بلیط هواپیمای ایتالیا

اگر می خواهید بلیط هواپیمای ایتالیا را خریداری نمایید و تعطیلات تان را در این کشور زیبا سپری کنید در ادامه مقاله ما را همراهی نمایید، در این جا نکات لازم در خصوص رزرو و تهیه بلیط نیز مورد بررسی قرار گرفته است که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا

اگر قصد تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا را دارید در ابتدا این بخش را مطالعه نمایید، در این جا توضیحات مختصری در خصوص این کشور و زیبایی هایش ذکر شده است که جالب توجه خواهد بود. این کشور بناهای تاریخی و باغ های بسیاری را در خود جای داده است، با ورود به آنجا نمای زیبایی از چند فرهنگی را مشاهده می کنید که از مزیت های اصلی این کشور محسوب می شود. ایتالیا در بخش جنوبی قاره اروپا واقع شده و جزایر زیبایی را در خود جای داده است، اگر قصد تهیه بلیط هواپیما ایتالیا و سفر به این کشور را دارید حتما از جزایرش نیز دیدن کنید. مساحت آن حدودا 116 هزار مایل است و پایتختش رم است.

مونت بیانکو از برترین جاذبه های کشور ایتالیاست که به عنوان مرتفع ترین قله اروپا شناخته می شود. در بخش بعد با فرودگاه های این کشور و نحوه تهیه بلیط آشنا می شوید.

راهنمای سفر به ایتالیا

وضعیت آب و هوایی ایتالیا

آب وهوای اقیانوسی معتدل و نیمه گرمسیری مرطوب انواع متنوعی از آب و هواست که در ایتالیا دیده می شود. تابستان های این کشور گرم و مرطوب و زمستان هایش سرد و مه آلود است.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

ماه های آوریل و مه بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا و سفر به این کشور زیبا هستند، این ماه ها با فصل بهار مصادف است و می تواند روزهای لذت بخشی را برای تان رقم بزند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه کشور

هنگام تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا آگاهی از مقصدهای هواپیمایی الزامی ست، به همین علت در این بخش به معرفی فرودگاه های این کشور می پردازیم و توضیحاتی راجع به هر کدام ارائه می دهیم. تعدادی از فرودگاه های ایتالیا عبارتند از:

  1. فرودگاهی با نام چمپینو که در رم، پایتخت این کشور واقع شده است و در لیست فرودگاه های بین المللی ایتالیا قرار دارد.
  2. فرودگاه لینیت که در شهر میلان واقع شده است.
  3. فرودگاه میلانو مالپنسا که این فرودگاه نیز در میلان واقع شده است و در لیست فرودگاه های بین المللی این کشور جای گرفته است.
  4. فرودگاه لئوناردو داوینچی که در شهر رم واقع شده است و در رده فرودگاه های بین المللی ایتالیا قرار دارد.
  5. فرودگاه مالپنزا که در شهر میلان واقع شده است و وسیع ترین فرودگاه این شهر به شمار می آید.

در ادامه توضیحات مختصری راجع به هر کدام از فرودگاه های ذکر شده ارائه خواهیم داد، پس در ادامه نیز ما را همراهی نمایید.

فرودگاه چمپینو

چمپینو به عنوان دومین فرودگاه بین المللی شهر رم شناخته می شود، اگر قصد تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا را دارید خوب است بدانید که این فرودگاه می تواند یکی از مقصدهای پرواز شما باشد. قدمت این فرودگاه به سال 1916 بازمی گردد و در رده قدیمی ترین فرودگاه های جهان جای گرفته است. خوب است بدانید که چمینو جزو مهم ترین فرودگاه های پایتخت ایتالیا محسوب می شود و جایگاه دوم را در این امر به خود اختصاص داده است. اگر مقصد سفر شما شهر رم است این فرودگاه می تواند محل ورود شما به کشور ایتالیا باشد. خوب است بدانید که قدمت چمینو بیش تر از فرودگاه اصلی شهر یعنی لئوناردو داوینچی است و تا قبل از افتتاح فرودگاه ذکر شده همه عبور و مرورهای هوایی رم از فرودگاه چمینو انجام می شده است. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این فرودگاه کسب خواهید کرد.

پس از افتتاح فرودگاه لئوناردو داوینچی از میزان اهمیت فرودگاه چمینو کاسته شد و اکنون جایگاهی مناسب برای پروازهای خصوصی و چارتری محسوب می شود. ناگفته نماند که سالانه جمعیت بسیاری از این فرودگاه برای رفت و آمدهای خود استفاده می کنند و همین موضوع شلوغی شدید این مکان را به دنبال دارد. در ادامه به برخی از امکانات فرودگاه ذکر شده و مزیت های آن اشاره می گردد.:

  1. امکان دسترسی به اینترنت رایگان برای همه مسافران
  2. شعبه ای از بانک رم که این امر ارائه خدمات مالی در این مکان را میسر کرده است.
  3. دفترهای تبدیل پول نیز خدمات مالی تبدیل پول را به خوبی انجام می دهند و از ساعت 8 تا 21 آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
  4. چمینو فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های بی نظیری را در خود جای داده است که می توانید از خدمات آن ها نیز بهره مند شوید.
  5. پارکینگ نیز از دیگر امکانات این فرودگاه محسوب می شود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه کشور

فرودگاه مالپنزا

فرودگاه مالپنزا نیز می تواند از دیگر مقصدهای بلیط هواپیمای ایتالیا باشد، این فرودگاه به عنوان وسیع ترین فرودگاه شهر میلان شناخته می شود که در سال 2010 در رده شلوغ ترین فرودگاه های جهان جای گرفت و رتبه 21 را در این امر به خود اختصاص داد. مالپنزا در قسمت شمال غربی شهر واقع شده است و قبلا با نام فرودگاه شهر میلان شناخته می شده، اگر بخواهید فرودگاه های کشور ایتالیا را بر اساس ترافیک هوایی شان دسته بندی کنید مالپنزا جایگاه اول را کسب خواهد کرد.

فرودگاه میلانو مالپنسا

اگر قصد تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا را دارید خوب است بدانید که فرودگاه میلانو مالپنسا نیز می تواند یکی از مقصدهای پرواز شما باشد. در این بخش توضیحاتی راجع به این فرودگاه و امکاناتش ارائه می دهیم پس ما را همچنان همراهی نمایید. اگر بخواهید فرودگاه های کشور ایتالیا را بر اساس میزان شلوغی رده بندی کنید، میلانو مالپسنا رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد. این فرودگاه به عنوان مهم ترین فرودگاه در بخش شمالی کشور شناخته می شود و نقش پررنگی در اقتصاد کشور ایفا می کند. اگر بخواهید به برترین مزیت فرودگاه میلانو مالپنسا اشاره کنید باید از پایانه اختصاصی بار نام ببرید که این امکان در فرودگاه های دیگر دیده نمی شود. از امکانات فرودگاه ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در دسترس بودن مترو، تاکسی و اتوبوس برای جایجایی.
  2. خدمات لازم برای تبدیل ارز به همراه خدمات بانکی
  3. فروشگاه هایی با اجناس لوکس
  4. رستوران و کافه جهت صرف غذا یا نوشیدنی
  5. بخشی ویژه برای کودکان

فرودگاه میلانو مالپنسا از جمله فرودگاه های کشور ایتالیاست که به تهران پرواز مستقیم دارد، فاصله هوایی این مکان تا تهران حدود 3700 کیلومتر است که اگر بخواهید بر اساس زمان بیان کنید حدود 5 ساعت زمان نیاز دارید تا به مقصد برسید. بلیط هواپیمای ایتالیا به مقصد فرودگاه ذکر شده توسط دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان ایر ارائه می گردد و مبدا همه این پروازها در ایران فرودگاه امام خمینی ست.

فرودگاه لینیت

فرودگاه لینیت نیز از مقصدهای بلیط هواپیمای ایتالیا است که در شهر میلان واقع شده، این فرودگاه تنها 7 کیلومتر با بخش مرکزی شهر فاصله دارد. در سال 2017 این فرودگاه به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه واقع در منطقه شناخته شد که این امر با جابجایی حدود 9 میلیون نفر تحقق پذیرفت. ایرلاین آلیتالیا این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب های اصلی فعالیت خود برگزیده است و تعدادی دیگر از ایرلاین های مشهور دنیا نیز همچون ایرفرانس، بریتیش  ایرویز و لوفت هانزا پروازهای دائمی و منظمی در این مکان داشته و همچنان نیز دارند. از امکانات جابجایی برای دسترسی به مرکز شهر می توان به مواردی چون تاکسی، امکان کرایه اتومبیل، قطار و ترانسفر خصوص اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی

همان طور که می دانید فرودگاه لئوناردو داوینچی نیز از مقصدهای بلیط هواپیمای ایتالیا به شمار می رود و در رده مهم ترین فرودگاه های کشور جای گرفته است. قدمت این فرودگاه به سال 1961 بازمی گردد و مراحل بازسازی آن نیز در بین سال های 1990 تا 2000 صورت گرفته است. فرودگاه ذکر شده از دیگر قطب های اصلی ایرلاین آلیتالیا محسوب می شود که پروازهای مستقیم از ایران را نیز عهده دار است. این فرودگاه در بخش غربی شهر واقع شده است و راه هایی که برای دسترسی به آن تعیبه شده اند عبارتند از: قطار، تاکسی و کرایه اتومبیل شخصی ، در ادامه اطلاعاتی راجع به پروازهای در حال انجام میان ایران و ایتالیا ارائه خواهیم داد.

مسافت هوایی این فرودگاه تا تهران 3422 کیلومتر است که برای پیمودن این مسافت به 4 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارید. آلیتالیا و ایران ایر از شرکت های هواپیمایی هستند که خدمت پرواز مستقیم به فرودگاه لئوناردو داوینچی را ارائه می دهند، و ناگفته نماند که مبدا همه این پروازها در ایران فرودگاه امام خمینی ست. در ادامه تصویری را مشاهده کنید که یک لانج برای افراد ناتوان را نشان می دهد، این مکان توسط ایرلاین آلیتالیا مدیریت می شود اما امکان رزرو برای دیگر ایرلاین ها نیز فراهم است. این بخش در ترمینال A طبقه اول واقع شده است و از مزایای فرودگاه لئوناردو داوینچی می باشد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا

در این بخش بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم، قبل از آغاز این بخش خوب است بدانید که این زمان به سه بخش هفته، ماه و سال تقسیم می گردد و بر اساس هر کدام توصیه هایی ذکر خواهد شد. به طور کل سعی کنید بلیط خود را در ایام کم مسافر تهیه کنید چراکه این امر سبب صرفه جویی در هزینه ها و پرداخت هزینه کمتر برای بلیط خواهد شد. بر طبق اصول، دوشنبه ها زمانی ست که شرکت ها در راستای تضمین فروش هفته پیش روی خود تخفیف های شان را ارائه می دهند و با شکل گرفتن یک فضای رقابتی می توانید ارزان ترین بلیط ها را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته مشاهده کنید بنابراین سه شنبه و چهارشنبه می تواند انتخاب مناسبی برای خرید بلیط باشد. اگر می خواهید بهترین زمان در هر ماه را مد نظر قرار دهید هفتم به بعد را انتخاب کنید چرا که اوایل و اواخر هر ماه جزو ایام پر مسافر محسوب می شود.

به طور کل حتما از 14 روز قبل از تاریخ سفر اقدامات لازم برای رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا را انجام دهید چرا که با کاهش بلیط ها به نسبت قیمت ها افزایش خواهند داشت و مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری خواهید شد. در دسته بندی سال نیز جولای و می بهترین زمان رزرو هستند چرا که تمایل به سفر در این ماه ها به شدت کاهش می یابد.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا

از مدارکی که باید هنگام رزرو بلیط هواپیما ایتالیا ارائه دهید می توان به پاسپورت اشاره کرد، پاسپورت فرد متقاضی باید حداقل 6 ماه از اعتبارش باقی مانده باشد، اگر مایل به انجام مراحل ذکر شده به صورت اینترنتی هستید حتما ایمیل و رمز دوم کارت بانکی خود را نیز در دسترس داشته باشید، چرا که در صورت عدم وجود این دو مراحل تحویل و پرداخت با مشکل مواجه می گردد. البته ناگفته نماند که اخذ ویزا برای آغاز سفر الزامی ست و هنگام سوار شدن به هواپیما باید ویزای خود را دریافت کرده باشید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیما ایتالیا

برای تهیه بلیط هواپیما ایتالیا باید مقصد و شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید اما به طور کلی شرکت های هواپیمایی آلیتالیا، ایران ایر و ماهان ایر خدمات مرتبط با پرواز به ایتالیا را ارائه می دهند که شما می توانید بسته به شرایط و نکاتی که مد نظر دارید یکی از آن ها را برگزینید. ناگفته نماند که با تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا از ایرلاین های ذکر شده می توانید پرواز مستقیم به سمت یکی از شهرهای این کشور داشته باشید.

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل بهار

برای تهیه بلیط هواپیما ایتالیا در فصل بهار خوب است بدانید که در این ماه کشور ذکر شده آب و هوای فوق العاده ای دارد و هزینه ها نیز به نسبت ارزان است بنابراین می توانید با تهیه بلیطی با قیمت مناسب سفری آرام و خوب را تجربه کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل تابستان

تابستان فصل پرگردشگری ست بنابراین قیمت بلیط هواپیما ایتالیا در این فصل بسیار افزایش می یابد و در بالاترین سطح خود قرار می گیرد.

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل پاییز

بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل پاییز نیز قیمت مناسبی دارد بنابراین می توانید سفر به صرفه ای داشته باشید البته ناگفته نماند که در هفته مد سفرها افزایش می یابد.

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل زمستان

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل زمستان در پایین ترین سطح خود قرار دارد و می توانید سفری ازران قیمت را تجربه کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ایتالیا در فصل های مختلف سال

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیما ایتالیا

هنگام خرید یا رزرو بلیط هواپیمای ایتالیا نکاتی را مد نظر قرار دهید تا سفری آرام و به صرفه پیش رو داشته باشید. در این بخش به ذکر نکات لازم می پردازیم تا شما نیز از همه موارد آگاه شده و آن ها را به کار بگیرید. در این میان اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید مقصد اصلی سفر است، سعی کنید فرودگاهی را انتخاب نمایید که فاصله کم تری تا مقصد نهایی شما داشته باشد. نکته دوم انتخاب زمان مناسب برای رزرو یا خرید بلیط است که توجه به این امر می تواند بسیاری از هزینه های سفر را کاهش دهد. کلاس پروازی تان را بر حسب بودجه تان معین کنید و مطلع باشید که هر گونه تغییر در اطلاعات درج شده می تواند موجب جریمه شود. در وارد کردن اطلاعات دقت کنید تا در هنگام پرواز با مشکل مواجه نشوید.

نکاتی درباره اقامت در ایتالیا

در این بخش نکاتی مهم در خصوص ایتالیا مطرح می شود که آگاهی از آن ها می تواند سفرتان را لذت بخش تر کند:

  1. برای صرفه جویی در هزینه ها باید خودتان آشپزی کنید.
  2. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید چرا که تاکسی ها هزینه زیادی از شما دریافت می کنند.
  3. مراکز ارزان را برای خرید انتخاب کنید.
  4. تهیه کارت گردشگری می تواند صرفه جویی در هزینه ها را به همراه داشته باشد.