تور ارومیه

کشورمان ایران را می توان یکی از زیباترین کشورها دانست، که همواره با وجود تحریم ها و ذهنیت بدی که دشمنان برای آن به وجود آورده اند، باز هم توریستان زیادی دارد. تورهای داخلی نیز مورد توجه بسیاری از هموطنان می باشد. تور ارومیه را می توان یکی از این تورها نام برد که افراد بسیاری در سال این تور را تقاضا می نمایند. با توجه به درخواست های فراوان که برای تور ارزان ارومیه صورت می گیرد، ما در این متن قصد داریم تا این تور را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما نیز علاقه مند می باشید تا با این تور، تجربه خوبی از سفر به شهر ارومیه داشته باشید، متن ما را دنبال نمایید.

آشنایی با آذربایجان غربی

کشور ایران را می توان یکی از کشورهایی نام برد که اکثر قومیت ها در آن زندگی می کنند. یکی از این قومیت ها را می توان قوم بزرگ ترک نامید، که همواره در تاریخ ایران تاثیر زیادی داشته اند. قوم ترک در قسمت های مختلفی از کشور پراکنده شده اند، ولی قسمت اعظمی از آنها در استان های آذربایجان غربی و شرقی و استان اردبیل می باشند. آذربایجان غربی را می توان یکی از بزرگترین استان های ایران نام برد. مرکز این استان، شهر پهناور ارومیه می باشد که از قرار معلوم با دریاچه زیبای ارومیه معرف حضور همه می باشد. این استان زیبا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. شهر زیبای ارومیه به تنهایی نیمی از این جاذبه های گردشکری را در خود جای داده است و به همین دلیل تور ارومیه مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.

آشنایی با آذربایجان غربی

شهر ارومیه را می توان یکی از شهرهای بزرگ ایران نام برد، که جمعیتی بالغ بر 736 هزار نفر را درخود جای داده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد و از این حیث در جذب گردشگر همواره توانسته موفق عمل نماید. به همین دلیل تور توریستی ارومیه به عنوان یکی از تورهای داخلی همواره مورد توجه افراد بوده است و در همه مواقع سال توسط بسیاری از آژانس های مسافرتی ارائه می شود. ما نیز در این متن سعی داریم تا با بررسی امکانات و خدماتی که در تور ارومیه ارائه می شود، اطلاعاتی در مورد سفر به این شهر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرهنگ و زبان مردم ارومیه

همانطور که در مقدمه و متن بالا گفته شد، استان آذربایجان غربی یکی از استان های ترک نشین کشورمان می باشد. زبان این خطه اغلباً ترکی می باشد و افراد در آن از ابتدای کودکی با زبان ترکی آشنا خواهند شد و در مکالمه های درون استانی خود بیشتر با زبان ترکی صحبت می کنند. لازم به ذکر است 90 درصد از این افراد فارسی را به مانند زبان ترکی خود بلد می باشند و در صورت لزوم از آن استفاده می نمایند. شهر ارومیه را می توان یکی از شهرهای بزرگ آذربایجان معرفی کرد که نیمی از جمعیت این استان را در خود جای داده است. دین اغلب این مردم اسلام بوده و بسیاری از آن ها از اهل تشیع می باشند. لازم به ذکر بعضی از افراد در این استان سنی می باشند و در کنار برادران شیعه خود در صفوف نماز قرار می گیرند. از فرهنگ هایی که در این خطه می باشد رسم جوانمردی و مروت را می توان نام برد. لازم به ذکر است افراد ساکن در این استان به شدت پشت یکدیگر بوده اند و در زمان لزوم به یک دیگر یاری می رسانند.

فرهنگ و زبان مردم ارومیه

آب و هوای شهر ارومیه

همانطور که می دانید کشور ایران یکی از کشور های چهار فصل دنیا می باشد. از لحاظ آب و هوا، غرب و شمال غربی ایران را می توان از مناطق خنک و سرد ایران معرفی کرد، که زمستان های طاقت فرسایی را دارد. استان آذربایجان غربی با مرکزیت ارومیه در شمال غربی کشور واقع شده است و این نشان از آب و هوای سرد این استان در فصل زمستان و آب وهوای معتدلش در تابستان دارد و در کل می توان گفت شما در این خطه گرمای آزار دهنده ای را حس نخواهید کرد و از این حیث برای گردشگران عزیز خوب می باشد.

آب و هوای شهر ارومیه

بهترین زمان سفر به شهر ارومیه

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که استان آذربایجان غربی در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است و دارای آب و هوای بسیار خنکی در فصل های بهار و تابستان می باشد. اگر زمان سفر از لحاظ آب و هوایی برای شما مهم می باشد، شما می توانید در فصولی چون تابستان و بهار بهترین تجربه را از سفر به این خطه داشته باشید. از لحاظ مسائل مالی در این فصول با توجه به هجوم گردشگر، هزینه ها به صورت ناچیزی بالا می رود که این موضوع آنچنان مهم نمی باشد. لازم به ذکر است افرادی که به برف و ورزش های زمستانی علاقه مند می باشند، فصل زمستان ارومیه یکی از بهترین فصل ها برای سفر به این شهر می باشد.

تور ارومیه

تور ارومیه را با توجه به جاذبه های گردشگری فراوانی که در این شهر می باشد، می توان یکی از پر درخواست ترین تورها نامید و افراد بسیاری برای سفر به این شهر، این تور را درخواست می نمایند. تور ارومیه با توجه به اینکه یکی از تورهای داخلی محسوب می شود مدارک زیادی لازم نداشته و شما می توانید با ارائه کپی کارت شناسایی و هزینه سفر در این تور حاضر شوید. لازم به ذکر است هزینه تور شهر ارومیه با توجه به آپشن هایی که افراد استفاده می نمایند متغییر است اما در کل هزینه های بالایی را ندارد.

تور ارومیه

مجری های ارائه دهنده تور ارومیه

بسیاری از آژانس های مسافرتی تور لحظه آخری ارومیه را به افراد ارائه می دهند و این تور می تواند آپشن های مختلفی داشته باشد. لازم به ذکر است این آپشن ها با توجه به مجری تور ارومیه می تواند متفاوت باشد. افراد باید در هنگام عقد قرار داد با آژانس مسافرتی مفاد قرار داد و شرایط سفر را مورد بررسی قرار دهند. شما می توانید آژانسی که بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند، برای سفر به ارومیه انتخاب نمایید. در خدماتی که آژانس های مسافرتی ارائه می دهند، تور لیدارانی را برای سفر در اختیار مسافران قرار می دهند، تا مسافران به راحتی بتوانند جاذبه های گردشگری این شهر را مورد بازدید قرار دهند. در کل می توان گفت استفاده از آژانس های مسافرتی برای سفر به شهر ارومیه می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. از مزایای سفر با تور می توان به هزینه های کم تر و امینت بیشتر اشاره کرد.

خدمات تور ارومیه

در تور ارومیه خدمات بی شماری شامل حال مسافر خواهد شد. به طور مثال می توان گفت خدماتی چون ترانسفر فرودگاهی، هتل برای اسکان افراد، وعده های غذایی و خدماتی از این دست می تواند، شامل حال افراد شود. اشاره به این نکته الزامی است که بودجه مالی مسافران در انتخاب این خدمات بسیار تاثیر گذار می باشد و افراد می توانند با در نظر گرفتن سلایق و بودجه مالی خود هر کدام از این آپشن ها را مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر است آژانس ارائه دهنده تور ارزان ارومیه در ارائه این آپشن ها می تواند تاثیر گذار باشد.

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که با توجه به اینکه شهر ارومیه یکی از شهرهای داخلی می باشد، آیا سفر هوایی به این شهر انجام می شود یا بهتر است به صورت زمینی در تور ارومیه شرکت نماییم. در جواب این سوال می توان گفت تمام مراکز استان در ایران به فرودگاه مجهز می باشند. شهر ارومیه نیز دارای یکی از فرودگاه های بین المللی ایران می باشد و افراد می توانند برای شرکت در تور ارومیه سفر هوایی را انتخاب نمایند. ذکر این نکته الزامی است که سفر با هواپیما هزینه های خاص خود را دارد که در زمان عقد قرار داد به مسافر گفته خواهد شد. لازم به ذکر است که  مسافت می تواند، در انتخاب یکی از این گزینه ها تاثیر گذار باشد. به طور مثال فردی که از سیستان و بلوچستان قصد شرکت در تور را دارد سفر هوایی گزینه مناسب تری برای او به نظر می رسد. در کل بودجه مالی و سلیقه افراد در انتخاب چگونگی سفر می تواند تاثیر فراوان داشته باشد.

خدمات تور ارومیه

جاذبه های دیدنی و تفریحی ارومیه

یکی از دلایلی که افراد تور ارزان ارومیه برای سفر انتخاب می کنند، جاذبه های گردشگری فراوانی است که افراد می توانند با حضور در این مکان ها از آن لذت ببرند و تجربه خوبی از سفر به ارومیه داشته باشند. این جاذبه های گردشگری در انواع مختلف در سراسر شهر ارومیه پراکنده می باشند. لازم به ذکر است شما با حضور در این شهر می توانید نمونه های مختلفی از جاذبه های گردشگری را مورد بازدید قرار دهید. به طور مثال در این شهر جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و … موجود می باشند و از این نظر مسافران برای گردش انتخاب های فراوانی دارند و می توانند محیط ها مختلفی را مورد بررسی قرار دهند. ما در ادامه چند مورد از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر ارومیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد که از مهمترین آن ها دریاچه ارومیه می باشد.

این شهر یکی از زیبا ترین شهرهای ایران محسوب می شود و به طبع جاذبه های گردشگری بی شماری را نیز دارا می باشد. در متون بالا به دو نمونه از این جاذبه ها پرداختیم و آن ها را معرفی نمودیم؛ اما سایر جاذبه های که افراد می توانند در ارومیه مورد بازدید قرار دهند، مکان هایی مانند پارک زیبای شیخ تپه، چشمه آب معدنی کوه زنبیل، پیست اسکی خوشاکوه، موزه تاریخی ارومیه، بازار سنتی و … می باشد. شما می توانید با حضور در تور ارومیه به بازدید از این مراکز بپردازید و تجربه یک سفر خوب را کسب نمایید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی ارومیه

دریاچه ارومیه

به جرات می توان گفت حدود هفتاد درصد از افرادی که در تور ارومیه شرکت می نمایند به دلیل بازدید از دریاچه ارومیه می باشد. هرچند این دریاچه بزرگ آب شور قسمت اعظمی از مساحت خود را از دست داده است اما باز هم زیبایی خاص خود را دارد و افراد در سفر به ارومیه این جاذبه گردشگری را مورد بازدید قرار می دهند. لازم به ذکر است دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شور در دنیا می باشد و به دلیل زیبایی های بی نظیری که دارد همواره خواستگاه بسیاری از توریستان داخلی و خارجی بوده است. به صراحت می توان گفت نمای زیبایی که این دریاچه دارد در هیچ کجای دنیا قابل دید نمی باشد. توصیه سایت ما به شما این است در سفر به ارومیه این دریاچه زیبا را مورد بازدید قرار دهید و از زیبایی و شکوه آن لذت ببرید.

دریاچه ارومیه

فقرگاه در تور ارومیه

می توان گفت یکی از جاذبه های گردشگری که در ارومیه می توانید، تجربه نمایید فقرگاه می باشد. این جاذبه را می توان به یکی از جاذبه های تاریخی در استان آذربایجان لقب داد که در تور ارومیه می تواند بهترین گزینه برای بازدید باشد. این اثر از زمان مادها بر جای مانده است و شنیده ها حاکی از این است که مقبره یکی از بزرگان در آن زمان می باشد. با توجه قدمت تاریخی و زیبایی که این دخمه سنگی دارد بازدید از آن خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است فقرگاه در آبادی اگریقاش در نزدیکی های شهر مهاباد واقع شده است.

فقرگاه در تور ارومیه

غذاهای محلی شهر ارومیه

هر شهری دارای یکی سری از غذاهای مخصوص به خود می باشد، که افراد می توانند با حضور در آن شهر از غذاهایشان لذت ببرند. شما می توانید در ارومیه غذاهای سنتی و محلی این شهر را میل نمایید و از خوردن این غذاها لذت ببرید. از این غذاها می توان به گوزلمه( ماست با تخم مرغ)، سوپ بلغور، ارومیه خورش، آش کلم، آش دوغ، یتیمچه، گیزاتما( بادمجان، کدو، سیب زمینی) و… اشاره کرد. این غذاها در اکثر رستوران های شهر ارومیه ارائه می شوند. توصیه ما به شما این است در تور ارومیه حتما از این غذاها استفاده نمایید.

این شهر را می توان یکی از مهمترین شهرها از لحاظ رستورانی نام برد. ارومیه آشپزانی بسیار با تجربه ای دارد که افراد می توانند به راحتی غذاهای لذیذ خود را در رستوران های این شهر تهیه نمایند. از رستوران ها بزرگ این شهر می توان به رستوران های دیاکو، فلامینگو، گازماخ، سفر خانه کشکول و… اشاره کرد. شما می توانید بهترین غذاها را با بهترین کیفیت و بالا ترین تنوع در این رستوران ها تهیه نمایید. در رستوران های این شهر انواع غذاهای محلی، ایرانی و بین المللی طبخ می شود.

غذاهای محلی شهر ارومیه

بهترین مراکز خرید در تور ارومیه

در هر مسافرتی که صورت می گیرد یکی از مهمترین مسائل مراکز خریدی است که در آن شهر موجود می باشند. این مراکز با توجه به نیاز مردم و سوغاتی که با خود به همراه می برند بسیار مهم است. در شهر ارومیه مراکز خرید مهمی می باشد، که با توجه به نیاز افراد در نقاط مختلف شهر پراکنده شده اند و  شما می توانید سوغات این شهر را از بازار قدیمی و تاریخی شهر ارومیه تهیه نمایید. از مهم ترین مراکز خرید شهر ارومیه که می توان نام برد عبارتند از:

بازار قدیمی ارومیه

بازار بزرگ خیام جنوبی

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید یاقوت

مرکز خرید استادان

مرکز خرید امیر کبیر