-1832)، اتو با یک سری مشکلات داخلی و خارجی مواجه شد. در ماه مارس سال 1844، دولت اوتو به منظور ایجاد یک قانون اساسی برای ایجاد یک دولت جدید تحت فشار قرار گرفت. تحت این سند، رهبر به عنوان یک پادشاه قانون اساسی سلطنت خواهد کرد و مجلس قانونگذار را در طول 25 سالگی انتخاب خواهد کرد. اوتو موفق به نگه داشتن قدرت برای یک دهه دیگر، تا زمانی که جنگ کریمه  شروع شد .اوتو نیروهای خود را برای اشغال سرزمین عثمانی با اظهارات محافظت از مسیحیان در بالکان فرستاد ، اما قدرت های اروپایی علیه او بودند. اتو، تحقیر شد، مجبور شد از “سمت مسیحی” خود در بالکان بگذرد. او در سال 1862 همه چیزرا رها کرد.
بعد، پرنس ویلیام جورج دانمارک که به عنوان پادشاه جورج I حکومت کرد، تا زمان ترور او در سال 1913 کنترل یونان را گرفت.

درباره یونان

درباره یونان توموگرافی
حدود چهار پنجم یونان از جمله بیشتر جزایر کوهستانی است،. مهم ترین محدوده Pindus، که در مرکز شبه جزیره شمال-جنوب در حدود 2650 متر بالاترین قله است و خانه افسانه ای خدایان قدیم بود.
یونان دارای چهار منطقه جغرافیایی قابل تشخیص است. محدوده Pindus شمال یونان را به اپیروس  در غرب و دشت های آفتابی، از شرق تقسیم می کند. این منطقه شرق شامل دشتهای تسالالی و “استانهای جدید” مقدونیه و تراکیه است؛ زیرا آنها پس از جنگهای بالکان در بخشی از یونان بودند. یونان مرکزی انگشت جنوب شرقی زمین است که شهرهای یونان باستان را در بر می گیرد و از جمله استان های کلاسیک مانند آتیکا، بوئوتیا،  Locris است. جنوب یونان کوهستانی و چهار انگشتی است که از خلیج کورنتس  از سرزمین اصلی جدا شده است. جزایر اژه شامل Cyclades متعدد از جمله رودس (Rhodes)؛ و دو جزیره بزرگ کرت و Euboea است.

درباره یونان
رودخانه یونان همیشگی نیست بسیاری از آنها در تابستان خشک می شوند و بهار دوباره تشکیل می شوند. طولانی ترین رودخانه Maritsa است که در امتداد مرز شمال شرقی فاصله 480 کیلومتر (300 مایل) قرار دارد.
یونان در بالای همگرایی صفحات تکتونیکی اوراسیایی و آفریقایی واقع شده است، وضعیتی که موجب زلزله و لرزه های مکرر می شود. در حالی که بسیاری از زمین لرزه ها  کم ارتفاع با حداقل آسیب هستند، زمین لرزه های قوی تر به طور کامل غیر معمول نیست. در 14 اوت 2003، زمین لرزه ای 6.3 برابر در یونان غربی رخ داد که باعث تلفات حدود 50 نفر و جاده ها و ساختمان ها شد.

درباره یونان

موقعیت درباره یونان :
یونان جنوبی ترین کشور در شبه جزیره بالکان با مساحت 131،940 کیلومتر مربع (50،942 مایل مربع) است. حدود یک پنجم از این منطقه از بیش از 1400 جزیره در دریاهای اونی و دریای اژه تشکیل شده است. در مقایسه با منطقه یی که یونان اشغال شده کمی کوچکتر از ایالت آلاباما است. یونان قاره ای طول 940 کیلومتر ناسا و عرض 772 کیلومتر دارد. این جزیره توسط مقدونیه و بلغارستان، در دریای خزر ترکیه، در دریای اژه، در دریای مدیترانه، در دریای سیاه و در آلانیا محدود شده است. پایتخت یونان، آتن، در امتداد ساحل جنوبی کشور واقع شده است.

نقشه یونان
جغرافیا درباره یونان
یونان در جنوب اروپا واقع شده است و شبه جزیره ای نامنظم در مدیترانه با دو شبه بزرگ دیگر بزرگ که از آن به نام های Chalcidice و Peloponnese شکل می گیرد تشکیل می شود. جزایر یونان معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: جزایر یونانی  از جمله کورفو، Cephalonia و Leucas  در غرب سرزمین اصلی و جزایر اژه (از جمله یوبیا، ساموس، چیوس، لسوبو و کرت) به شرق و جنوب مرکزی یونان، اپیروس و غرب مقدونیه همه کوهی هستند. زنجیره اصلی کوه های پیستا از شمال غربی یونان به پلپونوس گسترش می یابد. کوه المپیوس، ارتفاع 9،570 فوت (2،909 متر)، بالاترین نقطه در کشور است.
واحد پولی کشور یونان

یورو به عنوان ارز رسمی در سال 2002 جایگزین drachma شد. یورو به 100 سنت تقسیم می شود. سکه های دارای ارزش 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنت و 1 یورو و 2 یورو وجود دارد.

مردم یونان
تعطیلات درباره یونان :

روز نیوز، 1 ژانویه؛ Epiphany، 6 ژانویه؛ روز استقلال، 25 مارس؛ روز کار، 1 مه؛ فرضیه، 15 آگوست؛ روز ملی (سالگرد مقاومت در برابر حملات ایتالیایی در سال 1940)، 28 اکتبر؛ کریسمس، 25 دسامبر؛ روز بوکس، 26 دسامبر. تعطیلات مذهبی همراه شامل روز دوشنبه، جمعه خوبی و دوشنبه عید پاک است.

اب و هوای یونان
آب و هوای کشور یونان:
آب و هوا در جنوب یونان و در جزایر مدیترانه با تابستان های گرم و خشک و سرد و مرطوب  در زمستان می باشد . زمستان در مناطق کوهستانی شمالی بسیار شدید است. گرمای تابستان توسط کوه ها و دریاچه ها کنترل می شود. بارش باران در شمال و در کوه ها سنگین تر است. بارش بارندگی متوسط ​​سالانه از 50 تا 121 سانتی متر در شمال و از 38 تا 81 سانتی متر در جنوب است. میانگین دمای آتن 17 درجه سانتیگراد است که از زمستان تا دمای 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت) در تابستان متغیر است.

گیاهان و جانوران یونان
گیاهان و جانوران درباره یونان:
از 4992 گونه گیاهان  که در یونان ثبت شده اند، حدود 742 گونه در این کشور وجود دارند. بسیاری از گیاهان دارویی و سایر گیاهان و گلهای نادر، گنجینه های گیاهی در یونان شکوفا می شوند. گیاه با توجه به ارتفاع متفاوت است.
حیوانات غنی نیستند، اما خرس، حیوانات وحش، شغال، روباه و قارچ هنوز هم در بسیاری از مناطق کم جمعیت وجود دارد. بز وحشی (agrimi) که از بقیه اروپا ناپدید شده است، هنوز هم در مناطق یونان و در جزیره کرت زندگی می کند. حدود 95 گونه از پستانداران در این کشور وجود دارد.