تور وان

همانند سفر به سایر نقاط جهان، برای سفر به شهر وان نیز می توانید تور وان خریداری کنید. شهر وان شهر ساحلی بسیار خوش آب و هوا و زیبایی است که پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار این سفر تکرار نشدنی را با یک تور وان مطمئن تجربه کنید. در سفر خود با تور توریستی وان می توانید از یک سفر زیبا به منطقه ی زیبا و ساحلی و ارزان کشور ترکیه لذت ببرید. سفر با تور ارزان قیمت وان می تواند کمی از مسئولیت ‌های شما را در سفر بکاهد و آرامش را به شما هدیه بدهد و لذت سفر را چند برابر کند. برای سفر به شهر وان ترکیه می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین انتخاب را از بین انواع تورها داشته باشید. برای سفر به وان می توانید با تورهایی از جمله هوایی، زمینی با اتوبوس یا قطار اقدام کنید. در کنار این تورها سفر با خودروی شخصی به شهر وان طرفداران زیادی دارد. سفر با تور وان نسبت به سفر به نقاط دیگر جهان برای شما هزینه ی کمتری خواهد داشت چرا که وان شهر ارزانی است حتی اجناس، کرایه اتومبیل و هتل از شهر تهران ارزان تر است. یک سفر چند روزه با تور لحظه آخری وان می تواند یکی از ارزان ترین سفرهای عمرتان باشد.

راهنمای سفر به شهر وان

شهر وان یکی از شهرهای ترکیه است که در نزدیکی مرز ایران ترکیه واقع شده است. وان یک شهر ساحلی است که در شرق دریاچه ی وان واقع شده است. شهر وان جمعیتی حدوداً ۳۷۰۰۰۰ نفر دارد. شهر وان یک شهر تاریخی است و دارای مکان های دیدنی و جذاب تاریخی است. مساحت شهر زیبای وان حدود ۴۳۰۰۰۰ کیلومتر است. شهر وان به خاطر داشتن گربه های پشمالویی که چشم هایی با دو رنگ متفاوت آبی و قهوه ای دارند شهرت جهانی دارد.

زبان و فرهنگ مردم شهر وان

مردم آن با زبان کردی کرمانجی صحبت می کنند و اگر کمی آشنا به زبان کردی باشید می توانید به راحتی با مردم وان ارتباط برقرار کنید. گویش مردمان شهر وان به زبان کردی کرمانجی است. البته اکثر کاسبان شهر وان با زبان فارسی آشنا هستند. اختلاف ساعت ترکیه با ایران در نیمسال اول یک ساعت و نیم و در نیمسال دوم نیم ساعت است. مردم شهر وان مسلمان هستند و اغلب زنان محجبه هستند و تعدادی هم که حجاب سر ندارند لباس های پوشیده می پوشند. شهر وان مردم بسیار خونگرمی دارد و به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.پول رایج شهر وان لیر است. اغلب قبل از سفر با تور وان این موارد به مسافرین توسط تور لیدر گفته می شود.

راهنمای سفر به شهر وان

بهترین زمان سفر با تور وان

آب و هوای شهر وان معتدل است تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. بهترین زمان سفر به شهر وان بهار و تابستان است و به خاطر زمستان های سرد این فصل برای مسافرت به شهر وان چندان مناسب نیست.

انواع تور برای سفر به شهر وان ترکیه

برای سفر به کشور ترکیه همانند سفر به دیگر کشورهای خارجی باید ابتدا برای تهیه گذرنامه و پاسپورت اقدام کنید. برای سفر به شهر وان نیازی به تهیه ی ویزا ندارید چرا که طبق توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و ترکیه مردم ایران برای سفر با تور ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارند و می توانند به مدت سه ماه در کشور ترکیه به گشت و گذار بپردازند. منظور از تأکید بر کلمه ی گشت و گذار این موضوع است که بدون ویزا شما حق کار، تحصیل در این کشور را ندارید و فقط می توانید برای تفریح به شهر وان بروید و اگر قصد تحصیل یا کار در وان را دارید باید برای خود ویزا تهیه کنید.

تور هوایی وان

اگر چه شهر وان در نزدیکی ایران قرار دارد اما سفر به آن از شهرهای دورتر ایران به مرز ترکیه از طریق تورهای زمینی کمی سخت به نظر می رسد. می توانید با تور هوایی وان به راحتی به شهر وان سفر کنید. فاصله ی تهران تا شهر وان ترکیه 773 کیلومتر است و سفر هوایی تهران وان تقریباً یک ساعت و ده دقیقه به طول می انجامد. البته تغییرات آب و هوا می تواند در مدت پرواز تغییر ایجاد کند. نزدیک ترین شهر ایران به وان شهر تبریز است که فاصله آن تا شهر وان 255 کیلومتراست و پرواز از تبریز به وان حدود نیم ساعت طول می کشد. البته باید تأثیرات آب و هوا را در پرواز باید در نظر گرفت. بنابراین تور تفریحی وان به صورت هوایی بهترین نوع تور وان برای شهرهای دور تر از مرز ترکیه است.

تور زمینی وان با اتوبوس

اغلب کسانی که قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارند ترجیح می دهند به صورت زمینی با اتوبوس سفر کنند چرا که با مسیرهای زمینی بسیار راحت و زودتر می شود به شهر وان رسید. تور زمینی وان به این صورت هستند که شما را با اتوبوس به شهر زیبای وان می برند. تور وان با اتوبوس مانند سایر تورها دارای پکیجی از خدمات فوق العاده برای مسافران است. تور زمینی وان با اتوبوس به این صورت است که اغلب مسافران از سراسر ایران با اتوبوس لوکس به شهر خوی می روند. سپس از آنجا از مرز رازی با اتوبوس های ترکیه به شهر وان که در ۹۰ کیلومتری مرز رازی است می روند. البته از طریق مرز سرو و بازرگان هم اتوبوس های تورهای وان می توانند از کشور خارج شوند. اغلب در تور وان با اتوبوس تور لیدر های خوبی همراه شما هستند و در طول سفر شما را راهنمایی می کنند و اطلاعاتی درباره اماکن دیدنی وان به شما می دهند.

تور زمینی وان با قطار

برای یک تور وان که قصد دارد مسافران خودش را از طریق قطار به شهر وان برساند آسان ترین راه این است که ابتدا مسافرین خود را به شهر تبریز برساند و از آنجا با قطار تبریز وان به شهر زیبای وان سفر کند. قطار تبریز وان تنها قطار مستقیم به وان از ایران است. قطار های دیگر به استانبول و آنکارا از شهرهای دیگر وجود دارد اما سفر کردن به این شهرها برای رسیدن به وان راه خوبی به نظر نمی رسد، چرا که فاصله آنکارا و استانبول تا شهر وان زیاد است. قطار تبریز وان هفته ای یک بار به سمت وان حرکت می کند. سفر با تور زمینی وان از طریق قطار به خاطر سرعت کم آن و توقف آن در گمرک و بازرسی های گمرکی طولانی خواهد بود. اما تور وان با قطار هم لذت های مخصوص به خود را دارد.

تور زمینی وان با قطار

بهترین مرزهای زمینی سفر به شهر وان

برای سفر به شهر وانِ ترکیه سه مسیر وجود دارد: مسیر اول کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به وان است. مرز رازی که در شهر خوی آذربایجان شرقی قرار دارد همین مسیر کوتاه است. این مرز در ترکیه کاپیکوی نام دارد. مسیر دوم مرز سرو واقع در آذربایجان غربی است که در ترکیه اسندره نام دارد. مسیر سوم مرزبازرگان است که گورباغ نام ترکی آن است. ساعت کاری مرز رازی ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر است و برای خروج از طریق این مرز باید در بین این ساعت در مرز رازی باشید. از مرز بازرگان تا شهر وان ۹۰ کیلومتر است. مرز سرو محدودیت زمان ندارد و هر لحظه می توانید از این مرز به ترکیه بروید. از مرز سرو تا شهر وان ۲۹۰ کیلومتر است. سومین راه برای ورود به ترکیه مرز بازرگان است این مرز هم مانند سرو محدودیت زمانی ندارد از مرز بازگان تا شهر وان ۲۰۰ کیلومتر است.

بهترین راه سفر به شهر وان از طریق مرز رازی است. مرز رازی در شهرخوی واقع شده است. شهر خوی در ۲۰۰ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است. اگر قصد سفر به وان را از مرز رازی دارید باید خود را ابتدا به تبریز برسانید و سپس به خوی و مرز رازی. ساعت کاری مرز رازی از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر می باشد و برای خروج و رد شدن از مرز باید بین ساعت ۹ تا ۴ عصر در مرز رازی باشید. مرز رازی در زبان ترکی مرز کاپیکوی نام دارد. برای رفتن به وان از مرز کاپیکوی تا شهر وان باید حدوداً ۹۰ کیلومتر راه را طی کنید. وسایل نقلیه در مرز کاپیکوی برای انتقال شما به شهر وان موجود هستند. اکثراً تور زمینی وان از این مسیر مسافرانشان را به شهر وان می برند.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر وان

شهر توریستی و زیبای وان دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود.

خانه ی گربه ی وان

بازدید از خانه ی گربه ی وان که برای حفاظت از گربه های پشمالوی صاحب چشم هایی با رنگ های متفاوت تأسیس شده است.

خانه ی گربه ی وان

قلعه ی وان

قلعه ی وان واقع در شرق دریاچه ی وان با قدمت ۹۰ سال قبل از میلاد مسیح مکان تاریخی بسیار باشکوهی است ‌.

دریاچه ی نمکی وان

دریاچه ی نمکی وان که نام شهر وان هم برگرفته از آن است و دیدن سواحل بسیار زیبای آن خالی از لطف نیست.

موزه ی وان

بازدید از موزه ی وان پیشنهاد ما برای علاقه مندان به تاریخ است.

کلیسای آختامار

کلیسای آختامار در ۴۵ کیلومتری شهر وان که بر روی جزیره ی آختامار واقع شده است.

بهترین مراکز خرید شهر وان

بهترین مراکز خرید شهر وان است که می توانید خریدهای خوبی با تخفیف های فوق العاده از این مراکز انجام دهید

  • آتایوس سیلور
  • تورکاز آی وی ام
  • آیدین پریهام

بهترین مراکز خرید شهر وان

هزینه ی سفر با تور وان

اگر از هزینه های گرفتن گذرنامه و پاسپورت برای سفر با تور وان صرف نظر کنیم اولین هزینه ی سفر به وان یا هر شهر خارجی دیگر پرداخت عوارض خروج است که برای شهر وان برای بار اول ۲۲۰۰۰۰ تومان است. اگر با تور ارزان قیمت وان سفر کنید می توانید هزینه ی وسیله نقلیه (هواپیما یا قطار)، هزینه غذا و اقامت را همان ابتدا بپردازید. که این هزینه با توجه به نوع سفر شما، درجه و سطح هتل شما متفاوت خواهد بود که اگر بخواهیم به صورت حداقل یا حداکثری هزینه ی تور دیدنی وان در سه روز را بیان کنیم تقریباً از ۱۰۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. هزینه ی دیگری که در تور توریستی وان برای شما به وجود می آید کرایه ی وسایل نقلیه داخل شهر و خرید شماست که طبق آنچه گفته شد ارزان ترین کشور ترکیه شهر وان است و هزینه های آن حتی از تهران کمتر است. مراکز خرید با تخفیف واقعی این امکان را برای شما فراهم می کند که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. برای جلوگیری از خسارات های احتمالی و ایجاد هزینه ی اضافی بهتر این است که قبل از سفر خودتان را بیمه کنید. هزینه ی سفر به شهر وان ترکیه بسیار پایین تر از سفر به اکثر شهرهای خارجی دیگر است. برای اقامت یک شبه در یک هتل واقع در مرکز شهر در اتاقی یک خوابه هزینه ای تقریباً معادل ۷۰۰ لیر باید بپردازید که این هزینه در هتل های خارج از مرکز شهر ارزان تر است. هزینه ی نقل و انتقال در وان با اتوبوس دو لیر و با تاکسی ده لیر است و هزینه ی یک لیتر بنزین در این شهر شش لیر می باشد. هزینه تور وان نسبت به هزینه ی تور شهرهای دیگر کشور ترکیه بسیار کم است.

هر چند سفر به وان سفر خیلی گرانی نیست اما همیشه اکثریت مردم طرفدار سفر ارزان هستند. برای اینکه سفر هر چه ارزان تری به شهر وان داشته باشید تور لحظه آخری وان را خرید کنید. تور لحظه آخری وان برای انواع تورها به شهر وان وجود دارد. یعنی سفر شما سفر هوایی باشد یا زمینی، همواره تعدادی تور لحظه آخری وان وجود دارد که ارزان تر از تور معمولی به فروش می رسد. در تور لحظه آخری وان نیز همان خدمات تور وان معمولی برای مسافران داده می شود.

هزینه ی سفر با تور وان

واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه لیر است و در گویش محلی مردم tele هم گفته می شود و با نماد (₺) نشان داده می شود. قیمت هر لیر ترکیه، ۱۴۲۸۰ ریال است. قبل از سفر به شهر وان چه به صورت شخصی و چه با تور وان، اولین کار بعد از گذرنامه و پاسپورت تبدیل پول به لیر ترکیه است. شما از دو طریق می توانید این کار را انجام دهید یا از صرافی های کشور ایران لیر تهیه کنید و یا در ایران دلار بخرید و در صرافی شهر وان آن ها را به لیر تبدیل کنید. هزینه ی سفر به شهر زیبای وان و گشت و گذار در آن به صورت شخصی یا با تور وان، زیاد نیست و شما می توانید با مبلغ کم هم در شهر وان سفری زیبا و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

مزایا سفر با تور وان

مهم ترین مزیت سفر با تور به کشورهای خارجی این است که این امکان را به همه ی اقشار جامعه می دهد تا با در نظر داشتن وضع اقتصادی خود تور مناسب را انتخاب کنند و به جایی که دوست دارند سفر کنند. در تور وان همانند سایر تورها قراردادی بین طرفین یعنی مسافران و شرکت تور امضا می شود که در این قرارداد شرکت متعهد می شود خدماتی که در قرارداد تور لوکس وان نوشته شده است را در ازای مبلغی که از مسافر می گیرد به مسافر خود ارائه کند. در تور توریستی وان وجود یک لیدر آشنا به زبان کردی یا ترکی می تواند کمک بزرگی باشد برای برقراری ارتباط با مردم وان باشد. شما در تور وان طبق قرارداد از معطلی گرفتن هتل معاف هستید و هتل شما قبلاً رزرو شده است. در تور تفریحی وان خود به همراه تور لیدر می توانید از نقاط جالب و دیدنی وان دیدن کنید و اطلاعات کاملی را درباره ی این مکان ها از تور لیدر خود دریافت نمایید. در تور وان، می توانید دوستانی از میان هم سفران خود بیابید و خاطرات خوشی را با آن ها در تور تفریحی وان خود رقم بزنید